Închide

Ieşim pe malul Someşului în 2016? Care e locul de văzut apa la ediţia nouă de Someş Delivery

ActualitateTop News by Kristina Reştea - dec. 29, 2015 0 437

Manifestarea care a adus în această vară evenimente pe malul râului neglijat care traversează oraşul revine în 2016. Tronsonul de râu pe care se vor concentra anul viitor cei de la Someş Delivery este segmentul de mal cuprins între podurile Garibaldi și Napoca.  În 2015, evenimentele au avut loc la mijlocul lunii iunie, iar manifestarea a fost organizată de Fundația Cărturești, Ordinul Arhitecților din România și Asociația miniMASS.

 

bucata Somes Delivery

 

„Ne-am oprit asupra lui atât din dorința unei continuități în raport cu ce am analizat anul trecut (porțiunea Napoca-Horea), cât și din cauza situației incerte a malului verde de pe Splaiul Independenței, al cărui rol credem că merită evidențiat în continuare. E vorba de un segment extins, dificil din cauza malurilor taluzate și flancate de trafic auto, care presupune relații problematice cu Parcul Central, Cluj Arena, Sala Polivalentă și cartierul Grigorescu. Provocator așadar!”, precizează organizatorii Someş Delivery. La fel ca în 2015, şi anul viitor va exista un concursde amenajări temporare și evenimente. Acesta va fi lansat, cel mai probabil, în februarie, estimează echipa de proiect.

L-am întrebat pe Mihai Mateiu, coordonatorul proiectului Someș Delivery, ce a rămas după prima ediție a extensiei de Cluj a Street Delivery. „Cred că principalele urme lăsate de prima ediție Someș Delivery sunt în mințile celor care au participat: un anume mod de a aborda „tema”, valoarea concursului de idei și cea a implicării riveranilor, câteva moduri neinvazive de animare a malurilor și, nu în ultimul rând, câteva modele de amenajare a lor – cred că mulți își amintesc cum au explorat, poate pentru prima oară, peninsula de lângă Astoria sau de clipele tihnite petrecute pe băncile de pe Someș Alley. Ne place să credem că am contribuit indirect și la mobilizarea clujenilor pentru salvarea spațiului verde de pe Splaiul Independenței – faptul că oferisem un alt model de folosire a lui probabil că a contat”, menționează Mateiu. Așteptări pentru ediția II? „În 2016 ne conectăm la tronsonul de anul trecut, mergând în susul râului până la podul Garibaldi. Sunt multe provocări ale acestui segment: relațiile cu Parcul Central, Cluj Arena, Sala Polivalentă sau cartierul Grigorescu, prorțiunile verzi înguste, prinse între malul zidit și carosabil, accesul aproape imposibil la apă. Dimensiunile importante ale proiectului vor fi aceleași – Spațiu (amenajări temporare), Evenimente, Comunitate și Mediu -, iar abordarea lor mai conștientă și calibrată în urma experienței din 2015”, a completat coordonatorul Someș Delivery.

Someș, printr-un vizor Someș Delivery, în 2015

Someș, printr-un vizor Someș Delivery, în 2015

Amintim că în acest an s-au lansat o serie de proteste şi dezbateri pe tema Someşului, după ce lucrările la trama stradală au ameninţat să radă din spaţiul verde de pe mal de apă pentru a extinde spaţiul destinat traficului auto pe Splaiul Intependenţei. În 2016 ar trebui de asemenea să avanseze procedurile de concurs pentru reamenajarea Someşului, promis de administraţie şi care ar urma să fie pregătit în asociere cu Ordinul Arhitecţilor din România.

Câteva imagini din Someş Delivery, episodul-pilot de 2015:

FOTO/VIDEO Ne-am apropiat de “Fantoma” care traversează orașul. Ce rămâne după Someș Delivery

Momentul de la care a pornit protestul pentru Verde pe malul Someşului:

Au dispărut gradenele de lângă Someș. Urmează copacii de pe Splaiul Independenței. Luați-vă ADIO, faceți ultimele poze!

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare