Primăria a angajat bugetul și începe Centura Metropolitană cu primul tronson de 2 kilometri, între Cluj-Napoca și viitorul Spital Regional de Urgență din Florești, prin lărgirea drumului național la 6 benzi
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - aug. 08, 2023 0 1614
A fost semnat contractul pentru realizarea primului tronson din Centura Metropolitană a Clujului, cei 2 kilometri, între Cluj-Napoca și Florești care va asigura conectivitatea la Spitalul Regional de Urgență, urmând ca acest contract să intre în faza de proiectare. Potrivit termenului, proiectarea va dura 6 luni iar execuția efectivă alte 14 luni.
Contractul implică amenajarea a câte o bandă suplimentară pe sens destinată mijloacelor de transport în comun și vehiculelor speciale de intervenție pe DN1/E60, între Cluj-Napoca (nodul N) și Florești (amplasamentul pe care se va construi Spitalul de Urgență), pe o distanță de peste 2 kilometri și are o valoare de 22,4 milioane de euro cu TVA. Acesta a fost încheiat cu asocierea Viarom Construct – Electrogrup.
Consilierii locali din Cluj-Napoca s-au întrunit într-o ședință extraordinară cu convocare de îndată și au aprobat rectificarea bugetară pentru includerea în bugetul municipiului a sumelor aferente implemetnării proiectului pentru Centura Metropolitană a Clujului Tronson 1. Mai ales că acest contract depindea de această partea, a asigurării finanțării, pentru a putea demara. Primarul Emil Boc a arătat că s-a început cu acest prim tronson din Centura Metropolitană deoarece realizarea accesului către Spitalul Regional de Urgență este prioritară, mai ales că Ministerul Sănătății a scos la licitație un prim pachet pentru execuția obiectivului (contract de 16 milioane de euro cu termen de licitație 21 septembrie) iar în 2 octombrie urmează să se liciteze pachetul mare de lucrări, un contract de 406 milioane de euro, pentru acest obiectiv.
„Datele arată că anul viitor vom fi în execuție cu Spitalul Regional de Urgență”, a arătat primarul Emil Boc, în 8 august. El a mai spus că termenul pentru realizarea Spitalului Regional de Urgență din Florești (unitate medicală care se va construi de la zero și include 849 de paturi) este 2027.
Potrivit contarctului și accesul spre Spital (tronsonul I din Centrura Metropolitană) urmează să fie finalizat, dacă termenul de contract anunțat va fi respectat și ordinul de începere a lucrărilor se va da anul acesta, undeva la începutul verii, în 2025.
Cealaltă licitație pentru realizarea grosului din Centura Metropolitană (un contract de proiectare și execuție) este programată în luna septembrie. Detalii – A doua încercare pentru Centura Metropolitană din Cluj menită să “salveze” orașul/S-au scos la licitație lucrări de 800 de milioane de euro
Ce implică contractul cu Viarom și Electrogrup pentru tronsonul I al Centurii Metropolitane
Lucrările se vor derula de la km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Floresti) cu extinderea la trei benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.
Pe partea dreapta a drumului (directie spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu latimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga parte dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.
Pe partea stanga a drumului (directia spre Floresti) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.
Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.
Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.
Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelata inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.
Pe intregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială. De asemenea, o importanță foarte mare se va da gestionării șantierului, în așa fel încât pe perioada derulării lucrărilor, să nu se aducă deservicii traficului din și înspre Florești, mai ales că este vorba despre un segement de drum despre care oficialii din Cluj-Napoca anunțau că este cel mai aglomerat din România, mai aglomerat ca șoseaua București/Otopeni.
FOTO: nodul N – vedere spre DN1 E60, sursa zcj.ro