Închide

Și-au amintit de Someș: Capitala Culturală „pe mal” de apă – campanie în 2016

ActualitateTop News by Kristina Reştea - ian. 28, 2016 0 323

Campania Someș 2021. Este una dintre inițiativele anunțate la Adunarea Generală a Asociaţiei Cluj Capitală Europeană 2021 din această săptămână. „În luna august Asociația Cluj-Napoca 2021 CCE va coordona dezvoltarea unei serii de acțiuni care vor avea ca obiectiv punerea în valoare a potențialului râului Someș. Mai mulți operatori culturali locali vor realiza evenimente și intervenții culturale de-a lungul cursului de apă”, se precizează în planurile de 2016 ale asociației care gestionează candidatura orașului pentru titlul de Capitală Culturală 2021. Inițiativa vine după un 2015 în care râul care traversează orașul a revenit în atenție, după ani de neglijare. Proiectele adunate în jurul temei și pe malul Someșului au venit mai întâi dinspre societea civilă. În vară a avut loc prima ediție a Someș Delivery, care a adus evenimente pe malul unui tronson de râu; a urmat acțiunea de „salvarea unei bucăți de „verde” de pe mal de Someș, după ce primăria a lansat lucrări prin care urma să fie lărgit, pentru trafic auto, Splaiul Intependenței. Anul trecut, s-a pus la cale și colaborarea dintre primărie și Ordinul Arhitecților din România, pentru concursul care ar urma să se lanseze în acest an. După multă vreme de promisiuni și dezbateri.

Vezi și

De ce se rade verdele de pe malul Someşului? Pentru că nu contăm…

și

Protestul “Clujul. Inimă. Someşul”: “Am câştigat!” sau “Trenul e dus”?

sau

Someșul, în vizor: arhitecții preiau oficial tema de a întoarce orașul cu fața la apa care îl traversează

 

 

„Someșul este unul dintre proiectele emblematice din aplicația noastră. În acest an, Someșul va fi subiectul unui concurs privind tema de proiectare. Dorim să atragem atenția asupra potențialului pe care îl are în contextul general al orașului. Dorim să sprijinim realizarea unui eveniment în luna august, înainte de Zilele Culturale Maghiare. Dorim să provocăm operatori culturali locali să folosescă cursul de apă, atât cât ne va permite legislația. Vom avea în vedere activarea din punct de vedere ahitectural și artistic a spațiilor publice. Expoziții, conferințe, soectacole artistice. Până acum am semnat 4 parteneriate și până luni credem că vom mai primi solicitări de colaborare”, a precizat Florin Moroșanu, președinte al Asociației Cluj Napoca 2021.

În campania botezată Someș 2021 se asociază inițiative deja lansate în 2015. Astfel, una dintre manifestările conectate la campanie va fi cea a Urbannect, care are în proiectul său „Orașul Acasă” o etapă cu evenimente pe plaja Grigorescu. „Am acordat-o în ceea ce privește calendarul cu festivalul mare”, precizează Dan Clinci, coordonator de proiecte Urbannect, dar și arhitectul responsabil cu tema pentru viitorul concurs pentru Someș (pregătit de primărie și OAR). „Festivalul e o inițiativă inedită. Faptul că invită operatori culturali diferiți care la rândul lor sunt cunoscuți prin activitatea lor ca agregatori de alți și alți operatori culturali să își concentreze atenția asupra unui subiect comun e un model bun. Someșul va fi activ în diferite puncte, festivalul în sine invitând la parcurgerea de către public a unei rețele de nuclee de atractțe. Invită practic la asimilarea râului ca pe un complex de LOCURI fiecare cu oferta lui. Va fi interesant”, anticipează Clinci.

Someș Delivery intră, de asemenea, în campanie. „Am acceptat și noi propunerea de a participa cu un eveniment în acel proiect. Probabil va fi o animare a uneia dintre amenajările din Someș Delivery, dacă reușim să prelungim rămânerea ei în spațiu pe perioada verii, cum a fost cu Someș Alley la ediția de anul trecut”, a menționat Mihai Mateiu, coordonator de proiect.

Despre Someș Delivery citiți mai multe aici:

Ieşim pe malul Someşului în 2016? Care e locul de văzut apa la ediţia nouă de Someş Delivery

.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare