Închide

Geneza autostrăzii Sebeș-Turda spusă de fostul ministru al Digitalizării și fost vice la CJ Alba: „Aș putea scrie o carte despre construcția autostrăzii Sebeș-Turda, dar asta poate genera probleme in timp”

Economie by Actual de Cluj - ian. 13, 2022 0 220

Fostul ministru al digitalizării spune că ar putea scrie o carte despre construcția autostrăzii Sebeș-Turda, dar n-o face căci aceasta ”poate genera probleme în timp”.

Fostul ministru al digitalizării Florin Roman mazilit după ce și-ar fi falsificat CV-ul, și fost vicepreședinte la Consiliul Județean Alba, a scris aseară pe o rețea de socializare că ar putea ”scrie o carte” despre construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, ”dar asta poate genera probleme în timp, dacă nu o păstrez. Prietenii ştiu de ce”.

În consecință, a adăugat acesta, a preferat să se rezume ”la doar câteva adevăruri istorice”, ”pentru ca după război, mulţi viteji se arată”. ”Era toamna lui 2012 când am intrat ca vicepreședinte al CJ Alba in biroul ministrului decident de atunci, Dan Șova, solicitand sprijinul pentru realizarea drumului expres Sebeș-Turda. Cel care mi-a deschis atunci ochii, ca putem avea autostradă, nu doar drum expres, era Mircea Pop, fostul sef la CNAIR, originar din Cluj. El mi-a spus: se poate dacă îl lamuriți pe ministru, și l-am lămurit. Și avem și banii europeni din primul exercițiu financiar. Părea imposibil, întrucât premierul USL de atunci, Victor Ponta era supărat pe mine pentru alianța PD-PNL la CJ Alba, singurul loc din țara unde nu a funcționat USL”, a arătat Roman, adăugând că Dar Șova l-a ajutat. ”Împreună cu Ion Dumitrel și Alin Cucui, Dumnezeu să-l ierte, am luat la pas primăriile și în două săptămânii erau deja eliberate avizele. Am avut și norocul unui SF (studiu de fezabilitate-n.red.) făcut din 2008. Primarul Albei Iulia a mai obținut o ieșire la autostradă, iar la Decea am făcut front comun cu primarul Silviu Vinţeler. A venit apoi și certificatul de urbanism”.

Autostrada Sebeș Turda, A10, are 70 de kilometri și a fost începută acum opt ani. Este prima autostradă terminată integral de autoritățile române după revoluție. A10 este autostrada gândită pentru a face legătură dintre Autostrada A1 si Autostrada A3.

Citește și:

A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

Nici un comentariu

Scrie un comentariu