Închide

Cum s-au extins marile lanţuri de magazine la Cluj în 2017. Reprezentant de companie de retail: „Unde sunt blocuri, e nevoie şi de magazine”

EconomieTop News by Kristina Reştea - dec. 28, 2017 1 2147

Piaţa locală şi consumatorii clujeni au atras investiţii noi în domeniul retail în acest an. Mega Image şi-a făcut intrarea în municipiu şi şi-a deschis mai multe magazine în cartiere, Kaufland s-a instalat cu un al treilea magazin, iar francezii de la Carrefour şi-au lansat mai multe magazine de proximitate. O noutate s-a bifat şi pe piaţa de bricolaj, unde Brico Depot a intrat pe piaţa locală, prin preluarea unui alt jucător, deja activ aici: Praktiker.

În aprilie, lanţul Mega Image, unul dintre cei mai importanţi jucători din domeniul Retail în Bucureşti, îşi făcea intratea şi pe piaţa de la Cluj. Compania şi-a inaugurat prima unitate din municipiu, de 900 mp, în cadrul unei galerii comerciale – Platinia, parte a complexului imobiliar construit în locul fostei fabrici de bere Ursus. Reprezentanţii retailerului spuneau însă că sunt pregătiţi să se extindă, ceea ce au şi făcut. În următoarele luni au apărut magazine în Piaţa Mihai Viteazul şi chiar o unitate de mici dimensiuni în Borhanci, o zonă atractivă pentru dezvoltatorii imobiliari în ultimii ani, cu sute de locuinţe, dar cu deficit de spaţii comerciale. Mega a ajuns şi în cartierul Grigorescu şi la periferia Mănăşturului. „Clujul are potenţial de zeci de magazine, iar noi ne uităm la toate cartierele. Unde sunt blocuri, e nevoie şi de magazine”, spunea, la deschiderea primului „Mega de Cluj”, Mihai Spulber, vicepreşedinte de Operaţiuni la Mega Image. Lanţul operează magazine de aproximativ 500 mp, dar şi de peste 2000 mp.lanţuri de

 

 

O unitate de mai mari dimensiuni a intrat în lupta pentru clienţi clujeni spre final de an, într-o altă zonă foarte populară printre dezvoltatorii de locuinţe. Kaufland a deschis în noiembrie cel de-al treilea magazin din Cluj-Napoca – al 116-lea magazin al rețelei din România și primul integrat într-un complex imobiliar. Situat în Gheorgheni, în apropierea mall-ului din cartier şi a facultăţilor cu profil economic, noul magazin are o suprafață de vânzare de 2.403 mp. Conducerea companiei anunţa că jumătate din produsele din portofoliu provin din România. Destul de prezent pe piaţa locală este şi lanţul german Lidl, care a ajuns să opereze şapte unităţi în Cluj-Napoca.

Chiar înainte de Crăciun, în 21 Decembrie, Carrefour a deschis al 8-lea magazin Express din Cluj-Napoca, pe strada Dunării. Este vorba despre un magazin de proximitate, de suprafaţă mică – 300 mp. Tot în acest an, Carrefour a preluat spaţiul din Gara Mică, pentru o unitate din gama „Market”. Este vorba de clădirea de lângă linia ferată care a stat neutilizată ani de zile, deschisă doar din când în când cu evenimente din domeniul cultural. De altfel, unii vedeau spaţiul ca posibil centru de artă, însă, în cele din urmă, tot o societate comercială a fost cea care a intrat în licitaţie pentru a închiria spaţiul. Contractul cu societatea Artima s-a încheiat în mai, vizează o suprafaţă de 395 mp, iar magazinul s-a deschis recent.

Mai multe aici:

S-a găsit chiriaş pentru Gara Mică: nu e centru cultural, e supermarket

 

Operatorul Carrefour a închiriat încă un spaţiu chiar în apropiere: aceeaşi societate Artima a închiriat încă 572,45 mp în Gara Mare, unde anterior a funcţionat societatea Mercur Casino.

 

 

Un jucător nou a apărut şi pe piaţa de bricolaj, să îşi dispute piaţa cu Dedeman şi Leroy Merlin, dar nu printr-un magazin nou, ci printr-o achiziţie. Brico Depôt România, parte a companiei britanice de bricolaj Kingfisher, a finalizat achiziţionarea acţiunilor Praktiker România, de la familia turcă Susli.  În Cluj, unitatea Praktiker funcţiona la perfieria oraşului, la ieşirea spre Oradea.

Vezi cum a fost 2017 pe piaţa de birouri:

“Case” noi pentru afacerile Clujului: cum arată stocul de birouri în Capitala Transilvaniei

 

şi în piaţa proiectelor industriale:

Clujul, în clasamentul proiectelor industriale din ţară. Bihorul şi Timişul au luat-o înainte

 

 

 

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Un comentariu

  1. Ar trebui ca macar ziaristii sa contribue la pastrarea limbii romane. Poate gasiti un cuvant mai romanesc pentru retailer care sa-l inteleaga si cei care nu stiu engleza.

Scrie un comentariu

Articole similare