Închide

Primăria urnește al doilea proiect cu exproprieri pentru a face traficul mai eficient în Cluj. Primul e blocat

Actual de ClujActualitateTop News by Luminiţa Silea - iul. 15, 2018 0 1465

După ce a lămurit lucrurile legate de viitorul arterei principale din cel mai haotic cartierul al Clujului, strada Bună-Ziua, Primăria pornește al doilea proiect ambițios de fluidizare a traficului aproape de centrul orașului, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) Mărginașă.

Este vorba un proiect care să aducă lărgiri de artere, o nouă stradă care să lege zona polivalentă-stadion de Calea Mănăștur, dar și benzi dedicate spre cel mai mare cartier al orașului. Proiectul de lărgire a străzii Bună-Ziua la trei benzi are nevoie de exproprieri și deocamdată este blocat. Pentru noul proiect, administrația a lansat o licitație.

Un nou Plan Urbanistic Zonal (PUZ), la pachet cu studiu de fezabilitate și de trafic a fost scos la licitație de Primărie pentru a fluidiza traficul, a lega mai bine cartierul Grigorescu de cartierul Zorilor și a putea extinde sistemul de benzi dedicate și în cartierul Mănăștur.

Este vorba despre un PUZ care vizează zona Calea Moților – Calea Mănăștur – strada Uzinei Electrice – strada Mărginașă și care ar trebui să aducă o serie de măsuri ambițioase pentru trafic.

Adică:

Lărgirea străzii Mărginașe

Realizarea arterei noi între Calea Mănăștur și strada Uzinei Electrice, deja pregătită de investitorul de la Platinia (despre acestă străpungere se vorbește public încă din 2009 la nivelul Primăriei)

Lărgirea străzii Calea Mănăștur la 5 benzi prin diminuarea lățimii trotuarelor (pentru extinderea benzilor dedicate mijloacelor de transport în comun și în cartierul Mănăștur)

Realizarea unei sens giratoriu la intersecția între Mărginașă, Calea Mănăștur, artera nouă

Amenajarea unui pod peste Canalul Morii care să lege strada Oțetului de Uzinei Electrice

Licitația Primăriei este estimată la circa 300.000 lei și are ca termen maxim de depunere a ofertelor data de 23 iulie. Criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut.

Acest proiect este cu atât mai ambițios cu cât el implică exproprierea unor imobile atât de pe strada Mărginașă cât și în zona noii străpungeri. PUZ-ul este cel care va stabili despre câte proprietăți este vorba iar studiul de feabilitate va aduce o estimare a costurilor de expropriere pe care trebuie să le suporte municipalitatea, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Pentru zona Bună Ziua, primăria a pornit un proiect ambițios de a lărgi principala arteră din cartier, Bună Ziua – Fagului, la trei benzi, însă de doi ani de zile acest proiect s-a împotmolit. Acum se așteaptă transferul străzii de la Ministerul Transporturilor în patrimoniul instituției (aceasta a fost transferată Companiei de Drumuri din subordinea Ministerului pentru a fi reparată având în vedere că a fost folosită ca centură ocolioare pentru Cluj-Napoca, înainte de darea în folosință a centurii Vîlcele Apahida). Potrivit declarațiilor făcute de oficialii orașului, proiectul ar fi avansat iar municipalitatea ar fi în faza de identificare a proprietăților necesare lărgirii arterei (s-a demarat și cadastrarea arterei). Pentru acest proiect Primăria a anunțat că va expropria cîteva zeci de persoane. Nu există deocamdată o estimare a costurilor.

Viceprimarul Dan Tarcea a menționat că, de fapt, Primăria așteaptă, ca un ultim pas, protocolul de predare a arterei. ”Procesul verbal de predare-primire a arterei a fost semnat. Ca ultim pas, așteptăm protocolul de predare a arterei care e inițiat de Ministerul Transporturilor”, a menționat Tarcea.

Un alt proiect pentru îmbunătățirea traficului este anunțat de municipalitate la limita Clujului vechi și a celui Nou, între cartierul Gherogheni și zona Borhanci – Bună Ziua.

Primăria vrea un sens giratoriu la intersecția arterelor Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea-Fagului, plus lărgiri ale intersecției și arterei Brîncuși. Proiectul sensului giratoriu este unul care are nevoie de Hotărâri de Guvern pentru transferul către municipalitate a unei suprafețe de teren din zonă care aparține stațiunii de cercetare aflată în subordinea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterină. Ca să fie pus în operă acest proiect au fost demarate formalitățile legale. Potrivit lui Tarcea, USAMV face dezmembrările de teren, după care urmează restul pașilor legali pentru ca terenul să ajungă la Primărie.

Și acest proiect implica, de asemenea, exproprieri. Ca termen, viceprimarul Dan Tarcea nu a avansat o perioadă anume pentru realizarea proiectului care să îmbunătățească traficul din zona Borhanci.

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu