Închide

Regia de ocupare a forței de muncă. Vezi ce extensie a primăriei angajează 200 de oameni

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 23, 2015 0 679

Regia Autonomă a Domeniul Public (RADP) patronată de Consiliul Local a preluat anul trecut activitatea de întreținere a străzilor din oraș. Anul acesta se pregătește să preia și activitatea de pază a tuturor cimitirelor din oraș. Așa că va deveni unul dintre marii angajatori din oraș. O nouă organigramă cu aproximativ 200 de posturi noi stă pe masa Consiliul Local pentru a fi aprobată în prima ședință ordinată din 29 ianuarie.

„Totul este în conformitate cu legislația și codul fiscal. În noua organigramă a instituției avem 178 de posturi noi. Dintre aceste 50 sunt pe partea de pază a cimitirelor. Acum ne ocupăm doar de paza cimititului central, dar urmează să preluăm activitatea de pază și în celelalte cimitire. Celelalte posturi sunt pentru personal tesa unde departamentul trebuie reorganizat, dar și pentru muncitori pe parte de producție și execuție de care avem mare nevoie având în vedere că am preluat activitatea de întreținere a străzilor. În plus, se dublează numărul de posturi pentru adăpostul de câini, de la 10 posturi în prezent la 19. Adăpostul a fost extins anul trecut și ne mai dorim să construim unul. Dacă în trecut aveam 60 de câini, acum avem 200”, a explicat directorul RADP, Ion Pantelimon.

Propunerea RADP de modificare a organigramei va fi discutată de consilierii locali la prima ședință din an. Organigrama instituției va crește de la 292 de posturi cât există ocupate în prezent la 470 de posturi. Potrivit conducereii, angajările se vor face concomitent cu creșterea veniturilor regiei. Planul de bătaie pentru anul acesta este ca în 2-3 luni să se angajeze cele 50 de persoane pe partea de pază, pentru a putea fi preluată activitatea de supraveghere a cimitirelor din oraș, iar apoi cei 120 de oameni, personal de execuție. „Conform contractului colectiv de muncă, fondul de salarii crește foarte mult, cu noua organigramă. Dacă anul trecut trebuia să dăm bonusuri de 1 milion lei, în urma evaluărilor s-au dat doar 260.000 lei. Noul personal care se va angaja va trebui să confirme ca să fie retribuit, așa este și normal, va fi o perioadă de probă, așa cum prevedere legislația”, a mai prezizat directotul RADP.

Începând de anul trecut, regia primăriei are o nouă echipă de management, dar și un nou Consiliu de Administrație, format din reprezentanți ai partidelor politice din Consiliul Local. De fapt, este vorba despre echipa care a mai lucrat în 2007-2008 în fruntea RADP: Ion Pantelimon – director general, Ioan Morocăzan (cel care a condus regia din 2009 până în 2014) – director tehnic și Bumb Zoița Olimpia – director economic. Cele trei posturi s-au ocupat prin concurs la care au participat candidați unici. „Așa s-a întâmplat pentru că regia avea pierdere de 1 milion de euro, iar toată lumea fuge de <<autonom>> pentru că asta înseamnă că, în calitate de conducere trebuie să realizezi și să asiguri fondul de salarii pentru angajați”, a afirmat Pantelimon. În primul mandat de director, Pantelimon susținea că mare sa realizare a fost oprirea proeictului de transformare a regiei în serviciu în subordinea Consiliul Local pentru că înseamna, de fapt, ca oamenii care lucrau la RADP să își piardă locurile de muncă.

În 2013 făcea tandem cu Diferit la licitații. Acum se concentrează pe Cluj

RADP avea altă politică în urmă cu doi ani. De exemplu, în tandem cu societatea Diferit (firma care a deținut până anul trecut contractul pentru modernizarea și întreținerea srăzilor din Cluj-Napoca de 600 de milioane de lei, pe patru ani) a participat la Oradea la o licitație cu miză de peste 80 de milioane de lei pentru întreínerea străzilor din Oradea. Chair dacă a contestat și în instanță, tandemul de la Cluj a pierdut licitația. „Asta a fost atunci, nu cunosct detalii. Acum ne vom concentra pe activitatea de întreținere a străzilor din Cluj. Noi mai avem contracte și cu regiile de utilități sau cu celelalte regii ale primăriei pe partea de refacere a carosabilului după spargerile efectuate de acestea pentru a remedia diverse avarii. Când vor expira aceste contracte, nu vom mai relicita pentru aceste lucrări și îi vom lăsa pe alții să se ocupe. Noi ne vom concentra pe întreținerea străzilor”, a explicat directorul RADP.

 

Ce investiții are în plan RADP începând din 2015

Deși RADP are încă o situație financiară dificilă, având în vedere creditul pe care îl are contractat de la CEC pentru a ieși din impas după ce a fost executată silit în dosarul patinuarului din zona Alexandru Vaida Voievod, regia a avansat în 2014 un plan ambițios de investiții de peste 29 de milioane de lei.

Modernizarea strandului Sun – peste 4,1 milioane lei

Modernizarea bazei de pe strada Cantonului – 550.000 lei

Modernizarea stației de asfalt – 1,5 milioane lei

Achiziția unei stații de betoane – 635.000 lei

Modernizarea WC-urilor publice – 200.000 lei

Modernizarea lacului din parcul central – 2 milioane lei

Achiția de utilaje – 20 de milioane de lei

Administrația locală a propus în proiect de buget din 2015 alocarea a câtorva milioane de lei pentru pornirea unor proiecte ale regiei: modernizarea pieței de vechituri, modernizarea clădirii administrative care deservește stația de mixturi asfaltice, modernizări la ștrandul din cartierul Grigorescu sau reabilitarea unor toalete publice.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare