Închide

Progres vizibil pe unul dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania din Cluj: ”așa trebuie să arate un șantier”

Economie by Actual de Cluj - aug. 09, 2021 0 318

Asociația care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară face o vizită cu drona pe șantierul unuia dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania, între Nădășelu în Cluj și Zimbor în Sălaj, iar concluzia e că mobilizarea constructorului e una ”excelentă”: ”așa trebuie să arate un șantier”, concluzionează asociația.

Pro Infrastructura a vizitat cei 30 de kilometri din tronsonul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania, cu drona, iar mobilizarea e una ”excelentă”: ”progresul este vizibil de la filmarea noastră precedentă din luna iulie, iar avansul per total în nici jumătate de an de la prima cupă de excavator este impresionant”, arată asociația. ”Așa trebuie să arate un șantier: 22 de foreze care execută piloții forați pentru viaducte, poduri și zidurile de sprijin care vor ține pe loc dealurile transilvănene, sute de basculante, excavatoare și buldozere care efectiv mută milioane de metri cubi de pământ, redesenând relieful. Se lucrează aproape peste tot, singurele zone neatacate fiind suprafețele de pădure (procedurile de scoatere din circuitul forestier sunt finalizate în județul Cluj dar în Sălaj birocrația mai durează, fiind vorba de 90 de ha de pădure) și un punct unde se face descărcarea arheologică.Volumul de muncă este colosal, dealurile nu stau locului (4 alunecări majore până acum) și veșnicele blocaje birocratice (relocări stâlpi LEA, păduri) încă mai pun bețe în roate, dar avem încredere că în următoarele câteva luni o bună parte din acestea vor fi rezolvate”.

Concluzia este că deși ritmul de muncă e unul ”impresionant” iar volumul de muncă e unul ”colosal”, chiar și în acest ritm doar spre finalul anului 2023 vom putea circula pe acest tronson, și aceasta ”dacă autoritățile își vor face treaba la timp și constructorii vor păstra ritmul actual”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare