Prima bucățică de pistă verde de biciclete a apărut în centrul Clujului
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 20, 2020 0 5544
După ce clujenii au pus metrul pe asfaltul proaspăt pus în centrul Clujului și au arătat că pistele de biciclete marcate de Primărie pe strada Regele Ferdinand sunt jumătate dintr-una conformă, potrivit standardelor internaționale – 80 de centimetri față de cel puțin 1,5 metri – Primăria a început să configureze și pe această arteră piste ca cele deja aduse în oraș în proiectul de modernizare a unei artere din cel mai haotic cartier al Clujului, Bună Ziua.
Strada Ferdinand e o stradă medievală din centrul Clujului, parte a unui proiect de modernizare cu bani europeni, redată traficului după încheierea stării de urgență, primarul Emil Boc fiind cel care a anunțat că s-au finalizat lucrările de modernizare mai repede decât termenul de șantier. Acum, a apărut și pe această arteră prima bucățică de pistă verde pentru biciclete.
În centrul Clujului există deja configurate piste rosii pentru bicicletete. În proiectul de pe Ferdinand, pistele vor fi verzi, iar la finalul lucrărilor bicicliștii vor avea o rută de biciclete până la gară, după cum au explicat proiectanții.
Pistele de biciclete marcate în culoarea verde pe strada Bună Ziua (recent lărgită și modernizată de Primărie, după un șantier de 1 an fără o lună și 5,8 milioane de euro) au fost foarte bine receptate în mediul on-line. După ce municipalitatea a postat o serie de imagini cu strada Bună Ziua, în care pistele aveau o culoaare verde mentă, în mediul on-line acestea erau catalogate ca „nu e nici Londra, nici Paris, ci este Cluj-Napoca”. În realitate, strada Bună Ziua are doar 1 kilometru iar pistele de biciclete cocoțate în vârf de deal nu au continuitate nici pe Calea Turzii, nici pe strada Fagului spre celelalte cartiere sau spre centrul Clujului.
(Piste Bună Ziua – Cluj-Napoca)
Primăria a anunțat că și pistele de biciclete din proiectele de modernizare a străzilor din centrul orașului vor fi amenajate de aceeași manieră. La finalul lunii mai, imediat după ce s-a anunțat că lucrările pe o arteră medievală din centrul Clujului s-au încheiat, clujenii au criticat Primăria, după ce pe carosabil au apărut marcaje pentru biciclete de 80-90 de centimetri pe ambele părți ale străzii Regele Ferdinand. Oamenii au amintit de dezbaterile publice făcute de Primărie înainte de a porni proiectul de modernizare și au arătat că realitatea nu are nimic de a face cu planșele prezentate atunci.
Acum, Primăria s-a apucat să vopsească și pistele de pe Ferdinand. Prima bucuățică de pistă a apărut deja pe arteră. Până în 31 iulie când e termenul de finalizare a șantierului de pe toate cele patru artere, pistele urmează să se marcheze și pe asfalt, tot în culoarea verde, așa cum sunt și cele de pe Bună Ziua. Una va fi de 1,5 metri, la comun cu mijloacele de transport în comun. Cealaltă va fi mai mică.
Arhitectul Vlad Rusu, cel care a gestionat proiectul de modernizare și l-a prezentat și public la dezbaterile organizate de Primărie spunea pentru Actualdecluj.ro că „au existat niște constrângeri cu privire la dimensionarea acestor benzi de biciclete, legate de faptul că strada Regele Ferdinand este o stradă medievală, cu un profil neregulat și alinieri frânte ale clădirilor. La toate acestea s-a adăugat și faptul că Primăria municipiului Cluj-Napoca a dorit menținerea la două benzi de mers pe sensul spre gară, pentru circulația auto. Cu toate acestea, la finalul lucrării eu cred că bicicliștii vor circula în mai mare siguranță decât în situația inițială și vom avea un traseu continuu între gară și km. 0 al orașului.”
„Marcajul actual nu este cel definitiv. Șantierul nu s-a încheiat pe strada Regele Ferdinand și nici pe străzile adiacente Emile Zola sau Tipografiei. În consecință ce vedem acum e marcajul provizoriu care asigură desfășurarea traficului auto. Cand se va încheia șantierul se vor trasa marcajele definitive, inclusiv vopseaua bicomponentă de culoare verde pentru benzile de biciclete, simbolurile de Bus si Velo, sensurile de circulație etc. Pe direcția de mers spre Piața Unirii banda de bicicletă va fi la comun cu cea de transport în comun, iar pe direcția spre Piața Mihai Viteazul banda va avea 1,5 m”, explica la finalul lunii mai arhitectul Vlad Rusu pentru Actual de Cluj.
Primăria a pornit o serie de modernizări cu bani europeni pentru a maximiza spațiul pietonal din oraș, prin amenajarea unor circuite pentru pietoni și bicicliști. Deocamdată circuitele velo sunt segmentate.
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Decanul Facultății de Psihologie de la UBB Cluj: Nu îi echipăm pe elevi, în școală, pentru viață, îi echipăm pentru teză, pentru competiția locală, pentru capacitate, pentru Bacalaureat și ne mândrim cu rezultatele lor. Îi pregătim pentru un mediu artificial
dec. 04, 2024 0
-
Primăria din Cluj-Napoca cumpără cel puțin nouă imobile, de pe piața liberă, ca locuințe sociale ca să desegrege Pata Rât, pentru peste 600.000 euro
dec. 04, 2024 0