Închide

Ce îl interesează la Cluj pe șeful unei companii care face afaceri cât 3% din PIB-ul României. Caracatzanis, Dacia-Renault: „Infrastructura poate să îl facă pe un investitor să decidă să meargă în altă parte, nu în România”

EconomieTop News by Kristina Reştea - oct. 26, 2017 0 604

Infrastructura e importantă pentru dezvoltarea economiei României și atragerea altor investitori, subliniază după o întâlnire cu autoritățile locale de la Cluj Yves Caracatzanis, managing director al Groupe Renault Romania, cu afaceri anuale de 5,1 miliarde de euro şi peste 16.000 de angajaţi. Spune că nu se pune problema ca grupul să se retragă din România, dar carențele din acest sector îi descurajează pe alți investitori. Cât despre problemele industriei pe care o reprezintă, liderul Renault în România vorbește despre importurile masive de mașini second hand. La Cluj, grupul auto vrea să extindă parteneriatul cu universitățile pentru pregătirea de viitori angajați.

Prezent ieri la o conferință cu șefi de companii, Yves Caracatzanis s-a întâlnit azi cu reprezentanții autorităților locale. Au fost „discuții exploratorii extrem de interesante ce vor deschide noi căi de colaborare între județul Cluj, municipiu, universitățile clujene şi grupul Renault”, a susținut prefectului judeţului Cluj,  Aurel Cherecheş. Dincolo de „discuțiile exploratorii”, nu s-a menționat însă vreo investiție nouă în Cluj – deocamdată afacerile presupun relațiile cu dealerii locali și furnizori, printre care și Bosch, unul dintre cei mai importanți investitori din Cluj. De asemenea, Renault are un parteneriat cu Universitatea Tehnică pentru programe și stagii.  „Educația e un subiect important pentru noi, avem parteneriate cu universități, programe de stagii. Scopul este profesionalizarea studenților, iar cei mai buni sunt recrutaţi şi rămân în companie. Avem programe şi cu şcolile profesionale pentru educaţia duală. Din 2012, avem un program cu UTC-N, un program masteral pe sisteme de inginerie și dorim să dezvoltăm ceva şi pe partea tehnică”, a mai spus Caracatzanis. Grupul are în România activități pe întregul lanț al industriei auto – de la design și producție la vânzări.

Tema infrastructurii sau, mai bine zis, lipsa ei rămâne între preocupările majore ale jucătorilor din Economie. Totuși, Caracatzanis susține că nu a dat „ultimatumuri” guvernului privind proiectele de autostrăzi. „Infrastructura e o temă importantă pentru români, în primul rând. Aceste investiții în infrastructură sunt importante pentru dezvoltarea economiei României. Dacă ne uităm pe o hartă, vedem că furnizorii sunt localizați în apropierea infrastructurii existente.  Noi suntem deja prezenţi în România, dar un nou investiror care îşi pune problema să investească la ce se uită? Se va uita la infrastructură, îl va interesa stabilitatea şi predictibilitatea fiscală, competitivitatea ţării, educaţia. Partea de infrastructură poate să îl facă pe un investitor să decidă să meargă în altă parte, nu în România.  Suntem în competiţie internă cu alte ţări, e important să ne păstrăm competitivitatea”, spune Caracatzanis.

Citește și:

Consiliul Investitorilor Străini: “România se apropie cu pași rapizi de punctul în care actuala infrastructură va acționa ca o piedică pentru creșterea economică”

Cât despre viitorul industriei auto – maşinile electrice, serviciile de tip “car sharing” şi paşii înspre maşinile autonome schimbă domeniul. Cu toate acestea, nu există planuri pentru ca Dacia să devină mașină electrică. Grupul e prezent cu alte branduri pe acest segment. „Importantă pentru noi acum e lansarea noului Duster, e important să rămânem competitivi, să producem mai mult rămânând competitivi. Vrem ca România, țara unde s-a născut Dacia, să rămână centru de gravitaţie pentru grupul Renault”, a spus directorul din România.  Grupul are 2400 persoane în centrul de inginerie din România, spune Caracatzanis. „E al doilea cel mai mare centru de inginerie al grupului, ne vom dezvolta în România, vrem să rămânem competitivi. Centru de teste de la Titu e unul dintre cele mai mari ale grupului, vrem să investim în continuare, cu condiția să rămânem competitivi. Anul acesta am recrutat încă 540 de persoane”, a menționat Caracatzanis.

Acesta a ținut și să transmită un mesaj despre o mare „durere” a producătorilor din domeniul Auto: importurile mari de mașini second hand. La fiecare vehicul nou înmatriculat în România sunt alte 5 second hand, spune reprezentantul producătorului auto. Peste 70% dintre aceste mașini au mai mult de 10 ani. „Gândiți-vă ce înseamnă asta pentru mediu. Am discutat această problemă cu autorităţile, deoarece impactul este unul negativ asupra României, al românilor, din punct de vedere al mediului, al siguranţei rutiere şi al taxelor colectate. Aceasta este o temă importantă pentru industrie şi pentru România, care are doi mari constructori auto, a menționat Caracatzanis.

  • author photo two

    Kristina Reştea

    Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu

    Articole similare