Cum se lucrează curat în Borhanci fără să aștepți după proiectele de trafic ale Primăriei
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iul. 08, 2019 1 2519
O documentație privind amenajarea de locuințe unifamiliale pe un teren de peste 2,2 hectare din Borhanci a trecut frumos prin comisia de urbanism a Primăriei, fără să fie condiționată de vreun studiu de trafic. Un vecin le-a cerut proiectanților să se lase acces până la proprietatea sa în așa fel încât să poată și el construi în viitor, iar comisia le-a recomandat proiectanților să studieze respectiva posibilitate.
Planul Urbanistic Zonal de Urbanizare din Borhaci a fost făcut de Arhimar pentru doi beneficiari privați, dintre care unul este managerul restaurantului Da Vinci, Adela Logean, pe un teren de 22,8 hectare, cu acces de pe strada Remenyik Sandor, o arteră care se intersectează cu str Borhanci. Prin documentație se propune parcelarea pentru construirea de locuințe.
Arhitectul Valentin Moldovan de la Arhimar a spus că este vorba despre 15 parcele însumând 22.800 mp pe care urmează să se edifice, pe parcele între peste 600 mp și peste 900 mp locuințe unifamiliale cu (S)+P+1+M, (S)+P+1+R, D+P+M sau D+P+R. În PUZ potrivit proiectantului apare și o zonă de dotări publice (un imobil cu 1+3 nivele de subsol, 5 etaje plus unul retras) plus o zonă verde (parcele cu acces public). De asemenea se va ceda teren, după cum au spus proiectanții, pentru lărgirea străzii Remenyik Sandor la 15 metri, artere care în prezent e pietruită și are 4 metri. Se vor realiza trei străzi noi, A, B și C, ultima dintre ele fiind înfundată, cu profil de 12 metri, trotuare și plantații.
În PUZ-ul scris, cei de la Arhimar au scris că locuirea individuală și semicolectivă se va face pe 22 de parcele, spațiu verde cu acces public (1 parcela), instituții și servicii publice și de interes public (1 parcelă).
S-a propus și un scenariu pentru realizarea și punerea în scenă a urbanizării:
Primarul Emil Boc s-a interesat dacă există studiu de trafic și dacă autorizațiile se vor da după lărgirea străzii Borhanci inițiată de municipalitate într-un parteneriat anunțat cu Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară care încă este în stadiul incipient.
Proiectantul a arărat, monosilabic, că nu i s-a cerut niciun fel de studiu de trafic și că nu este condiționat în niciun fel de proiectul Primăriei.
Apoi toți cei prezenți s-au făcut că plouă cu privire la subiect, inclusiv primarul care l-a invitat la microfon pe vecinul venit cu probleme legate de documentația de urbanism.
În partea scrisă a documentației, Arhimar arată că: „Potrivit avizului de oportunitate 574 din 30.06.2017 circulațiile noi propuse prin PUZ vor fi realizate de către investitor la strat de piatră cilindrică înainte de autorizarea investițiilor propuse, iar până la recepție vor fi la strat de uzură. Conform avizului siguranța circulatiei nr. 454542/446 din 04.02.2019 investitorul va asfalta străzile interioare propuse iar pentru strada Remenyik Sandor va asigura profilul de 12 m, iar pe durata construcțiilor se va intreține strada între terenul pe care se face investiția și str. Borhanci”.
Vecinul în cauză a arătat că deține 7000 de mp în continuarea zonei studiate prin PUZ și că există multe probleme în această zonă legate de apele pluviale. În plus, el a mai spus că dezideratul unei documentații de urbanism este să se evite drumurile înfundate pe cât posibil, ceea ce ar trebuie să se întâmple și în cazul proiectului celor de la Arhimar.
„Adică acces până la terenul dumenavoastră să fie lăsat, asta vreți”, a clarificat lucrurile arhitectul Vlad Negru, membru în comisie.
Vecinul a recunoscut că aceasta este de fapt doleanța sa, să se lase deschisă strada C în așa fel încât și vecinii să poată dezvolta proiecte de construire în zonă.
Proiectanții au acuzat diferența mare de nivel din zonă. Arhitetcul Valentin Moldovan a mai spus că varianta la care s-a ajuns a fost cea mai potrivită pentru a răspunde exigențelor legate de conectarea apelor pluviale sau de panta terenului. Arhitecții din comisie au opinat că se poate reorganiza proiectul și zona verde în așa fel încât să se poată continua circulațiile în zonă.
„Dacă panta terenului permite sau nu se poate lămuri cu o ridicare topo de profil. Nu blochează o conectare ulterioară dacă reorganizează zona verde”, a mai spus Vlad Negru.
În final, comisia a agreat propunerea Arhimar și a recomandat să se studieze posibilitatea continuării circulațiilor spre parcelele vecine.
nu s-au propus locuinte colective mici, numai case familiale , cred ca ati confundat proiectul.