Închide

S-a mai ”inaugurat” o feliuță de traseu dedicat mijloacelor de transport în comun în Gheorgheni. După lucrări cu picamarul, noaptea, în exasperarea riveranilor

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 14, 2019 0 413

Un nou traseu dedicat pentru autobuze devine funcțional în Gheorgheni, după ce Primăria a încheiat în mare lucrările de modernizare și a interzis parcarea la bordură pe Bulevardul Nicolae Tituleascu. Un șantier foarte greu de suportat, ne-au scris riveranii, deoarece s-a lucrat haotic și s-a folosit picamerul și la miezul nopții, ceea ce n-ar trebui să se întâmple într-un oraș civilizat cum este Clujul.

Începând din 15 iunie, au anunțat oficialii Primăriei, va intra în pâine banda dedicata pentru transportul în comun de pe acest Bulevard, în sensul de mers spre centru. Adică un parcurs de 680 de metri va fi funcțional și se va adăuga traseului deja configurat dinspre Septimiu Albini spre Piața Cipariu și apoi spre centrul orașului, după lucrările de modernizare despre care Primăria a spus că vor dura nici două luni.

În realitate s-a lucrat mai bine de două luni despre care riveranii spun că au fost un calvar. „De ce trebuie să se facă lucrările exclusiv noaptea, incluzând aici și spargerea cu picamerul? Da, nu zicem, să se modernizeze, să se asfalteze, dar cu măsură. Săptămâna aceasta au fost nopți consecutive în care s-a spart asfalt cu picamerul și la 1 noaptea. De două luni s-a lucrat la porțiunea de bulevard dintre Albini și Liviu Rebreanu. Două luni pentru o simplă asfaltare?! Nu s-a refăcut fundația. Nu s-a lucrat la rețele de utilități. Pur și simplu s-a ras asfaltul vechi și s-au așternut niște straturi succesive de asfalt nou și s-au adus la nivel gurile de canal și de scurgere. Noapte de noapte a trebuit să auzim săptămâna aceasta cum se sparge asfaltul din jurul unor guri de canal care n-au reușit să fie aliniate din prima, sau ceva de genul. Oare ce se întâmplă? La Regia Primăriei se învață meserie pe nervii noștri? Ar mai fi și probleme legată de zgomot și de legalitatea unor astfel de șantiere la ore nocturn. Prioritatea clară pare a fi evitatea încurcării traficului auto din timpul zilei. Dar oamenii și calitatea vieții? Unde în Europa civilizată s-a mai văzut să se spargă cu picamerul în zona rezințială în miezul noptii ? Acolo ești reclamat de către vecinii dacă tunzi iarba duminica pe proprietatea ta. În plus, s-a lucrat prost, la trecerile de pietoni, accesul pentru cărucioare, persone cu dizabilități este realizat în bătaie de joc”, au semnalat riverani de pe Bulevardul Titulescu.

Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că s-a lucrat noaptea din pricina vremii capricioase și din dorința de a recuperea lucrările care n-au putut fi executate având în vedere că în Cluj-Napoca a plout foarte des pe perioada șantierului de pe Titulescu. „Nu avem ce să facem. Ziua este trafic, iar vremea n-a ținut cu noi. A plouat foarte mult și a fost nevoie de recuperarea lucrărilor. Ca să putem termina. În mare, șantierul s-a încheiat. Mai există mici lucrări la totuare, la alveole care se vor efectua în perioada următoare”, a explicat Tarcea.

Chiar dacă șantierul de pe Bulevardul Titulescu este aproape gata, cel puțin la nivelul carosabilului, marcajele rutiere vor fi realizate după ce va trece o perioadă de ”așezare” a astfaltului, mai precis 21 de zile. Traseul dedicat va funcționa, însă, din 15 iunie, între Liviu Rebreannu și Septimiu Albini, spre centru, pe o porțiune nouă de 680 de metri. Și va fi delimitat, deocamdată, cu stâlpișori. Deja între Septimiu Albini și Piața Cipariu fusese configurată, iar din Cipariu spre Centru există traseu dedicat. În total, pe ruta dinspre Gherogheni spre Centru funcționează un parcurs de 2,9 kilometri de traseu dedicat mijloacelor de transport în comun.

În sens invers, explică viceprimarul Dan Tarcea, ruta dedicată nu poate funcționa pe același model, însă se va circula pe două benzi. Primăria a relocat toate cele 23 de parcări cu abonament care existau la bordură pe strada Iugoslaviei unde s-a instituit un sens unic. „Nu se mai parchează acum nici pe o parte nici pe cealaltă a Bulevardului. Până acum se parca fără abonament, în afară de cele 23 de abonamente existente. Însă ca alternativă, vom implementa sistemul de sensuri unice pe care l-am anunțat, începând cu data de 15 iulie. Încă nu știm cât va dura, însă sperăm ca în toamnă să fie toate marcajele realizate. Există această componentă a vremii. Indicatoarele rutiere sunt montate. Avem numai componenta de marcaje rutiere. În total, se vor crea circla 500 de noi locuri de parcare”, a mai spus viceprimarul.

Șantierul de pe Nicolae Titulescu a presupus lucrări de 5.046.575 lei cu TVA inclus.

Sensurile unice și noile locuri de parcare se vor crea între străzile Constantin Brâncuși și Liviu Rebreanu.

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare