Închide

Cum se vede „revoluţia tehnologică” din birourile unor multinaţionale cu afaceri în România

Economie by Kristina Reştea - oct. 25, 2017 0 332

Industria auto trece printr-o revoluţie, spune Yves Caracatzanis, managing director al Renault România, grup cu afaceri anuale de 5,1 miliarde de euro şi peste 16.000 de angajaţi. Maşinile electrice, serviciile de tip „car sharing” şi paşii înspre maşinile autonome schimbă industria, a spus şeful operaţiunilor din România, într-o conferinţă la Cluj.

„Oamenii din acest domeniu trebuie să înveţe continuu, tehnologia e factor cheie. Încercăm să simplificăm procesele, digitalizăm mult, avem două centre de training”, a spus Caracatzanis, în cadrul conferinţei Putere prin Oameni, organizată azi la Cluj de Centrul pentru Dezvoltare Managerială. „Ceea ce se produce în România are acces la pieţe globale. Se fabrică produse cu brandul Renault şi Dacia în 12 fabrici din lume, dar România e ţara unde s-a născut Dacia şi trebuie să rămânem un centru de gravitaţie al grupului”, spune directorul. Acesta a mai precizat că Dacia are acum pe piaţa locală o cotă de 29,6%, iar Renault ajunge la 7,7%.

Shibu Nambiar, SVP & COO Genpact Europa, America Latină și Africa pledează la rândul său pentru adaptare într-o lume guvernată de evoluţie tehnologică şi în care schimbările se petrec cu o viteză mai mare decât oricând în istorie. „Tehnologia e aici, e inevitabilă, dar nimic nu se va întâmpla dacă nu suntem implicaţi şi noi. Trebuie să evoluăm. Ştiu franceză, de exemplu – nu e de ajuns. Trebuie să adaugi alte „pene” la „pălărie””, spune Nambiar. Genpact are 4000 de oameni în echipa din România şi planuri de a trece de 5000, spune reprezentantul companiei.

 

 

Întrebat dacă e cazul să ne îngrijorăm în ceea ce priveşte viitorul locurilor de muncă în România, reprezentantul multinaţionalei a tras şi câteva semnale de alarmă. „Sunt multe oportunităţi în România, cei mai mulţi vor să o ducă bine, iar „foamea” aceasta e bună, îi provoacă pe tineri. Din păcate, oamenii spun foarte uşor că „nimic nu se va schimba pentru mine”. Vin de la UBB, merg într-o organizaţie ca Genpact, am un salariu fantastic la care părinţii mei nu visau –  tinerii de acum au ca prim salariu o sumă la care părinţii poate nu au ajuns niciodată. Dar ce se întâmplă când tot acest ecosistem se schimbă? Asta e o ameninţare. De ce nu văd un incubator de startupuri la aceeaşi scară ca în Estonia, de pildă? Cât timp vor mai veni job-uri pur şi simplu?”, lansează Nambiar tema de gândire. „Cum supravieţuieşti schimbărilor, cum faci să fii relevant? Foamea de care vorbeam trebuie să se schimbe în curiozitate – să înveţi mai mult, să întrebi mai mult. Nu mai există succes individual, nu poţi să mai spui „reuşesc asta singur”. Totul stă în colaborare – cu colegii şi chiar şi cu competiţia”, spune Nambiar.

Citeşte şi:

Efectul generaţiei “Millennials” în lumea IT, descris de şeful unei companii cu 1500 de angajaţi: ” Ei reflectă felul de a fi al pieţei”

  • author photo two

    Kristina Reştea

    Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu