Închide

Cum se fac angajările la școlile private din Cluj

Educaţie by Actual de Cluj - sept. 09, 2015 0 2113

Nu e așa simplu la „privat”: procesul de recrutare a profesorilor în cadrul unei școli private poate fi mult mai complex decât în învățământul de stat. În Cluj numărul școlilor private a crescut cu șapte doar în ultimul an, iar aici angajarea profesorilor nu se face pe baza unui simplu anunț.

Candidații trebuie să îndeplinească mai multe cerințe și să treacă prin mai multe etape de evaluare, dar și beneficiile sunt mai bune decât „la stat”. Între altele, Transylvania College e singura școală din România acreditată pe curriculum românesc și curriculum Cambridge și e una dintre cele mai vechi școli private din Cluj. Acesteia și celorlalte școli private din județ li se alătură din acest an și Royal Scool in Transylvania.

Ca să poată fi angajat la Transylvania College, un profesor trebuie să îndeplinească mai multe cerințe: studii universitare și postuniversitare în pedagogie, certificat de competență lingvistică în limba Engleză, experiență anterioară în sisteme educaționale similare, de exemplu în pregătirea elevilor pentru Cambridge International Examinations, atitudine pozitivă, creativă, deschisă și înțelegerea conceptului de predare activă, centrată pe elev.

Sunt considerate avantaje experiența de predare de peste doi ani, certificate de absolvire a unor cursuri de formare profesională în România sau în străinătate, certificate care atestă activități  profesionale în alte grădinițe și școli internaționale. „Profesorii care predau în cadrul Transylvania College au responsabilitatea de a încuraja formarea unei atitudini pozitive față de procesul de învățare și de a trata și sprijini individual fiecare elev, pentru valorificarea la maximum a potențialului. În paralel, ei trebuie să se dezvolte continuu profesional și personal”, explică reprezentanții școlii.

La Transylvania College primul pasîn recrutare e evaluarea online a candidaților, ce se axează pe stilul de gândire, trăsături comportamentale dominante și interese ocupaţionale. După primul interviu, cu îndrumătorul liniei de studiu sau cu șeful de catedră, urmează susținerea unei lecții demonstrative, la care va asista șeful de catedră, care va evalua toate aspectele ce țin de conținutul lecției predate – diversitatea informațiilor, claritatea ideilor principale, relevanța informațiilor – și aspectele ce țin de organizarea lecției (captarea și menținerea atenției elevilor, comunicarea inițială a planului de lecție, tranziția logică a ideilor, expunerea concluziilor lecției, recapitulare prin conexiunea cu lecțiile anterioare și anticiparea lecțiilor următoare), interacțiunea cu elevii, încorporarea răspunsurilor elevilor în predare, comunicarea verbală și nonverbală.

Al treilea pas în procesul de selecție este interviul cu managementul școlii, după care urmează perioada de integrare, când are loc prezentarea întregii echipe Transylvania College, a campusului și a culturii organizaționale, sunt însușite procedurile interne, criteriile de evaluare în funcție de standardele de performanță, se trasează regulile profesionale. Totodată, în această perioadă, sunt programate training-uri și sesiuni de dezvoltare profesională.

Transylvania College are 92 de cadre didactice, români și străini, cu o medie de vârstă de 30 de ani, dintre care 10 educatori și 9 asistenți în cadrul grădiniței, 17 învățători și 9 asistenți în cadrul claselor primare și 47 profesori în cadrul ciclului gimnazial și la liceu. În următorul an școlar aici sunt înscriși 625 elevi.
Toți profesorii care predau la Transylvania College vorbesc limba engleză, o parte sunt chiar vorbitori nativi din Marea Britanie, SUA, Peru și Iordania.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu