Închide

Se pregăteşte reamenajarea Pieţei Lucian Blaga. Fără concurs, dar cu dezbatere

ActualitateTop News by Kristina Reştea - ian. 20, 2018 0 2595

Se schimbă fața Pieței Lucian Blaga: primăria anunță că vrea piste pentru biciclete și o posibilă extindere a spațiului pietonal. Administrația lansează o dezbatere publică pe această temă săptămâna viitoare, aşa că cei interesaţi de felul în care se va circula în zonă sunt aşteptaţi să îşi spună punctul de vedere. De data aceasta, proiectul nu va trece prin procedură de concurs. Conceptul e realizat de echipa Planwerk, responsabilă şi de reamenajarea Unirii-Eroilor, și urmează o licitaţie pentru proiectare și execuție.

Dezbaterea publică legată de proiectul de reamenajare a Pieței Lucian Blaga și a străzilor Napoca, Petru Maior și Emil Isac are loc marți, de la ora 17.00, la Casino-ul din Parcul Central. Invitaţia e lansată de „Centrul de Inovare și Imaginație Civică”, un centru creat anul trecut de primărie, pentru dezbateri şi adunat idei de la cetăţeni. Prin proiect se urmărește „creșterea calității spațiului urban”, anunță oficialii; ar fi vorba de mai mult spaţiu pentru biciclişti şi pietoni. „Este un concept îndrăzneț. Se propune realizarea unei rețele coerente de piste pentru biciclete care să facă legătura cu pistele existente din zona centrală. Este luată în calcul și extinderea spațiului pietonal în Piața Lucian Blaga”, spune Ovidiu Cîmpean, director în cadrul Primăriei. Există deja un concept, iar acesta urmează să fie prezentat marți. Mai precis, conceptul a fost trasat de biroul Planwerk, cel care a realizat și proiectul de reamenajare a zonei Pieței Unirii – Bulevardul Eroilor. Cîmpean a mai precizat că urmează să se organizeze și o licitație deschisă pentru proiectare și execuție. Proiectul e prins în bugetul de 2018 şi se doreşte şi atragerea de fonduri europene.

Fără concurs

Cu toate că anul trecut s-au lansat o serie de concursuri și în acest an urmează alte competiţii pentru spații publice din Cluj-Napoca, Piața Lucian Blaga nu va beneficia de această procedură. Asta în contextul în care chiar reprezentanţii primăriei au declarat în numeroase rânduri, în perioada recentă, că administraţia va aborda această practică, care adună multe idei şi aduce competiţie cu beneficii pentru proiecte. De ce? „Am introdus strada Kogălniceanu şi str. Universității, cu străzile adiacente, avem concursul pentru Parcul Feroviarilor și cel pentru Cetățuie. Concursurile trebuie lansate pe rând, pentru a asigura o participare cât mai mare din partea arhitecților, în caz contrar riscând un eşec. Din considerente de timp și de termene pentru finanțările europene, nu ne mai încadram cu încă un concurs pentru piața Lucian Blaga”, spune Cîmpean.
Pănescu, Planwerk: „Multe oraşe urmăresc ce face Clujul cu spaţiul public”
Proiectul pentru zona din vecinătatea Bibliotecii Centrale şi a primăriei e in faza de concept si consultări. „Nu e gata”, subliniază arhitectul Eugen Pănescu, de la Planwerk. „Proiectul e în faza de concept, contractat la faza DALI (Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii; SF) pentru atragerea de fonduri europene pe axa mobilitate, cu favorizarea mobilității alternativee (velo) şi lente (pietoni). Proiectul e în faza de concept şi consultări, nu e gata. S-a pornit cu ideea de reconfigurare a pieţei încă de când s-a facut garajul primăriei, dar acum, cu ocazia finanţării EU, s-a extins aria proiectului şi cu străzi adiacente pieţei (Napoca, Petru Maior, bucata de Republicii până la Avram Iancu şi Emil Isac) tocmai pentru a putea întregi reţeaua velo începută deja pe celelalte finanţări – parcul mare, Baritiu, Avram Iancu, Piaţa Unirii şi Eroilor)”, a menţionat Pănescu. „Sper să fie o consultare bună şi cu spirit contemporan, care să urmeze trendului pe care Clujul a intrat deja puternic în ultimii 10 ani şi cu mare succes nu numai pentru clujeni şi vizitatori, dar ca exemplu de urmat în ţară. Multe oraşe urmăresc ce face Clujul cu spaţiul public şi merg pe urme”, spune arhitectul. Trebuie însă menţionat că, în ciuda unor proiecte din anii recenţi, bicicliştii se plâng în continuare că oraşul are, de fapt, piste fragmentate şi greu de utilizat, în Clujul maşinilor.

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.