Închide

Pe drumul spre digitalizare, Compania de Transport din Cluj își cumpără echipamente noi pentru managementul sistemului de ticketing/Platforma actuală e plafonată tehnic și dă rateuri

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 25, 2023 0 310

O licitație de peste 1,4 milione lei a fost lansată de Primăria Cluj-Napoca pentru „modernizare platformă hardware si software de management a sistemului de ticketing din Cluj-Napoca”. Intenția este de a se cumpăra echipamente de management a sistemului de vânzare a biletelor din Cluj-Napoca, implementat cu o finanațare europeană în 2015. Actuala tehnologie a ieșit din granație, este veche și dă rateuri, după cum a arătat municipalitatea în caietul de sarcini. Ofertele se depun în 22 ianuarie iar termenul de contract este de 11 luni. Achiziția se derulează în cadrul unui proiect cu finanațre din fonduri neramburabile.

 

Sistemul de transport public din Municipiul Cluj-Napoca are peste 485 de stații de transport, din care doar 61 sunt dotate cu automate pentru vânzarea titlurilor de călătorie.

„Pentru a facilita accesul călătorilor non-stop și de la distanta la achiziționarea titlurilor de transport și consultarea istoricului de achiziții a titlurilor de călătorie, pentru eficientizarea interacțiunii cu publicul și accesul la rapoarte și informații este necesara o soluție de achiziționare și plata on-line a tuturor titlurilor de călătorie din oferta transportatorului public local. Implementarea unui sistem de achiziție și management online a titlurilor de călătorie, va avea un impact major asupra utilizatorilor și serviciilor oferite de către transportator”, se arată în caietul de sarcini al licitației.

Prin Proiectul “MODERNIZAREA ȘI EXTINDEREA SISTEMULUI DE TRANSPORT PUBLIC ÎN COMUN ÎN ZONA METROPOLITANA CLUJ – ETAPA I”, în anul 2015 s-au implementat cardul de transport contactless, 61 de automate stradale pentru vânzarea titlurilor de călătorie, 136 validatoare de stații, 327 Computere de Bord și 327 validatoare îmbarcate pe mijloacele de transport, 7 Centre de vânzare carduri cu operator uman, 74 Panouri de informare în stații, infrastructura hardware- software necesara susținerii funcționarii fără întrerupere a Sistemului.

„La ora actuala, achiziționarea titlurilor de călătorie se poate face de la cele 61 de Automate situate în stațiile de transport modernizate și de la cele 14 Centre de vânzare cu operator uman, iar numărul de mijloace de transport și numărul validatoarelor a crescut în urma cererii tot mai ridicate de transport, la peste 450 de mijloace de transport dotate cu peste 1.800 de validatoare. Sunt utilizate peste 250.000 de carduri contactless și se înregistrează zilnic peste 50.000 de validări”, mai arată municipalitatea.

Potrivit Primăriei, sistemul de ticketing din Cluj-Napoca, implementat în anul 2015, fiind exploatat non-stop în transportul public. În timp, în urma exploatării fără întrerupere a unui număr în creștere de echipamente dar și a uzurii și degradarii morale a tehnologiei, s-a constatat o plafonare a capacităţilor tehnice ale platformei hardware şi software de management a sistemului. „Din anul 2020 a expirat perioada de garanție și nu se mai găsesc piese de schimb pentru echipamentele hardware, serverele și unitățile de stocare care compun Platforma hardware-software, existând pericolul defectării fără a mai putea fi repusă în funcțiune”, a mai arătat muncipalitatea.

Pe drumul spre digitalizare, Compania de Transport din Cluj mai are și alte proiecte pentru care intenționează să aplice la finanațare – „Implementare, dezvoltare platformă online pentru încărcare titluri de călătorie pe carduri de transport utilizând plata cu card bancar” sau “Achiziționarea de 20 bucăți automate stradale pentru eliberare carduri nenominale, încărcare titluri de transport bilete și abonamente electronice pe carduri de transport”, proiecte care vor fi integrate cu noile echipamente cumpărate pentru managementul sistemului de eliberare și validare a biletelor din oraș.

Licitația pentru modernizare platformei sistemului de tiketing a fost publicată în SEAP în 19 decembrie. Ofertele se depun în 22 ianuarie 2024. Contratul este evaluat la peste 1,4 milioane lei. Criteriul de adudecare vizează cel mai bun raport calitate preț – prețul ofertei (40%), garanția produsului peste garanția minimă solicitată, 3 ani (30%), Punctaj pentru gestionarea scoaterii din uz – ambalaj din material reciclat (10%), Punctajul pentru factorul de evaluare ”Timp rezolvare incidente” (20%). Termenul de contract este de 11 luni. Contractul implică furnizarea, instalarea și pregătirea angajaților Companiei care se vor ocupa de sistem.

Platforma integrata hardware și software pentru sistemul automat de eliberare legitimatii de călătorie pe care o va cumpăra CTP trebuie să aibă următoarele componente:

componente:Locația de management (sediul CTP):

HARDWARE:

– 4 x servere fizice virtualizare

– 2 x severe gateway

– 1 x sisteme stocare date pe care sunt configurate și rulează mașini virtuale

– 2 x UPS

– 2 x switch comunicatii 24 porturi

– 2 x rack cu accesorii

Server aplicaţie (maşină virtuală)

– Server baze de date (maşină virtuală)

– Server testare (maşină virtuală)

– Server backup

– Server CA şi RA

– Server LDAP

SOFTWARE:

– 8 x licențe software virtualizare

– 1 x licență software de administrare centralizată a infrastructurii virtualizate

– licențe software sisteme de operare mașini virtuale

– 1 x licență aplicație software ticketing

– 1 x licență aplicație software pentru autoritatea de certificare

Platformă de backup:

Locația de backup (sediul Primăriei):

HARDWARE:

– 1 x server fizic virtualizare

– 1 x server gateway

– 1 x sisteme stocare date pe care sunt configurate și rulează mașini virtuale

– 1 x switch comunicatii 24 porturi

– 1 x UPS

– 1 x rack cu accesorii

SOFTWARE:

– 2 x licențe software virtualizare

– licențe sistem de gestiune a bazelor de date

– 1 x licență aplicație software de taxare

„Conform cerințelor din prezentul caiet de sarcini ofertantul trebuie sa furnizeze toate echipamentele hardware, sofware și serviciile de migrare și compatibilizare aplicații, configurare a infrastructurii astfel încat toate funcționalitățile sistemului de ticketing din vechea platformă să fie migrate și functionale pe noua infrastructură livrată”, mai arată Primăria în caietul de sarcini.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare