Închide

Lector la facultatea de psihologie: de ce să alăptezi sau nu în public

ActualitateEducaţie by Actual de Cluj - mart. 23, 2015 0 519

Să alăptezi sau nu în public – un lector universitar de la Facultatea de Psihologie a UBB analizează alăptatul la cerere în context social în cadrul atelierelor multidisciplinare și interuniversitare de filosofie și antropologie medicală organizate sub egida Universității de Medicină și Farmacie de profesori ai UBB.

„Alăptatul copilului la cerere: de ce e ușor de zis dar greu de făcut?” se intitulează prezentarea lectorului Diana Tăut, de la facultatea de Psihologie și Științele Educației a UBB, miercuri la ora 17 în clădirea clinicii „Medicală II” de pe strada Clinicilor 2-4, la Etajul II, Sala Bibliotecii.

Atelierul se desfăşoară sub egida Universităţii de  Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca – în colaborare cu Centrul de Filosofie Aplicată de la Facultatea de Filosofie a UBB şi revista Philobiblon – Transylvanian Journal of Muldisiciplinary Research in Humanities – editată de Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga” din Cluj. Este un cadru informal de discuţii multi- şi transdiciplinare, concentrate pe chestiuni considerate ca aparţinând medicinii, dar care se află de fapt la confluenţa diferitelor specialităţi ce studiază omul – filosofia, psihologia, sociologia, antropologia, istoria, dreptul, teologia, literatura și altele.

Iată cum prezintă Diana Tăut conferința de miercuri:

„Introducere: Alăptarea este un fenomen natural cu rol estențial în dezvoltarea armonioasă a sugarului. De aceea, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă ca bebelușii să fie hrăniți exclusiv cu lapte matern până la vârsta de 6 luni. Pentru a adera la aceste standarde, mama este încurajată să alăpteze la cerere, ceea ce este greu de realizat în anumite contexte sociale. Obiectivul prezentării este explorarea barierelor dar şi a facilitatorilor psiho-sociali ai alăptatului. De asemenea, este interesanta investigarea reprezentărilor materne asupra alăptatului în spațiul public și modul în care care contextul socio-cultural din proximitatea diadei mamă-copil influențează decizia de a alăpta sau nu în intimitate sau în public.

Metodologie: Metoda de cercetare a fost un de tip calitativ.

Am realizat analiză tematică, inductivă a conținutului latent al comentariilor din mai multe forumuri de discuții iar temele rezultate au fost comparate cu principalele date din literatură, referitoare la factorii psiho-sociali implicați în decizia de a alăpta.

Rezultate: Temele discuțiilor dintre mame au fost legate de nevoile copilului, vârsta la care este admisibil alăptatul copilulului, sexualizarea alăptatului în spațiul public, normele sociale nescrise ce trebuie respectate și emoțiile asociate actului alăptării.

În încheierea prezentării, se vor trece în revistă principalele intervenții psiho-sociale de promovare a alăptatului precum și ingredientele de succes ale acestor programe.”

Nici un comentariu

Scrie un comentariu