Închide

Se voia prietenoasă cu mașinile electrice. Acum primăria devine ostilă

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - nov. 30, 2016 1 643

Numai bogătanii își au mașini electrice așa că primăria nu-și permite să ofere facilități sociale pentru această categorie. Adică parcare gratută în parcările municipalității după modelul adoptat în Capitală, așa cum au solicitat consilierilor PSD. Nici măcar vechea politică anunțată de primărie care promitea, pe lângă stații de încărcare pentru mașinile electrice, ca acestea să poată circula pe traseele rezervate transportului în comun nu mai e privită cu aceeași ochi.

Consilierii PSD au cerut la ședința ordinară a Consiliul Local de luni, pe lângă scoterea abonamentelor universale de parcare din Cluj și facilități pentru mașinile electrice, cu prilejul discuției de majorarea a taxelor de parcare în zona 0 a orașului (26 de străzi cu 1056 de locuri de parcare). „Un semn de intenție, având în vedere că și Guvernul oferă facilități și bani pentru achiziția de mașini electrice și mașini hibrid, iar în Capitală deja s-a adoptat o măsură similară, ca mașinile electrice să beneficieze de parcare gratuită, pe baza unei buline verzi”, a explicat liderul grupului, Dan Morar, propunerea sa ca regulamentul de parcare să fie amenadat în așa fel încât mașinile electrice să parcheze gratis în parcările publice din oraș dar și să poată circula pe benzile dedicate transportului în comun.

Președintele de ședință, consilierul Florin Stamatian a spus că n-are nimic împotriva mașinilor electrice însă că nu i se pare potrivit ca acestea să circule pe benzile de transport în comun când au la dispoziție tot orașul.

Cât despre facilitățile de parcare pentru mașinile electrice, primarul Emil Boc a menționat că nu poate să susțină din bani publici un domn care are 100.000 de euro și își permite să-și cumpere o mașină electrică. În plus, edilul a spus că primăria nu poate să pună concurența pe locurile de parcare din centru sau să le țină unele rezervate pentru mașinile electrice, pentru că oamenii s-ar întreba dacă primarul este nebun sau l-ar înjura. Cât despre circulația pe benzile dedicate transportului în comun, primarul n-a zis ca Stamatian ci doar că, fără să fie împotrivă, singura măsură reală pe care o va susține primăria vizează amenajarea de stații de încărcare pentru mașinile electrice (în oraș, în actualele sau în viitoarele parkinguri ale primăriei). Primarul a mai completat că orașul n-are încă infrastructura pregătită.

AICI DETALII DESPRE POLITICILE CU CARE SE LĂUDA PRIMĂRIA ÎN PRIMĂVARĂ:

Primăria va fi prietenoasă cu mașinile viitorului. Cum va încuraja clujenii să-și cumpere autovehicule electrice

Propunerile făcute de cei de la PSD au picat la vot. De asemenea, nici amendamentul prin care consilierii PSD cereau ca și în zona II (cu 2800 de locuri) de parcare să nu se mai permită abonamente universale a picat la vot. Boc a explicat că nu se poate deodată interzice Clujul, clujenilor, când nu se oferă altă alternativă de parcare. Pentru restricțiile adoptate în zona 0, primarul a spus că alternativă sunt cele 700 de locuri de parcare de la stadion și sala polivalentă. Pentru zona 2, încă nu există alternative. Cu toate acestea măsurile adoptate de primăriei de a limita timpul de parcare în buricul Clujul la maxim trei ore, de a dubla taxele și a interzice abonamentele nenominale s-au luat pentru a descuraja traficul auto și a încuraja oamenii să folosească mijloacele de transport în comun sau transportul eco (bicicletele).

 

Un comentariu

  1. pai si nu e corect? hai sa fim seriosi una e sa sustii si alta e sa platesti „benzina” usa curentul la o anumita categorie de oameni. care intradevar nu au neaparat nevoi daca tot isicumpara masina de 50k

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare