Închide

S-a îngrădit și se vinde promenada Someșului, înainte să apuce să fie modernizată de Primărie

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mai 19, 2021 0 3673

O bucată de teren de pe Malul Someșului a fost îngrădită, ieri,18 mai, cu țăruși de lemn și, potrivit trecătorilor, a fost scoasă la vânzare. Primăria are un proiect în Grigorescu pentru amenajarea malurilor Someșului aflat în faza de licitație, în etapa de evaluare a ofertelor.

„În 18 mai, pe la 19.30 era montată în perimetrul îngrădit o placă cu „De vânzare” lângă care se agitau doi polițiști locali și un domn. Am revenit pe la 20.30 și placa nu mai era, dar terenul a rămas îngrădit.
E vorba de zona dintre Someș și sensul giratoriu de lângă MOL Grigorescu. Probabil au dat jos anunțul cu numărul de telefon pentru că le lipseau ceva avize, dar mă aștept să reapară în zilele următoare.
Deci s-a scos la vânzarea o zonă de promenadă foarte faină. N-am nimic cu vânzătorul, însă cred că autoritățile ar trebui să ia serios în considerare să joace rolul de cumpărător. Dacă se confirmă intenția de vânzare, desigur”, a semnalat Cătălin Sălăgean situația zonei de promenadă din cartierul Grigorescu, de lângă podul baraj peste Someș.
Pe grupul Clujul Civic de pe Facebook unde acesta a făcut sesizarea, postarea sa a fost prilej pentru clujeni să condamne astfel de situații în care bucăți din malurile râului ajung în proprietate privată, să ridiculizeze situația urbanismului din Cluj-Napoca, spunând că pe respectivul teren se potrivesc niște prize electice cu garaj la pachet, că mai lipsește ca în cartierul Grigorescu să de facă blocuri pe terenul depoului de autobuze al Companiei de Transport sau să se facă un turn fix în sensul giratoriu de pe B-dul 1 Decembrie 1918, vizavi de respectivul teren îngrădit.
(terenul presupus a fi de vânzare, potrivit PUG Cluj)
Primăria are un proiect ambițios de modernizarea a malurilor Someșului care pornește din cartierul Grigorescu, din  zona străzii Paul Ioan, zona 1Decembrie – Mirăslău,  până la podul Horea. Directorul de dezvoltare al Primăriei, Ovidiu Cîmpean, a spus că respectivul proiect scos la licitație nu include și zona învecinată cu depoul de tramvaie al Companiei de Transport, din zona intersecției între B-dul 1 Decembrie 1918 și strada Mirăslău, zona îngrădită cu țăruși de lemn, potrivit pozelor prezentate public. „Oricum nu poți îngrădi un teren, fără autorizație de construire. În plus, dacă este o zonă verde publică, nu o poți împrejmui”, a spus Cîmpean.
Oficialul a mai spus că, din verificările care s-au făcut, respectiva zonă este într-adevăr privată, dar nu e afectată prin proiectul de reabilitare a malurilor Someșului și nu face parte din acesta.
Dacă trebuia sau nu inclusă în proiect și această zonă, Cîmpean a spus că prioritară era zona de pe strada Paul Ioan și că în proiectele viitoare se va avea în vedere optimizarea proiectului și cu alte zone, așa cum s-a întâmplat și în cazul altor porțiuni din oraș supuse modernizării.
Primarul Emil Boc a promis că va verifica și el situația.
În jurul orei 11.00 terenul era încă marcat cu țăruși de lemn.
sursa foto: Facebook
Zona pe care Primăria o va moderniza  (Lunca Someșului Mic zona I) are o suprafață totală de aproximativ 14,6 hectare și cuprinde malurile intravilane ale Someșului în zona străzilor Paul Ioan, 1 Decembrie 1918, Plopilor, Gavril Muzicescu, Sigismund Toduță, Splaiul Independenței, Mamaia, Dragalina, Parcul Rozelor și Iuliu Hațieganu. Licitația pentru acest proiect este în derulare (se analizează cele patru oferte depuse de asocierile Drum Asfalt – Nord Conforest, ACI CLUJ-SOCOT-SIMACEK Facility Services RO,  GARDEN CENTER GRUP – SCDA Infrastructura – DE CONSTRUCT PROJECT CONSULT dar și Tehnodomus).
Lucrările din această zonă I a Luncii Someșului Mic sunt împărțite în 7 tronsoane și urmează să aducă schimbări radicale privind malurile Someșului – eliminarea gardului în  zona parcului Rozelor, un pod nou pietonal și ciclistic în Grigorescu, piste de biciclete pe strada 1 Decembrie, o zonă pietonală pe strada Muzicescu, reorganizări ale benzilor de circulație pe strada Dragalina, plus multe plantații de aliniament (peste 30), bănci de granit cu și fără spătar, scaune de lemn, cișmele, cadru de oțel pentru biciclete, coșuri de gunoi, stații de încărcare pentru mașini și biciclete electrice, pavilioane de alimentație publică, toalete publice,WI-FI, dotări sportive și spații de joacă noi, pontoane, sistem de gradene de mai multe tipuri, sistem de supraveghere video, borne mobile pentru controlul accesului în zonele pietonale nou propuse.
Ce se va întâmpla pe primele tronsoane ale proiectului în zona parcelei îngrădite:

„TRONSONUL 1. Strada Donath – strada Mirăslău MAL STÎNG Se propune realizarea unui traseu amenajat pentru circulația pietonală (2,7m) și ciclistă (3m) pe coronamentul digului de protecție, măsuri de consolidare și aducere la cotă a digului existent; MAL DREPT Se propune realizarea unui traseu pietonal și ciclistic, prin consolidarea și modernizarea celui existent la baza digului, plantarea de aliniamente de arbori, folosirea unui sistem de iluminat public modern și eficient;

-TRONSONUL 2. Strada Mirăslău – strada Petuniei

MAL STÂNG Se propune introducerea unei piste pentru biciclete adiacent străzii 1 Decembrie 1918, realizarea unui nou trotuar (lățime 1m), paralel cu pista pentru biciclete și separat față de aceasta printr-o fâșie plantată (1m), resistematizarea verticală a zonei cuprinse între strada 1 Decembrie 1918 și Someș, două alei pietonale paralele cu albia, reabilitarea traseului pietonal de mal (lățime 2,7-3m), realizarea unui podeț pietonal și ciclistic peste Someș, relocarea traversării pietonale semaforizate pe strada 1 Decembrie 1918, introducerea unei traversări pietonale nesemaforizate pe strada 1 Decembrie 1918, plantare/completare plantații,modernizarea și reconfigurarea locului de joacă existent și a terenurilor de sport existente, amplasarea a trei pavilioane cu funcțiuni de alimentație publică, prelungirea aleilor pietonale spre albia râului.

Detalii: Malurile Someșului se schimbă radical între barajul din Grigorescu și podul Horea. Licitația de 97,8 milioane de lei a fost lansată. Urmează să apară un pod nou în cartierul Grigorescu și o stradă pietonală. Dispare parcul de căței. Apar gradene și 5 kilometri de piste de biciclete

Nici un comentariu

Scrie un comentariu