Închide

Primul certificat de urbanism „smart” emis în județul Cluj. Urmează autorizațiile de construire digitale

AdministrațieDin județUrbanism by Actual de Cluj - mai 27, 2022 0 234

Consiliul Județean Cluj a emis primul certificat de urbanism în format digital, smart. Acesta a fost emis în integralitate în sistem online și e valid din punct de vedere juridic, transmite CJ.

Următoarea etapă este eliberarea, de asemenea în formulă de pionierat, a autorizației de construire, prima din România în acest format, transmit reprezentanții CJ.

Consiliul Județean Cluj a lansat la jumătatea lunii mai o platformă web dedicată emiterii, în format digital, a certificatelor de urbanism (CU). Oficialii CJ spuneau că este vorba despre un proiect pilot, premieră în România.

Într-o primă etapă, prin interoperabilitatea bazelor de date ale A.N.C.P.I., cetățenii pot aplica online pentru obținerea unui CU digital, cu valabilitate juridică. În cea de-a doua etapă, proiectul va fi extins și pentru autorizațiile de construire, astfel încât solicitantul să obțină întreaga documentație în cel mult 30 de zile și nu în trei luni cât e în acest moment, au transmis reprezentanții CJ.

Implementarea, în premieră națională, a acestei soluții digitale „Gișeu unic”, parte a proiectului european „Smart Territory” derulat de Consiliul Județean, a fost posibilă ca urmare a încheierii unui protocol de cooperare cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I.). Astfel, printr-un  click, aplicația informatică va interoga, în timp real, baza de date a A.N.C.P.I., fără a fi nevoie de alte documente, emailuri sau deplasări fizice la sediul instituției. În ceea ce privește termenul de emitere, Consiliul Județean își propune ca acesta să nu depășească 10 zile lucrătoare, față de cele 15 zile prevăzute acum de lege.

Există și alte instituții care emit CU în format digital, dar prin metoda extragerii brute a datelor existente în P.U.G, Consiliul Județean Cluj va emite un document valid din punct de vedere juridic, nu doar unul de informare, explică reprezentanții administrației județene. Acest aspect este legitimat inclusiv prin asumare electronică, solicitanții având posibilitatea să își achiziționeze semnătură digitală direct din aplicație.

Platforma poate fi accesată AICI

Nici un comentariu

Scrie un comentariu