Închide

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani ar putea să primească bani ca să renunţe la ele după un model care funcționează în Sfântu Gheorghe

ActualitateAdministrațieSinteză știri naționale by Actual de Cluj - iun. 16, 2021 1 805

Ministrul Mediului ia în calcul modelul sistemului aplicat în oraşul Sfântul Gheorghe din Covasna pentru a-i convinge pe români să renunțe la mașinile foarte vechi. Acolo, cei cu maşini înmatriculate în municipiu de mai mult de 10 ani primesc 3.000 dacă le casează, arată Pro TV.

Comisia Europeană a solicitat României să descurajeze înmatricularea maşinilor de peste 15 ani, iar ministrul Mediului Tanczos Bârna va propune o taxă în acest sens, la cumpărarea lor. În plus, urmează să fie plătit şi un impozit mai mare pentru deţinerea de maşini vechi. Cuantumul nu a fost stabilit încă.

Măsurile ar putea fi luate, în special, în zonele în care calitatea aerului lasă de dorit. Ecologiştii cred însă că proiectul trebuie aplicat peste tot în ţară. Altfel, responsabilitatea ar putea fi pasata de la autorităţile centrale la cele locale.

În acest moment, România este printre puţinele țări din Europa care nu descurajează înmatricularea rablelor, după cum a spus Ministrul Mediului.

Tanczos Bârna are în vedere și alte măsuri pentru a-i descuraja pe români să renunțe la mașinile vechi. Și anume, să acorde stimulente celor care casează mașinile mai vechi de 15 ani, după cum model care funcționează deja în oraşul Sfântul Gheorghe din Covasna. Acolo, a arătat oficialul, cei cu maşini înmatriculate în municipiu de mai mult de 10 ani primesc 3.000 dacă le casează.

Numărul de maşini vechi a crescut mult de când a fost eliminată taxa auto.

În acest moment, sunt înmatriculate 7.2 milioane de maşini în România. Dintre acestea, 3.4 milioane au mai puţin de 15 ani. În schimb, 3.8 milioane de autoturisme sunt mai vechi de 16 ani, ceea ce reprezintă peste 50% din parcul auto.

 

 

 

Un comentariu

  1. O taxare mascată de așa-zis măsuri ecologice, calitatea aerului și alte bazaconii progresiste.
    Că românii sunt atât de săraci încât prea puțini își permit un autoturism nou este motivul pentru care varianta SH este cea mai accesată.
    Despre sutele de containere cu gunoaie ce intră săptămânal în țară prin portul Constanța sau prin vămile din vest, gunoaie ce mai apoi sunt incendiate sau aruncate pe câmp nu spune ministrul Tanczos?
    Taxa de primă înmatriculare ar fi trebuit restituită de mult conform legii, lucru care în fapt nu s-a mai întâmplat pentru mulți din cei care în urma cu 14, 15 ani au achiziționat și înmatriculat un autoturism nou, care acum este considerat „rablă” și supus unei noi impozitări.
    În schimb samsarii de autoturisme, cei care importă mii de mașini lunar, multe cu probleme tehnice grave, istoric de accident sau kilometraj resetat nu sunt impozitați? De ce?
    Dacă eu parcurg 5000 km. anual să fiu impozitat la fel ca cel care parcurge de 3-4 ori mai mult și implicit poluează mai mult?
    Vechimea unui autovehicul nu este un etalon al nivelului de poluare, ci uzura motorului, numărul de kilometri.
    Poti deține o masina de 15 ani cu service la zi făcut că la carte care să nu poluare sau una de 5 ani care face taxi sau curierat cu reparații făcute pe bordură care să polueze de 10 ori mai mult.
    Nivelul de noxe constatat prin ITP este cel care stabilește gradul de poluare împreună cu numărul de kilometri parcurși nu vechimea mașinii.

Scrie un comentariu