Poate termina Primăria Cluj Metroul până în 2026? Banii vor veni prin PNRR doar dacă Boc poate demonstra că va respecta acest termen pentru implementarea proiectului
ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - apr. 26, 2021 0 1480
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, arată că „Metroul Cluj” va putea fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) doar dacă primarul Emil Boc poate să demonstreze că va respecta termenul de implementare a proiectului, respectiv anul 2026.
Mai precis, Primăria Cluj trebuie să prezinte un plan justificat de implementare care să ateste că 2026 este anul în care Metroul Cluj va fi gata.
„Legat de Metroul Cluj, am avut discuții și cu primarul Emil Boc. Trebuie să demonstreze că acest proiect poate fi gata până în 2026, aceasta este condiția venită de la Comisia Europeană și știu că Primăria Cluj muncește acum la acest aspect”, a răspuns ministrul Ghinea într-o emisiune la Digi24, chestionat despre proiectele care vor fi incluse spre a fi finanțate prin intermediul PNRR.
Ghinea a admis că sunt foarte multe aspecte contestate de Comisia Europeană în varianta actuală a PNRR, astfel că România ar urma să depășească termenul inițial de depunere (30 aprilie).
„Întrebarea este vrem să depunem repede, sau vrem să depunem bine? (…) Dacă lucrăm la componentele agreate, atunci evaluarea se va face rapid, nu va fi o problemă că depunem cu întâreziere”, a explicat ministrul, subliniind că se lucrează la nivelul tuturor ministerelor pentru ajustarea proiectelor incluse în PNRR, fiind necesar ca bugetul stufos de peste 41 de miliarde de euro propus în varianta actuală a planului să fie redus cu peste 12 miliarde.
Ghinea a mai spus că o parte dintre proiectele prevăzute inițial în PNRR vor fi scoase, menționând că România insistă pentru păstrarea a patru mari componente: Transporturi, Sănătate, Educație, Păduri. Proiectele din cadrul acestor componente trebuie și ele să fie corect justificate, a precizat ministrul.
La categoria Transporturi, prioritatea României rămâne Autostrada Moldovei (A7), restul proiectelor, cum este și Metroul Cluj, fiind încă în curs de evaluare.