Închide

După 9 ani, primăria „redesenează” ring-ul de trafic care va salva Clujul de aglomerație. Și cere bani de la Guvern pentru realizarea lui

ActualitateAdministrație by Luminiţa Silea - ian. 30, 2016 1 800

Primarul Emil Boc a chemat Guvernul să investească în Cluj într-un proiect major al orașului. Este vorba despre o rută ocolitoare prin sud-ul orașului, studiată de primărie cu 9 ani în urmă, proiect bătut în cuie și în planul de mobilitate ca vital pentru traficul din metropola Cluj. Mai mult este vorba despre un traseu rezervat și în noul Plan Urbanistic General al orașului, cu interdicții de construire și proprietari nemulțumiți că primăria le-a ținut pe loc proprietățile.

Drumul rapid de ocolire a Clujului, pe traseul sudic Mănăștur (Făget) – Someșeni de maxim 20 de kilometri a fost trasat printr-un proiect de primăriei în 2007. În 2016, administrația locală și-a propus ca prioritate refacerea Planul Urbanistic Zonal al acestei centuri ocolitoare, concomitent cu identificare cadastrală a tuturor parcelelor de pe traseu și cu pregătirea unei estimări a costurilor de realizare.

„Primăria are sub 5% terenuri de pe tot traseul de peste 12 kilometri al acestei centuri ocolitoare se sud. Așa că este nevoie de expoprieri și de un efort financiar considerabil pentru despăgubirea proprietarilor. Fiind un proiect așa de mare, Guvernul este cel care poate să îl facă, iar primăria se angajează să conecteze acest drum rapid la oraș. Anul acesta noi vom identifica cadastral toate parcelele de pe traseul centurii și vom reface Planul Urbanistic Zonal. În decursul anilor avem multe sentințe judecătorești de corecție a traseul, în urma proceselor câștigate de proprietari. În Planul Urbanistic General există oricum un culoare de 100 de metri de servitute publică instituită pe traseu care ne va permite să facem aceste corecții. După ce va fi gata documentația se va putea face și o estimare a costurilor de realizare”, a subliniat primarul Emil Boc, la dezbaterea privind proiectul de buget al orașului pe 2016.

Proiectul centrurii Mănăștur-Someșeni este însă unul prea mare chiar și pentru primăria clujeană. Așa că Boc a chemat Guvernul să-și întoarcă față spre Cluj (al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul național) și să-l susțină cu fonduri. „60.000 de mașini intră zilnic în Cluj pe ruta dinspre Florești. E un traseul mult mai aglomerat decît ruta Otopeni -București. Guvernul ar trebuie să își asume acest proiect strategic și în planul de mobilitate, iar primăria va face conectarea sa cu orașul. E timpul ca acest Guvern să-și întoarcă fața și spre Cluj”, a menționat Boc.

PUZ-ul centurii de ocolire Mănăștur Someșeni a fost făcut în 2007 de către proiectanții de la Proinvest Târgu-Mureş şi de cei de la firma clujeană Experiment Proiect și însuma trei tronsoane: Mănăştur Sud – Calea Turzii, Calea Turzii – Borhanci şi Borhanci – Someşeni, care, prin intermediul a şapte noduri rutiere, urmează să facă legătura cu principalele străzi din cartierele clujene. Ocolitoarea ocupa aproximativ 30-40 de hectare, dintre care 19 hectare se află pe terenul Livezii Palocsay din administrarea Staţiunii de Cercetare Cluj. Șoseua urma să aibă în jur de 20 de kilometri, patru benzi, piste de biciclete, zonă de protecție de 1,5 metri.

Traseul gândit de proiectanți a primit interdicții de construire, ceea ce a strârnit nemulțumirea proproetarilor de terenuri care s-au adresat instanței pentru a-și recăștiga dreptul de a-și valorifica proprietățile. Unii au obținut chiar sentințe definitive, iar primăria a fost obligată să facă corecții ale traseului.

Să ne amintim de CAZUL profesorului Vereșiu:

Cum a pălit și primarul și premierul: Boc – Iisus în urbanism aduce primele procese împotriva noului PUG

“Corecturi” pe noul Plan Urbanistic General: s-a reaşezat centura de ocolire

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Un comentariu

    1. Supraglomerarea orasului Cluj-Napoca devine o problema tot mai stresanta pentru cetateni. Solutiile clasice de eficientizare a traficului prin artificii de directionare, semaforizare, regim de viteza si-au atins limitele.

      Din acest moment orice imbunatatire a calitatii traficului se va face prin investii foarte mari gen tunele trafic auto, metrou, benzi auto suspendate, etc. In aceasta logica este importanta scurtcircuitarea oligarhiei prin viitoarele alegeri locale via oameni noi, pentru a opri hemoragia resurselor comunitare de finantare si eficientizarea investitiilor menite infrastructurii.

    Scrie un comentariu