Închide

Compania Wizz Air, criticată de un medic din Cluj după ce a vândut mai multe bilete decât locurile din avion spre Barcelona, iar zborul a întârziat 4 ore: „Împreună trebuie sa inițiem o actiune colectivă care să zguduie puțin mizeria din compania asta”

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - sept. 11, 2022 0 506

Experiențele pe Aeroportul din Cluj sunt din ce în ce mai nefericite. Un medic care trebuia să zboare la Barcelona a stat 7 ore în aeroport, după ce un zbor al companiei Wizz Air a avut întârzieri de 4 ore. În plus, în timpul așteptării a fost mai întâi informat că zborul este „overbooked”, adică compania a vândut mai multe bilete decât locurile în avion. „Au trecut 4 ore de când trebuia să plec și 7 de așteptat. Aparent, mai durează până plecăm. Sunt frustrat, obosit și stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic”, a sintetizat el experiența din aeroport, arătând că atât compania, cât și angajații aeroportului nu fac altceva decât să își bată joc de pasageri. El a chemat alți oameni în situația sa să se solidarizeze și să inițieze o reclamație colectivă împotriva companiei aeriene.

„Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins ca voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni într-un spital, pentru a învăța niste tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem  un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare si oricine care a mai călătorit pe acolo stie că opțiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind că voi zbura, m-am prezentat ca cetățeanul responsabil la aeroport cu doua ore și jumătate înaintea zborului. (…) Când am ajuns la bagaje, am lăsat bagajul de cală și am cerut să mi se facă check in ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Wizz, ci al unei alte companii (am aflat ca Wizz Air nici macar nu are birou in Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat că din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Wizz Air a făcut overbooking. Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Evident că sunt mai multe persoane care sunt overbooked. Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindcă avionul, chiar si al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Băicoi și nu poți sta in picioare, dacă nu primești loc, nu zbori. Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acoperă toate costurile legate de zbor și face, sunt convins, și un profit frumușel.  Dar de ce să nu facă un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge și sigur se găsește un fraier ca mine care poate aștepta trei ore în aeroport, poate zboară, poate nu, și să facă niște profituri și mai mari. (…) Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost întârziat cu două ore) fiindcă îmi place suspansul, poate zbor, poate nu, poate mă fac de rușine la Spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion si banii dați pe el. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, două, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O altă doamnă, de la securitate, mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorși fiindcă erau overbooked la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel puțin au avut și ei șansă mea de a petrece timp de calitate de suspans pe aeroport. Trei luni am fost în negocieri pentru aceste două săptămâni, deoarece acest Spital este un Centru de Excelență, nu accepta orice neurochirurg în stagii și perioadele disponibile sunt extrem de vânate. Este evident că o companie care face așa ceva în mod regulat își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania și își bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple in cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe aceasta cale chiar vreau să mă ajutați, să fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună sa inițiem o actiune colectivă care sa zguduie puțin mizeria din compania asta”, a scris pe Facebook, George Ungureanu, medic din Cluj.

„UPDATE: Zborul a fost întârziat cu 4 ore, ar trebui acum să decoleze la 21:50. Aștept deja de 4 ore. Ar mai trebui să aștept aproape 3, ca să nu fiu sigur că zbor. Am încercat sa sun la Wizz, pe linia de asistență unde costa 1,19 Euro/min dar nici macar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate. UPDATE 2: După ce am stat și am așteptat 9 minute pe linia de telefon de asistență care costa 1,19Euro/min, am fost informat de companie că nu am loc în avionul care are întârziere de 4 ore. Când i-am întrebat de ce nu am fost sunat, ca să fiu informat fiindcă știau că am făcut check – in, mi-au spus că nu e politica companiei și mi-au închis. E de necrezut. UPDATE 3: Aparent reușesc să plec, fiindcă sunt persoane care au renunțat la zbor. Au trecut 4 ore de când trebuia să plec și 7 de așteptat. Aparent, mai durează până plecam. Sunt frustrat, obosit și stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic. Acum ar fi culmea dacă se intampla ceva cu avionul… Dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja”, a mai sintetizat medicul din Cluj experiența din aeroport.

Postarea sa a fost prilej și pentru alți pasageri să ofere un răspuns cu privire la felul în care compania Wizz Air sau alte companii își tratează clienții.

„În acest zbor am fost și eu ! Am plecat la ora 23 :30 din Cj . Horror a fost să așteptăm atâtea ore”, a scris un alt pasager.

 

sursa foto cover: cluj24.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu