Primăria blochează proiectele imobiliare într-un al doilea cartier nou din oraș din pricina traficului
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - feb. 22, 2018 2 2105
Dezvoltarea orașului a fost pusă de modulul „așteptare”, după cum au anunțat oficialii Primăriei Cluj, și în cartierul Borhanci. Este a doua zonă din oraș după Bună Ziua unde municipalitatea nu mai acceptă proiecte imobiliare cu zeci de apartamente motivând că rețeaua stradală este depășită. Se vor aviza, după cum au spus oficialii instituție, doar proiecte care nu vor depăși 24 de locuri de parcare.
Viceprimarul Dan Tarcea a menționat că la nivelul Primăriei a fost luată o decizie împreună cu specialiștii din Comisia Tehnică de Urbanism dar și cu cei din Direcția de specialitate și anume aceea de a se accepta doar proiecte cu până la 24 de locuri de parcare. Ce trece peste această cifră, nu va primi aviz de la Primărie, deocamdată. Aceasta deoarece, a explicat Tarcea, indicele de trafic pentru zona Borhanci este de 126%.
Vezi și:
Borhanci, destinație de șantiere de locuințe – noul „Bună Ziua” al traficului de Cluj?
Până Primăria nu va amenaja sensul giratoriu la intersecția arterelor Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea-Fagului proiectele mari din Borhanci care vor genera o încărare mare cu mașini nu vor fi acceptate. Proiectul sensului giratoriu este unul care are nevoie de Hotărâri de Guvern pentru transferul către municipalitate a unei suprafețe de teren din zonă care aparține stațiunii de cercetare aflată în subordinea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterină. Ca să fie pus în operă acest proiect au fost demarate formalitățile legale. Potrivit lui Tarcea, USAMV face dezmenbrările de teren în acestă perioadă, după care urmează restul pașilor legali pentru ca terenul să ajungă la Primărie. Apoi vor fi executate lucrările.
Ca temen, Tarcea nu a avansat o perioadă anume pentru realizarea proiectului care să îmbunătățească traficul din zona Borhanci. Nici o dată până la care va fi valabilă interdicția pentru proiectele imobiliare mari.
Primăria a stopat și proiectele imobiliare mari în cartierul Bună Ziua tot din pricina traficului. Și în acest cartier se acceptă doar proiecte de case și proiecte care generează locuri puține de parcare. Specialiștii de la Universitatea Tehnică au arătat că trama stradală din cartier este deja la 100% încărcare. Aceasta în 2016. Atunci Primăria a autorizat doar două turnuri cu zece etaje și peste 140 de apartament din patru astfel de construcții aprobate într-un Plan Urbanistic Zona anterior pe strada Trifoiului, în zona hotelului mamut din Bună Ziua. Cel care deținea proiectul era sociateta Luca Prest.
Potrivit lui Tarcea dezvoltatorul imobiliar s-a adresat instanței pentru a i se accepta și celelalte două construcții cu zece etaje, însă procesul a fost câștigat de Primăria Cluj.
Pentru zona Bună Ziua, Primăria a pornit un proiect ambițios de a lărgi principala arteră din cartier, Bună Ziua – Fagului, la trei benzi, însă de doi ani de zile acest proiect s-a împotmolit. Acum se așteaptă transferul străzii de la Ministerul Transporturilor în patrimoniul instituției (aceasta a fost transferată Companiei de Drumuri din subordinea Ministerului pentru a fi reparată având în vedere că a fost folosită ca centură ocolioare pentru Cluj-Napoca, înainte de darea în folosință a centurii Vîlcele Apahida).
Potrivit declarațiilor făcute de oficialii orașului, proiectul de lărgire a arterei ar fi avansat iar municipalitatea ar fi în faza de identificare a proprietăților necesare lărgirii arterei. Pentru acest proiect primăria a anunțat că va expropria câteva zeci de persoane.
De asemenea, instituția a anunțat că va porni și un Plan Urbanistic Zonal care să vizeze reorganizarea traficului din cartierul Bună Ziua. Și acestă inițiativă este în stadiu incipient.
Altă soluție salvatoare pentru trafic și implicit pentru ridicarea interdicției de construire este demararea proiectului centurii metropolitate. Aceasta este fluturată de oficialii Primăriei în fața celor care se arată nemulțumiți că proiectele lor nu primesc avize la urbanism. Centura metropolitană este și mai complicat de realizat deoarece ține de autoritățile de la București. Ca să mai închidă gura nemulțumiților că traficul sufocă orașul, Primăria a cerut să facă pe cheltuia sa și a celorlalte primării clujene afectate de traseu, studiul de fezabilitate al proiectului. Anul acesta urmează licitația pentru el.
Viceprimarul Dan Tracea a făcut declarații la postul de radio Napoca FM.
Dezvoltarea orașului a fost pusă de modulul „așteptare”. Si altele din articol, la fel de ciudate in litere si exprimare.
In ce limba e scrisa propozitia asta? Si de catre cine? Absolvent de Jurnalism la UBB sa fie?
sa publice Tarcea in mod oficial decizia de a stopa investitiile in Borhanci.