Marile probleme ale clujenilor: blocajele din trafic, lipsa de spaţii verzi şi pietonale. Câte proiecte au propus clujenii pentru cele 2,2 milioane de euro din „bugetarea participativă”
AdministrațieTop News by Kristina Reştea - aug. 23, 2017 0 755
Traficul este principala problemă a locuitorilor Clujului, dar aceştia au nevoie şi de mai multe zone pietonale, parcuri, locuri de joacă şi spaţii publice. Concluzia vine după încheierea etapei de strângere de proiecte în cadrul programului de bugetare participativă, unde clujenii au putut să vină cu propuneri concrete pentru problemele pe care le au în oraş. S-au adunat 338 de propuneri în cadrul procesului de bugetare participativă, arată datele centralizate de municipalitate. De la proiecte „S.F.” la cerinţe rezonabile, locuitorii oraşului au venit cu soluţii proprii la lucrurile care îi deranjează în oraş.
Puteţi găsi AICI proiecte înscrise.
Toți cei care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca au putut depune propuneri de proiecte în perioada 17 iulie – 20 august 2017. Etapa de înscriere online de proiecte s-a încheiat în 20 august; începând de luni, 21 august, s-a intrat în etapa de analiză a propunerilor de proiecte, iar votul public va începe în data de 2 octombrie 2017. Amintim că pentru programul de bugetare participativă e disponibilă suma de 2,2 milioane de euro. Din totalul propunerilor înscrise, vor fi selectate doar 15 proiecte prin includerea în bugetul orașului pe anul viitor.
Din totalul de 338 de propuneri de proiecte depuse, cele mai multe (83) vizează traficul și mobilitatea în general, fiind înscrise în domeniul „Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației”. Categoria „Alei, trotuare și zone pietonale” a adunat 68 de propuneri de proiecte, Spații verzi și locuri de joacă – 57 propuneri de proiecte, Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.) – 47 propuneri de proiecte, Infrastructură educațională și culturală – 44 propuneri de proiecte, Oraşul digital – 39 propuneri de proiecte.
„Foarte multe proiecte vizează aspecte legate de trafic și mobilitate: înființare sensuri unice, construire de pasaje subterane și supraterane, restricționarea accesului auto în zona centrală, pietonalizarea diferitelor străzi din zona centrală, ceea ce evidențiază faptul că principala problemă a clujenilor rămâne traficul. Multe dintre aceste propuneri depășesc bugetul de 150.000 euro (TVA inclus), dar vor rămâne în analiza primăriei”, transmit reprezentanţii municipalităţii.
Vezi şi:
şi
Clujenii cer trotuare, rampe şi pavaje pentru Clujul (in)accesibil
Site-ul a înregistrat 9.577 utilizatori (număr de persoane care au accesat platforma în acest interval de timp) şi 530 persoane și-au făcut cont pe platformă până acum. Cei mai mulţi vizitatorii ai platformei – 53% – au fost tineri cu vârste cuprinse între 25 şi 34 ani.
Calendarului anunțat:
– 17 iulie – 20 august – depunere proiecte
– 21 august – 1 octombrie – analiză proiecte
– 2 octombrie – 22 octombrie – prima etapa de vot
– 23 octombrie – 29 octombrie – validare vot I
– 30 octombrie – 19 noiembrie – a doua etapă de vot
– 20 noiembrie – 26 noiembrie – validare vot II
– 27 noiembrie – afișare rezultate finale
Ce prevede Regulamentul procesului pentru etapa de analiză, la Capitolul 8 – ANALIZA TEHNICĂ ŞI JURIDICĂ A PROPUNERILOR DE PROIECTE:
1. Analiza tehnică şi juridică a propunerilor este realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, ale cărei servicii verifică conformitatea acestora cu standardele regulamentului şi cu alte reglementări legale în vigoare, precum și fezabilitatea tehnică.
2. Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajutări tehnice din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, dacă este necesar.
3. Similitudinea conținutului sau proximitatea geografică poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect.
4. Proiectele care contravin prevederilor legale în vigoare nu vor fi incluse în procesul de bugetare participativă și nu vor fi publicate pe site-ul www.bugetareparticipativa.ro.
5. Echipa tehnică de evaluare a proiectelor este formată dintr-un reprezentant ale următoarelor departamente din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca:
– Direcția Tehnică
– Direcția Ecologie Urbană și Spații Verzi
– Direcția Juridică
– Direcția Generală de Urbanism
– Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății
– Direcția Generală Comunicare, Dezvoltare Locală și Management Proiecte