Închide

Primarul Boc, acuzat că fură proiectele inițiate de USR Cluj și că le implementează cu „jumătate de măsură” / Petiție pentru înființare a minim trei linii de noapte pentru transportul public în comun

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mai 11, 2023 1 323

După ce Primăria a implementat prost linia de transport expres de la Aeroport, propusă de USR, consilierii locali ies public și cer, în cazul extinderii traseelor de noapte pentru transportul public în Cluj, să fie înființate minim trei linii care să asigure conexiuni între gară și principalele campusuri universitare din oraș. Potrivit acestora, consultările politice pe subiect și discuțiile purtate cu conducerea Primăriei nu au dat rezultate. Mai mult, având în vedere că primarul Emil Boc deja a anunțat că din vara acestui an traseele de noapte pentru transportul public se vor extinde, spun că vor să se asigure că acestea să nu fie implementate cu jumătate de măsură. Pentru demersul lor, cei din USR au inițiat o petiție online și vor  strânge și semnături în stradă pentru a se asigura că proiectul, depus încă din noiembrie anul trecut, va fi implementat în beneficiul clujenilor.

„Cel mai recent exemplu este linia expres spre aeroport. O idee bună, prost implementată. Pe cât a fost de așteptată de clujeni, pe atât a fost de criticată! Nu e de mirare că doar la câteva zile după lansarea liniei,în urma presiunilor publice, CTP a fost în situația să anunțe modificări, însă și așa, problemele au fost rezolvate doar parțial. În plus, stațiile de autobuz sunt într-o continuă relocare, uneori mai inspirat, alteori mai puțin. De asemenea, s-a schimbat modalitatea de cumpărare a biletelor pentru cursele metropolitane, dar nu s-a simplificat grila tarifară. Până și Vinerea Verde are de suferit în urma implementării proaste. Nici până în ziua de azi validatoarele și POS-urile nu sunt oprite vinerea. În plus, doar călătorii cu bilete sau număr fix de călătorii beneficiază de această gratuitate, posesorii de abonamente lunare continuând să achite abonamentele la un preț întreg, care nu reflectă zilele de gratuitate. E dezamăgitor că după o îndelungată perioadă de așteptare și pregătire, a trebuit să ne mulțumim cu o jumătate de linie expres. Principala nemulțumire este că această rută nu ajunge la gară și autogară, în condițiile în care gara Cluj avem peste 80 de plecări și sosiri pe zi, iar autogările cumulează peste 500 de plecări și sosiri zilnic. Toate măsurile cerute de noi au fost implementate de CTP Iași și nu vedem niciun motiv pentru care nu pot fi implementate și la Cluj-Napoca! Fără jumătăți de măsură, fără peticeli ” a declarat Alexandra Oană, consilieră locală USR Cluj-Napoca.

Acesta a  mai adăugat că deservirea liniei aeroport expres trebuie să se facă cu vehicule corespunzătoare, dotate cu spații pt bagaje sau spații pentru persoanele cu dizabilități, mai ales că prețul unui bilet pe această linie este dublu, dar și că este necesară prelungirea orarului de funcționare al acestei linii până la ora 4.30 pentru a asigura transportul atât pentru ultimele zboruri, cât și pentru zborurile matinale ce pleacă din Aeroportul Cluj.

Grupul de consilieri locali USR a explicat că a depus în urmă cu 6 luni un proiect pentru extinderea transportului de noapte și nu vor ca, în vară, când primarul Emil Boc deja a anunțat că vor fi implementate mai multe trasee de noapte pentru transportul public, acestea să se implementeze deficitar, cu jumătăți de măsură ca în cazul liniei Aeroport Expres. Proiectul depus de USR prevede ca pe lângă 25N să fie o linie Zorilor – Grigorescu 49N și o linie Aeroport Express (AE) până la gară și autogară, 24 de ore din 24, cu intersectarea tuturor liniilor în zona Sora pentru asigurarea unui interschimb facil și conectarea întregului oraș.

„Un sistem de transport de noapte poate fi funcțional doar atunci când conectează cât mai multe dintre cartierele orașului, dar și gara, autogara și aeroportul. De aceea, e nevoie de cel puțin trei linii de transport, interconectate, care să permită atât clujenilor care muncesc până noaptea, celor din sectorul HORECA, să se deplaseze în siguranță acasă, cât și turiștilor sau celor care ajung târziu cu trenul sau avionul în oraș, să se deplaseze în funcție de nevoi. Orice altă propunere care nu acoperă aceste minime nevoi, nu este altceva decât o peticeală.” a spus și  Radu Boloveschi, consilier local USR Cluj-Napoca.

„Vom iniția și o petiție și vom strânge și semnături în stradă pentru aceste linii de transport de noapte. Nevoile de mobilitate ale tinerilor sunt complet ignorate de administrație, ceea ce e dezamăgitor într-un oraș universitar precum Cluj-Napoca. Domnul Boc se mândrește des cu componenta universitară, dar pentru studenți, în prezent nu există nicio legătură pe timpul nopții pe axa autogară-gară-Zorilor, deci nicio soluție pentru studenții care ajung noaptea în oraș și vor să meargă în campus. Sunt studentă și am vorbit și cu colegii mei, niciunul nu și-ar dori să dea 50 de lei pe taxi, dacă nu ar fi nevoi. Liniile sunt importante și pentru oamenii din domeniul serviciilor, dar și pentru cei care participă la manifestări și evenimente culturale”, a spus și Alexia Petrovai, președinta USR Tineret Cluj.

Primarul Emil Boc a anunțat la capitolul extindere transport de noapte,  în cadrul unei emisiuni la Napoca FM de la începutul lunii aprilie, că: „Avem o analiză discutată și o vom implementa, după modelul pe care l-am găsit și în alte capitale europene, pe intervale orare, cu două linii mari”.

În prezent, transportul public de noapte este operat în Cluj-Napoca prin intermediul unei singure linii, 25N, care circulă până la miezul nopții.

sursă foto: Municipiul Cluj-Napoca/Facbook

 

 

 

Un comentariu

  1. Trebuie să i punem cătușe acestui mare diavol terorist boc. Să Ne ajute Dumnezeu. Amin. Reorganizarea Eterului Te Rog Te Rog Transmută. MULȚUMESC

Scrie un comentariu