Parkingul studențesc se face. Cât costă și cum se împart locurile de parcare între primărie și universitate
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 18, 2016 2 2029
Administraţia locală clujeană şi Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) au intrat în parteneriat în luna aprilie 2012 ( înainte de alegerile locale din iunie) pentru a amenaja un parking suprateran în complexul Hasdeu. Ideea i-a aparţiuni primarul interimar, pe atunci PDL, Radu Moisin. Acesta a motivat că proiectul de amenajare a unui parking pentru studenţi este mai vechi, însă nu s-a putut implementa decât după schimbarea conducerii universităţii.
Anul și licitația la Primărie. Parkingul studențesc are proiectant nou
Acum, după 4 ani, primăria a reușit să lămurească problemele legate de proiectarea imobilului dar și cele legate de o serie de lucrări necesare pentru devierea rețelelor care trec fix pe amplasamentul de aproape 1500 mp de pe strada Păstorului din Hadeu, tot înainte de alegerile locale. Consilierii locali au aprobat și un nou protocol cu UBB privind edificare. finanțarea, administrarea și utilizarea viitorul parking, dar și indicatorii tehnico-financiari ai investiției.
Viitorul parking va avea un regim de înălțime de subsol, două demisoluri, parter, trei etaje și terasă și va aduce în zona campusului Hasdeu 320 de locuri de parcarea. Potrivit studiului de fezabilitatea, lucrările de realizare a investiției sunt estimate la aproape 5,7 milioane de euro. Parcarea urmează să fie edificată, după contractarea constructorului, în termen de 2 ani.
Valoarea terenului UBB pus la dispoziție pentru acest parking este estimată la peste 1,7 milioane de lei, întreținerea parcării va presupune peste 60.000 de lei anual, după cum a calculat Serviciul de Parcări din cadrul primăriei, iar veniturile estimate sunt de peste 32.000 de lei, anual, la bugetul primăriei, potrivit aceleiași surse.
După edificarea parkingului cu 320 de locuri, urmează ca 238 de locouri să fie în folosința exclusivă a studenților proprii ai universității, pe bază de abonament anualt al cărui cuantum se va reduce cu 10% din valoarea standard a unui abonament normal practicat în Cluj-Napoca, iar 82 de locuri vor fi destinate rezidenților din zonă sau vizitatorilor și vor fi taxate pe bază de abonament sau taxă specifică.
„Datorită unui număr redus (insuficient de locuri de parcare în incinta campusului universitar, studenții care dețin autoturisme sunt obligați de situație, cu încălcarea repetativă a regulilor elementare de circulație, să parcheze pe străzile adiacente – Hasdeu, Păstorului, Piezisă-până la zona pietonală – pe ambele direcții, pe trotuare și pe carosabil, reducând și deoseori blocând benzile de circulație și trotuarele. Din această cauză și nu numai, municipalitatea și universitatea au decis să acționeze împreună pentru a elimina deficiențele și blocajele din traficul din zonă prin construirea unui parking în incinta campusului universitar, într-un parteneriat public-public. (…) Universitatea și primăria au hotărât să încheie un nou protocol care va constitui de fapt decizia comună pentru edificarea, finațarea administrarea și utilizarea obiectivului propus, în baza principiiilor de parteneriat. Scopul principal al asocierii îl construtuie construirea și finanțarea obiectivului de investiții parking Hasdeu și reglementarea constribuției fiecărei părți, a responsabilităților precum și strabilirea raportului de administrare și utilizare la finalizarea lucrărilor și darea în folosință a parkingului. Municipiul Cluj-Napoca, prin Serviciul Parcări, va suporta taxele necesare instituirii dreptului de superficiei, va finanța execuția și tot ce derivă din scopul de bază, inclusiv devierea rețelelor existente de pe ampalasament, a obținerii avizelor și autorizațiilor necesarea. UBB va pune la dispoziție terenul, va consimți la instituirea dreptului de superficie în favoarea primăriei(…) După edificarea obiectivului, primăria va deveni proprietar asupra construcției, urmâns să instituire în favoarea Serviciului Parcări administrarea parcării”, arată primăria în fundamentarea noului protocol aprobat de Consiliul Local la ședința din 17 mai.
Felicitari pt acest proiect. Daca se va si concretiza poate se vor mai elibera straziile din jurul complexului studentesc 🙂
18 000 de euro / locul de parcare . Cum poate sa-mi ofere un constructor privat parcare in subteran cu 4000 – 6000 de euro si sa aiba profit iar voi/primaria constuiti cu 18 000 euro ? Se vede din avion hotia .