Închide

Simulare online pentru BAC-ul la Informatică. Platforma, dezvoltată de tineri din Cluj cu internshipuri la Google și Facebook

EconomieITTop News by Kristina Reştea - apr. 16, 2018 0 409

 

Peste câteva zile, 1.000 de elevi vor putea susţine o simulare altfel pentru examenul de Bacalaureat la Informatică. De ce „altfel”? Pentru că e una neoficială, dar gratuită și e susținută online. Platforma este dezvoltată de o echipă formată din tinerii IT-işti din Cluj care spun că vor să contribuie la modernizarea învățământului. Inițiatorii proiectului au realizat internshipuri la companii precum Google sau Facebook, au pregătit olimpici care au obţinut medalii la competiţii naţionale și au lansat deja o platformă de învățat programare.

Testul e programat pentru 28 aprilie, iar numărul de participanți e limitat la 1000. După finalizarea simulării, participanţii vor putea verifica în timp real cum s-au descurcat, ce notă ar fi obţinut la această probă, care sunt întrebările la care au greşit şi variantele corecte, explică inițiatorii ideii. De asemenea, organizatorii vor posta şi un clasament virtual, ca elevii să îşi poată compara performanţele şcolare şi în funcţie de ceilalţi colegi care au susţinut simularea pe platformă. Problemele pe care aceştia le vor rezolva vor fi similare, ca subiect şi grad de dificulate, cu cele care au fost susţinute în trecut la examenul de Bacalaureat la Informatică, pentru elevii care au urmat specializarea informatică intensiv.

În 2017, tinerii au lansat o platformă didactică prin care ajută elevii de gimnaziu și liceu să învețe informatică. Lecțiile pe platforma WellCode sunt gândite astfel încât să respecte programa școlară.

“Informatica este un domeniu de viitor care ne schimbă vieţile şi cred că pentru a te pregăti la această specializare este nevoie să nu te rezumi doar la manuale şi culegeri, ci să exersezi direct la calculator. Chiar dacă lucrezi ore în şir dintr-un manual sau culegere, este foarte greu să-ţi dai seama dacă soluţiile tale sunt 100% corecte. De multe ori vei avea nevoie să apelezi la ajutorul unui profesor pentru a ţi le corecta şi pentru a te sfătui cum le-ai fi putut rezolva mai bine. De regulă, profesorii de informatică sunt destul de ocupaţi cu sarcinile curente pe care le primesc în catedră şi reuşeşti să te întâlneşti cu el de maxim 2 ori pe săptămână şi tot va trebui să mai aştepţi alte câteva zile pentru a primi clarificări la lucrurile pe care nu le înţelegi sau pentru a învăţa cum să rezolvi unele probleme. În plus, ar fi şi absurd ca să ai pretenţia ca un profesor să stea zi de zi lângă tine şi să te ajute. Noi am decis să oferim o soluţie mult mai pratică, mai viabilă pentru toţi elevii, dar şi pentru toţi pasionaţii de IT din România, care să le permită să înveţe diverse probleme, să exerseze programarea şi să se consulte cu alţi pasionaţi ai acestui domeniu atunci când lucrurile devin neclare. În noul nostru modul, lansat special pentru elevii care vor susţine Bacalaureatul la Informatică, am colectat peste 100 de lecţii şi probleme, care să te ajute să te pregăteşti mai bine pentru examenul maturităţii şi pentru o viitoare carieră în IT”, explică Petru Trîmbiţaş, unul dintre coordonatorii proiectului WellCode.

Petru e cofondator la LearnHouse, care adună un grup de tineri ce oferă meditații pentru elevii de gimnaziu și liceu, la matematică și informatică. L-am contactat ca să ne explice cum au ajuns membrii echipei să lanseze un astfel de proiect. „Vrem să oferim o platformă unde poți să înveți programare. E foarte mult loc de îmbunătățit în sistemul de predare, unde se învață din manuale, într-un domeniu în care unele probleme chiar nu se pot rezolva pe hârtie. Sperăm ca și sistemul de stat să se modernizeze, pentru că încă se pune accent pe memorat informații, într-o lume în care ai acces rapid online la multe lucruri”, spune Petru. Cât despre „simularea” de BAC, aceasta e noutate în oferta inițiatorilor WellCode. Subiectele sunt concepute de membrii echipei după modelul examenului de bacalaureat, cu teste de tip grilă și probleme. Soluțiile trimise la probleme vor fi evaluate pe mai multe exemple, pe care, dacă programul funcționează corect, candidatul va primi puncte.”Nu depinzi de un profesor, afli imediat rezultatele examenului și cum te-ai descurcat. Corectura se face automat – programul verifică testele grilă, iar pentru partea de programare, programul e automat testat”, menționează coordonatorul de proiect.

Activitățile IT-iștilor au și o componentă de afaceri. Mai precis, primul modul al platformei de studiu, cel pentru bazele informaticii, este gratuit, însă pentru acces la modulul mai avansat se plătește. De asemenea, meditațiile sunt contra-cost, însă inițiatorii programului vor să lanseze și un program de burse, astfel încât tinerii talentați să aibă acces la pregătire, chiar dacă nu își permit să scoată bani pentru asta. „Chiar ne pasă de sistemul de învățământ și, dacă putem să facem viața mai bună pentru un elev de liceu, am vrea să contribuim”, spune Petru. „Facem pregătiri pentru BAC, dar și pentru nivel de olimpiadă, iar elevii noștri au obținut deja premii. Încercăm să aducem cât mai mult în mediul online, pentru că sunt foarte mulți elevi pasionați, dar care nu au cu cine să lucreze, care sunt poate într-o localitate mai mică și e păcat că nu reușesc să aibă acces la pregătire de calitate”, mai spune Petru.

Vezi și:

4 tineri din Cluj lansează platformă de IT pentru elevi: „e prima de acest gen din România”

 

 

 

Proiect dezvoltat de tineri IT-işti cu stagii de practică la Facebook sau Google

Platforma este dezvoltată de o echipă formată din tinerii IT-işti, care au realizat internshipuri la companii precum Google sau Facebook şi au pregătit deja olimpici care au obţinut medalii la competiţii naţionale.

Petru Trîmbiţaş a fost intern la Facebook şi Palantir, are 6 ani de experienţă în predarea informaticii în mediul online şi este medaliat la olimpiadele naţionale de informatică în liceu. Colega lui, Bianca Ioana Costin, a participat la două sesiuni de intership la compania Google, are 4 ani de experienţă în predarea de informaţii în mediul virtual şi este şefă de promoţie la secţia Informatică-Engleză de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. Pentru realizarea platformei, cei doi IT-işti au fost sprijiniţi de alţi 8 colegi, cu experienţă şi rezultate  în domeniu.

Inițiatorii proiectului spun că acesta a luat naştere din dorinţa de a schimba mentalitatea învăţământului românesc, cel puţin în domeniul Informaticii, care are nevoie de modernizare continuă. În septembrie 2017, a fost lansat primul modul cu ajutorul căruia mulți cursanţi care nu deţineau noţiunile de bază au înregistrat progrese vizibile, iar la ora actuală platforma conţine două module, peste 200 de lecţii şi probleme şi peste 20.000 de membri înregistrați.

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare