Închide

Licitație de aproape 30 de milioane de euro la Primăria Cluj pentru cumpărarea a 40 de autobuze electrice articulate

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 06, 2022 0 312

Primăria a scos la licitație un contract de furnizare a 40 de autobuze electrice articulate de 18 metri, 18 stații de încărcare lente și 6 stații de încărcare rapidă. Procedura are ca dată limită pentru depunerea ofertelor ziua de 8 noiembrie iar contractul este estimat la peste 145,9 milioane lei (aproape 30 de milioane de euro). Durata contractului este de maxim 11 luni – termen de livrare pentru autobuze, 6 luni – termen de livrare pentru stațiile lente, 9 luni – termen de livrare pentru stațiile rapide.

 

Primăria din Cluj-Napoca a depus în asociere cu administrația locală din Florești un proiect comun de circa 15 milioane de euro pentru cumpărarea a 18 autobuze electrice articulate, a 18 de stații de încărcare lentă și 6 de încărcare rapidă pentru a fi finanțat în cadrul PNRR. Primarul Emil Boc anunța că autobuzele vor circula în Florești, dar și în alte localități din zona metropolitană.

Prin achiziția lansată în 6 octombrie, administrația locală vrea să cumpere 40 de astfel de autobuze electrice articulate, în cadrul unui contract de furnizare estimat la 145.908.828 lei, la pachet cu 18 de stații de încărcare lentă și 6 de încărcare rapidă. „Conform studiului de oportunitate, autobuzele electrice articulate vor fi exploatate pe următoarele linii: 35, 46B, 24B, 21, 31, 36B, 52”, se arată în caietul de sarcini, Primăria motivând că dorește ca până în 2028, întreaga flotă de transport public care circulă în Cluj-Napoca să fie alcătuită din mijloace de transport nepoluante și din acest motiv a inițiat achiziții de mijloace de transport nepoluante (autobuze electrice, autobuze cu hidrogen, troleibuze etc.).

Durata contractului este de maxim 11 luni – termen de livrare pentru autobuze, 6 luni – termen de livrare pentru stațiile lente, 9 luni – termen de livrare pentru stațiile rapide. Livrarea si instalarea stațiilor de încărcare pe amplasamentele deja pregătite vor fi livrate și instalate cu cel puțin o lună înainte de livrarea autobuzelor electrice. Data limită pentru depunerea ofertelor este ziua de 8 noiembrie.

Criteriul de adjudecare vizează prețul ofertei doar în proporție de 60%,

Prin caietul de sarcini Primăria a cerut o impus o serie de exigențe pentru noile mijloace de transport public electrice.

Exemple:

„Dimensiuni generale constructive
Din punctul de vedere al dimensiunilor exterioare constructive, autobuzele vor avea:
✓ o lungime totală cuprinsă în intervalul 17.900 mm – 18.800 mm, dacă nu se ține cont de dimensiunile oglinzilor exterioare;
✓ o înălțime totală de maxim 3.500 mm;
✓ o lățime totală de maxim 2.600 mm, dacă nu se ține cont de dimensiunile oglinzilor exterioare;
✓ înălțimea podelei va respecta R 107 (podea joasă-pentru pasagerii în picioare);
Din punctul de vedere al dimensiunilor interioare constructive, autobuzele vor avea:
✓ un pas al scaunelor conform R107;
✓ podea interioară cu o pantă conform R 107, pe sectoarele unde se impune această soluție constructivă, restul podelei fiind plană;
✓ o deschidere a ușilor de minim 1.200 mm.
Din punct de vedere al manevrabilității, autobuzele vor respecta prevederile R 107:
✓ un unghi de degajare și atac de minim 7°;
✓ o stabilitate de minim 12% în pantă și în rampă, cu încărcare maximă;
✓ raza interioară de viraj 5.300 mm și raza exterioară de viraj 12.500 mm.

Ținând cont de soluțiile constructive existente, caroserii articulate (cu burduf) se recomandă ca puntea 3 (din spate) să asigure un suport la viraj în vederea obținerii unei raze de viraj cât mai mici, datorită configurației rutiere a Municipiului Cluj-Napoca.
Ofertantul va specifica în kg: masa proprie, masa utilă, masa totală a autobuzului, precum și repartiția sarcinilor pe punți.
Ținând cont de regimul de exploatare specific, configurațiile tehnice ce urmează a fi definite sunt în conformitate cu configurațiile preexistente ale unor autobuze similare, iar justificarea pentru care configurația tehnică trebuie respectată derivă din utilizarea acestora de către mai multe persoane calificate tehnic corespunzător, anterior furnizării prezentului lot de autobuze. Configurațiile solicitate au de asemenea rolul de a fi integrate în platformele informatice preexistente, iar compatibilizarea noului lot cu loturile preexistente reprezintă un deziderat pe care furnizorul trebuie să și-l asume în integralitate. Configurația tehnică regăsită mai jos reprezintă un breviar de lucru ce urmează a fi utilizat pas cu pas”, arată Primăria în caierul de sarcini.

Garanția cerută pentru autobuze este de minim 5 ani sau 350.000 de kilometri. Mijloacele de transprot trebuie să aibă minim 40 de locuri pe scaune, cu tot cu conducătorul auto. Autobuzele trebuie să poată fi racordate la actualul sistem de ticketing din Cluj-Napoca, să aibă culorile folosite pentru flota care circulă deja în oraș (mov, alb, gri), iar ofertantul să asigure și sesiuni de instruire pentru cei 200 de șoferi ai Companiei de Transport Local sau cele circa 70 de persoane care se vor ocupa de mentenanță.

Pentru participarea la licitație, ofertanții trebuie să facă dovada la capitolul de experiență similară, că în ultimii 5 ani au furnizat produse similare celor care fac obiectul caietului de sarcini în valoare cumulată de minim 73.000.000 lei fără TVA, la nivelul a maxim 5 contracte.

 

 

 

 

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu