Închide

Încă un proiect de transformare a zonei centrale din Cluj intră în licitație

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iul. 14, 2020 1 1464

Alte zece străzi din centrul orașului urmează să între în cel mai scurt timp în proces de modernizare. Este vorba despre zona Kogălniceanu, care va deveni pietonală în urma unui concurs de soluții, dar și artera Iuliu Maniu (strada în oglindă) plus străduțele din zonă, proiectul fiind suplimentat cu această parte după ce, în urma bugetării participative, clujenii au cerut ca și această zonă să devină pietonală.

Administrația locală va lansat licitația, probabil luna aceasta, pentru zona Mihail Kogălniceanu, Universității și Iuliu Maniu, contractul fiind evaluat la peste 38,5 milioane lei, iar treremnul de execuție este de 2 ani. Licitația urmează să aibă loc vara aceasta.

Lucrările de modernizare vizează străzile Mihai Kogălniceanu, Universității, Emmanuel de Martonne, Bolyai Janos, Hermann Oberth, Kovacs Dezso, Gaal Gabor, Baba Novac, Piața Timotei Cipariu – tronsonul Turnul Croitorilor și Iuliu Maniu.

Proiectul mai prevede deschiderea curții Primăriei din Piața Unirii și realizarea unei legături pietonale pe acest traseu pe Eroilor și zona Kogălniceanu. De asemenea, urmează să fie plantați circa 260 de copaci în aceste zone.

Din cele peste 300 de locuri de parcare care există în toată această zonă urmează să mai rămână câteva locuri de parcare. Adică 11 parcări plus două stații de încărcare pentru mașini electrice în zona Kogălniceanu și 3 locuri de parcare plus alte două stații încărcare mașini electrice în zona Iuliu Maniu.

Zona Kogalniceanu, proiect MossFern

Prima zonă a făcut obiectul unui concurs de soluții câștigat de Mossfern, firma arhitectului Arnol Makalik. Primăria a contractat serviciile biroului de proiectare și pentru transformarea străzii Iuliu Maniu din centrul Clujului (contract de 75.000 lei).

Potrivit proiectului Mossfern, în centrul Clujului vor apărea pe una dintre cele mai frumoase străzi din Cluj, două zone exclusiv pietonale (una între Universității și Emanuel de Martonne și cealaltă între Herman Oberth și Gal Gabor) gândite în așa fel încât oamenii să își dorească să utilizeze pietonal spațiul în detrimentul mașinilor. Urmează să dispară locurile de parcare, demarcația între trotuare și carosabil, se va reorganiza vegetația dar și mobilierul urban.

În cifre, pe aceste artere urmează să se contabilizeze 240 de arbori la finalul lucrărilor, o suprafață cu iarbă înaltă, locuri de parcare pentru mașinile electrice și doar 11 locuri de parcare din cele 134 care există în prezent.

În ceea ce privește strada Iuliu Maniu, directorul din Primărie – Ovidiu Cîmpean-  a spus că abordarea va fi similară și că zona va fi transformată în shared-space prin renunțarea la actualele locuri de parcare (81 de parcări) în favoarea pistelor de biciclete și a spațiului pietonal. De asemenea, urmează să fie plantați 20 de copaci, în condițiile în care acum nu există niciunul.

Proiectanții de la Mossfern au elaborat și un grafic eșalonat pentru execuția proiectului Kogălniceanu și Iuliu Maniu pe trei ani, respectiv doi ani în cazul ultimei artere. Ca termen de execuție s-au avansat: 7 luni pentru strada Iuliu Maniu și de 20 de luni pentru zona Kogălniceanu-Universității.

Vezi și: Cea mai frumoasă stradă din centrul Clujului e aproape de pietonalizare. Cine a câștigat concursul pentru transformarea zonei Kogălniceanu-Cipariu și care e viziunea propusă

Ce își doresc pentru 2018 clujenii în oraș prin Bugetarea Participativă

Licitația lansată de Primărie urmează să aibă loc vara aceasta. Contractul este evaluat la peste 38,8 milioane de lei. Termenul de execuție a fost estimat la 24 de luni, mai redus față de estimările proiectanților.

Strada în oglindă devine pietonală cu bani europeni, la pachet cu zona Kogălniceanu

Un comentariu

  1. Îi invit pe ziariști (și mai ales pe primar) în ”Ținutul uitat de timp”, adică în Mănăștur, în spatele blocului de pe str.Primăverii nr.4, cu acces auto din str.Grigore Alexandrescu (prima străduță la stânga). Ca reper, acolo este o centrală termică dezafectată. Drumurile de acolo sunt precum o călătorie în timp în ”epoca de aur”. Poate cândva, vreodată, va ateriza și asfaltul pe acolo.

Lasa un raspuns pentru Ștefan