Închide

Regulamentul privind navigația pe lacurile Tarnița și Fântânele a fost modificat. Serviciul Arii Protejate al Județului, condus de Rocsana Contras, prietena șmecherilor cu bărci cu motor de la Tarnița, nu mai supervizează respectarea noilor reguli

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mart. 24, 2021 0 1225

Consiliul Județean Cluj a definitivat noile regulamente de navigație pe lacurile Tarnița și Fântânele care prevăd sancțiuni dure pentru cei care folosesc bărci cu motor pe lacurile din care se face alimentarea cu apă a Clujului.

Regulamentele au fost în dezbatere publică, din decembrie 2020 până în februarie 2021. Principala modificare se leagă de supervizarea respectării noilor reguli. În prima propunere de regulament cei care urmau să se asigure că legea va fi respectată, iar șmecherii nu își vor mai face de cap pe aceste lacuri, erau angajații din cadrul Biroului Arii Protejate conduși chiar de activista Rocsana Contraș, membră PNL și fostă secretară a președintelui Horia Uioreanu, cea care s-a aflat în mijlocul unui scandal, declarându-se împotriva interzicerii navigației pe cele două lacuri, dată fiind și relația sa cu un proprietar al unei afaceri cu ambarcațiuni, Abdul Rahim, afacerist foarte vocal și pornit pe activiștii din Cluj că vor să nu se mai navigheze pe aceste lacuri.

Contras și Ariile Protejate nu se vor mai ocupa de această activitate, președintele Consiliului Județean fiind cel care va desemna persoanele abilitate să facă controale pe cele două lacuri.

Lacurile Tranița și Beliș au fost scoase de pe lista lacurilor navigabile ale României, au devenit ape interioare în cazul cărora reglementarea navigației se face de către Consiliul Județean, nu de autoritățile naționale, ca până în prezent. Așa s-a făcut un regulament la finalul anului trecut pentru navigația pe aceste lacuri care delimitează trei zone din care, în două dintre ele, este interzisă navigația,iar în cea de-a treia este permisă navigația,însă nu cu ambarcațiuni cu motoare electrice, cu excepția celor care sunt deținute de autoritățile publice și se află în misiune.

Județul a definitivat forma finală a regulamentului și a răspuns tuturor solicitărilor formulate de clujeni în cadrul dezbaterii publice organziate în luna februarie. Câteva dintre propuneri au fost acceptate și asumate în forma finală.

Una dintre aceste modificări se referă la degrevarea biroului Arii Protejate din cadrul Serviciului Salvamont al Județului de activitatea de control de pe lacuri și de aplicarea sancțiunilor pe Tarnița și Fântânele. Biroul Arii Protejate e condus chiar de Rocsana Contraș, membră PNL și fostă secretară a președintelui Horia Uioreanu, cea care s-a aflat în mijlocul unui scandal, declarându-se împotriva interzicerii navigației pe cele două lacuri, dată fiind și relația sa cu un proprietar al unei afaceri cu ambarcațiuni, Abdul Rahim, afacerist foarte vocal și pornit pe activiștii din Cluj că vor să nu se mai navigheze pe aceste lacuri . Ca să îi sfideze pe parlamentarii clujeni care au atras atenția asupra poluării lacurilor de către ambarcațiunile cu motor, Contras a băut anul trecut apă cu paharul de platic din lacul Tarnița și s-a filmat de pe pontonul Abdul Prestige, deținut de Abdul Rahim.

(Rocsana Contras cu Abdul Rahim, sursa Facebook)

Cei de la Serviciul Salvamont au fost printre cei care au solicitat modificarea, argumentând că personalul e și așa subdimensionat și nu se mai poate ocupa și de această nouă activitate.

(sursa: www.cjcluj.ro)

La dezbaterea publică s-au formulat mai multe poziții, participanții împărțindu-se în mai multe tabere: cei care au cabane și bărci cu motoare termice și vor să navigheze în continuare pe lac, cei care au cabane și vor liniște, cei care vor să se limiteze și viteza de circulație a ambarcațiunilor, alții care doresc interzicerea completă a navigației cu bărci cu motor. O altă categorie formată din civici din Cluj a cerut o dezbatere reală și a subliniat necesitatea unui plan pe 30 de ani pentru zona Tranița-Beliș prin care Județul și comunitatea să decidă împreună ce se vrea de la această zonă din punct de vedere turistic, al agrementului etc.

Dintre aceste propuneri s-au acceptat câteva cereri care schimbă doar formal forma inițială a regulamentului. Majoritatea propunerilor au fost respinse, iar Direcția Juridică a Consiliului Județean a argumentat pentru fiecare în parte și de ce.

A participat și Abdul Rahim care i-a acuzat pe activiștii din Cluj că au probleme personale cu Rocsana Contras, dar și cu cei care au bărci cu motor și vor să folosească lacurile.

DETALII: UPDATE Județul poate face din nou lacurile Tarnița și Beliș navigabile. Civicii din Cluj au cerut un plan și o viziune pentru aceste lacuri, nu doar un regulament sec de navigație

Noua formă a regulamentului urmează să fie supusă atenției consilierilor județeni spre a fi dezbătută și aprobată la ședința din 31 martie.

Regulamentul de navigație pentru lacul Tranița delimitează trei zone pe lac în care, în două dintre ele, este interzisă navigația iar în cea de-a treia este permisă navigația însă nu cu ambarcațiuni care utilizează combustibili fosili, cu excepția celor care sunt deținute de autoritățile publice și se află în misiune. ZONA I este situată în imediata apropiere a barajului la mai putin de 200 m pe toată lățimea lacului, ZONA II cuprinde zona plajelor I,II,III,IV și V la o distanță de 50 m de la mal spre interiorul lacului iar ZONA III cuprinde toate celelalte enclave si aducțiuni, inclusiv coada lacului.

Regulamentul stabilește mai multe tipuri de sancțiuni. Cele mai mari amenzi sunt fixate pentru accesul pe lacul Tarnița a oricărui mijloc motorizat care utilizează combustibili fosili, acestea fiind de la 3000 la 6000 pentru persoane fizice și de la 25.000 la 50.000 lei pentru persoanele juridice.

Amenzi între 3000 și 5000 de lei sunt fixate și pentru cei care navighează în zonele I și II sau pentru cei care realizează activități de întreținere a bărcilor direct pe lacuri. Amenzi între 1000 și 3000 lei sunt fixate și pentru cei care nu reduc viteza în zona II, navighează la o distanță mai mică de 20 de metri de maluri sau nu respectă regulile generale privind navigația pe lac (distanța între ambarcațiuni, partea pe care se merge etc).

Ce propuneri au fost admise:

 

 

 

 

 

Modul de Solutionare a Propunerilor Formulate by actualdecluj on Scribd

Nici un comentariu

Scrie un comentariu