Închide

Metroul Clujului sare la peste 2,7 miliarde de euro, cu TVA inclus, după actualizarea costurilor anunțată de primarul Emil Boc

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 11, 2022 1 890

Consilierii locali din Cluj-Napoca urmează să își asume, într-o ședință de îndată, noi indicatori tehnico economici pentru realizarea metroului din Cluj. Este vorba despre o actualzare a costurilor, anunțată deja public de primarul Emil Boc, după suspendarea licitației pentru magistrala din Cluj, justificată prin creșterea prețului materialelor de construcție semnalată Primăriei de mari companii care construiesc metrouri în lume. Proiectul metroului asumat de autoritățile locale și cele naționale pentru Cluj este extrem de critica în oraș, atât de specialiști cât și de societatea civilă și este chiar prilej de glume în mediile profesionale: „un proiect care se susține public deoarce liderii din administrație sunt convinși că nu se va face niciodată”.

 

Potrivit proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de îndată din 12 septembrie, valoarea totală a investiției cu TVA pentru realizarea metroului în Cluj (proiectare și execuție) crește de la peste 10,1 miliarde de lei (cu TVA) (peste 2 miliarde de euro)  la peste 13,6 milioarde de lei, cu TVA inclus (peste 2,7 miliarde de euro). Potrivit primarului Emil Boc, după asumarea noilor indicatori de Primăria Cluj și Primăria Florești dar și de către Guvern, municipalitatea va realua licitația pentru metrou, suspendată de instituție chiar în ziua programată pentru depunerea ofertelor, în 22 august.

Atunci, primarul Emil Boc a venit în fața Consiliului Local cu trei adrese venite de la mari firme care au realizat „18 proiecte de magistrale de metrou pe 4 continente” prin care a ținut să explice consilierilor de ce s-a suspendat licitația pentru metroul din Cluj. Boc a arătat că respectivele companii au arătat metroul din Cluj nu se poate realiza cu cei 1,3 miliarde de euro, la cât a fost evaluată realizarea acestuia de către proiectanții angajați de Primărie să facă studiul de fezabilitate. Aceasta, a arătat Boc, având în vedere creșterea prețurilor materialelor de construcție generate de războiul din Ucraina.

Detalii: Cum justifică Boc suspendarea licitației pentru metroul din Cluj și costurile prea mici estimate pentru realizarea acestuia: „Nu noi am adus războiul, nu noi am provocat creșterea materialelor de construcție”

Vezi și: Vezi și: Primăria a suspendat licitația pentru metrou. Magistrala din Cluj nu se poate realiza cu 1,3 miliarde de euro la cât a fost estimată realizarea acestuia

 

(sursa: primariaclujnapoca.ro)

În 8 septembrie, ministrul fondurilor europene, Marcel Bolos, lăudat public în repetate rânduri de Emil Boc, a făcut o declarație pro metroul din Cluj, arătând că acesta  va transforma radical centrul regional şi va permite creşterea de aproape trei ori a populaţiei oraşului în condiţiile în care oamenii se vor deplasa mai uşor şi mai rapid dintr-un capăt în celălălt.

„PNRR include şi investiţii în metrou, o componentă importantă pentru cel din Bucureşti dar şi pentru Cluj. Clujul va fi primul oraş din România care are sarcina dificilă de a implementa proiectul de metrou, care va face din Cluj o localitate cu un potenţial de peste 1 milion de locuitori, astfel încât să nu mai avem totul concentrat la Bucureşti“, a spus Marcel Boloş, ministrul fondurilor europene, în cadrul evenimentului Misiunea 2030 – Drumul României către un transport verde, eveniment realizat de Confederaţia Patronală Concordia, conform Ziarului Financiar.

Un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare