Închide

Primul tronson din Centura Metropolitană ar putea intra în execuție din primăvara lui 2024/Pentru grosul lucrării se ia în calcul prelungirea licitației

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 17, 2023 0 1502

Lucrările la primul tronson de 2 kilometri din Centura Metropolitană a Clujului, adică lărgirea drumului Cluj-Florești la șase benzi (cu o bandă de trafic în plus pentru autobuze) urmează să începă în primăvara lui 2024, au estimat oficialii Primăriei. Acest tronson are ca termen de șantier 14 luni. Oficialii Primăriei au arătat că iau în clacul și devansarea termenului de licitației pentru grosul Centurii Metropolitane, pentru care municipalitatea a comasat lucrările și a lansat o nouă licitație cu termen de depunere a ofertelor devansat deja pentru ziua de 31 octombrie, după ce la cele anterioare nu s-a depus nicio ofertă.

 

”La tronsonul 1 se lucrează la proiectare și în primăvara viitoare va fi gata proiectul și se va începe lucrul. Pentru al doilea tronson termenul este de 31 octombrie de depunere a ofertelor. Există solicitări de prelungire a termenelor pentru depunerea ofertelor și urmează să ne consultăm cu proiectanții. Terenul a depășit deja 90 de zile pentru depunerea ofertelor. Azi, termenul pe care îl avem în vedere este de 31 octombrie pentru depunere a ofertelor. Trenul metropolitan va avea Studiul de Fezabilitate aprobat anul viitor, astfel încât până la sfârșitul anului este deschis apelul de proiecte și vrem să fim primii care depunem proiectul astfel încât să realizăm acest proiect important pentru orașul nostru”, a anunțat primarul Emil Boc în cadrul ședinței de Consiliu Local din 17 octombrie.

“Avem desemnat câștigătorul licitație pentru primul tronson al centurii metropolitane, nu avem contestații depuse, vom putea semna contractul de proiectare și execuție în perioada următoare. Denumire câștigător: Asocierea VIAROM CONSTRUCT (Leader)- Electrogrup, Valoare: 92.240.936,79 lei fără TVA, Perioadă contract: 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție”, arăta primarul în vara acestui an.

Primăria a anunțat la mijlocul lunii iunie că a cerut reluarea procedurii de licitație pentru contractul de proiectare și execuție al Centurii Metropolitane Cluj, după ce a fost nevoită să anuleze celelalte două licitații lansate în cadrul proiectului (lucrări împărțite în două tronsoane, licitate separat) deoarece nu s-a depus nicio ofertă. Potrivit primarul Emil Boc, prețul contractului a fost actualizat (de la peste 998 milioane euro la peste 1,1 miliarde) și se va organiza o singură licitație.  Niciuna dintre cele 17 firme s-au înscris pentru participare la licitația pentru tronsonul 2 și niciuna dintre cele 12 firme înscrise la procedura pentru tronsonul 3 al Centurii Metropolitane nu și-au asumat un punct de vedere oficial și au evitat să explice de ce nu au depus oferte, deși au fost chestionate de Actualdecluj.ro. USR au fost cei care au atras atenția public că prețul de contract este cel care a dus la anularea licitațiilor pentru centură. Ulterior, Primăria a ajustat prețul de contract și și-a asumat să facă o singură procedură.

Pentru această licitație, Primăria a devansat deja termenul inițial, ultimul termen pentru depunerea ofertelor fiind 31 octombrie.

Vechile tronsoane licitate și comasate: Tronson 2-TR 35 de la km 14+747 (Nod 5 Florești) până la km 24+410 (Nod 10 Calea Turzii) cu drumurile de legatură și Tronson 3-TR 35 de la km 24+410 (Nod 10 Calea Turzii) până la km 38+418 (Nod 18-VOCE) cu drumul de legatură B6-legatura TR35 cu Noul Cartier SOPOR, L=1,6 km.

Noua licitație fixează ca termen pentru contractul de proiectare și execuție 48 de luni, adică 4 ani. Criteriul de adjudecare este același, cea mai bună ofertă, calitate-preț, contând atât prețul (40%) cât și experiența echipei care va gestiona proiectul (60%).

Detalii:

A doua încercare pentru Centura Metropolitană din Cluj menită să “salveze” orașul/S-au scos la licitație lucrări de 800 de milioane de euro

Vezi și:

Primăria a angajat bugetul și începe Centura Metropolitană cu primul tronson de 2 kilometri, între Cluj-Napoca și viitorul Spital Regional de Urgență din Florești, prin lărgirea drumului național la 6 benzi

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare