Închide

Cum ajută comisia de urbanism a Consiliului Județean investitorii din Cluj

ActualitateAdministrațieTop NewsUrbanism by Luminiţa Silea - apr. 20, 2023 0 598

Un proiect al companiei Romstal, care dorește să construiască o hală în care să-și vândă produsele și un cort pentru depozitarea materialelor într-o zonă cuprinsă între Turda și Câmpia Turzii, a primit avizul Comisiei de Urbanism a Județului. Aceasta după ce Alin Tișe, președintele CJ Cluj, cel care conduce ședințele și un arhitect din comisie au susținut aprobarea în forma propusă de proiectanți, pentru a nu împovăra investitorii din județ. Arhitectul Iustinian Orza, locțiitor al arhitectului șef, atunci când acesta este în concediu, a cerut în cadrul ședinței asigurarea unui alt acces pentru viitoare investiție, însă, până la urmă, a renunțat la exigența sa, deși toată lumea a fost de acord cu respectiva variantă, ca una corectă urbanistic.

 

Proiectul, aflat în faze de PUZ pentru introducerea unui teren de pe strada Câmpiei, Turda, nr. 114, spre Câmpia Turzii în intravilan și construirea unei hale plus a unui cort de depozitare, a fost prezentat la urbanism de arhitecta Sofia Gîrda (de la biroul ATD der Plan). Potrivit acesteia, se dorește introducerea întregii suprafețe a parcelei în intravilan, concomitent cu instituirea unei funcțiuni industriale, așa cum au și vecinii de la Nervia. Pe parcela s-a propus pentru beneficiar, compania Romstal, amenajarea unei incinte comerciale – expozițional care cuprinde o hală, un spațiu expozițional și un cort de depozitare (Construirea unui imobil cu regim de înălțime P+1- magazin Romstal – spațiul comercial și expozițional, cort de depozitare cu regim de înălțime P care va adăposti funcțiunile depozitare).

(Plan Mobilare PUZ Romstal, sursa CJ Cluj)

Conform documentației de urbanism, proiectul a fost elaborat în vederea extinderii intravilanului existent și a studierii posibilității de amplasare pe parcelă a unor funcțiuni specifice de comerț și depozitare, materializându-se prin construirea unei hale metalice, cu funcțiune comercială, cu regim de înălțime P+1E, și al unui cort cu funcțiune de depozitare materiale, amenajarea terenului aferent pentru parcare si aprovizionare.

La discutarea propunerii în comisie, arhitectul Iustinian Orza (fost arhitect la Dico și Țigănaș, angajat la CJ Cluj), locțiitor al arhitectului șef atunci când acesta e în concediu, a avut întrebări legate de compatibilitatea noii funcțiuni propuse cu cele de pe parcelele învecinate, unde ar exista în PUG-ul din Turda o zonă destinată investițiilor balneare. De asemenea, a cerut ca accesul spre zonă să nu se facă din drumul național, cu acces dedicat ci din sensul giratoriu existent în proximitate.

(Propunere realizare acces la care, ulterior s-a renunțat)

Despre funcțiunile vecine, arhitecta Sofia Gîrda a arătat că există o zonă industrială definită printr-un PUZ de către Nervia, o parcelă abia cadastrată de peste 7 hectare (cu intenții încă neclare din partea proprietarilor) iar zona balneară, fizic, nu există pe teren.

Despre acces, proiectanta a arătat că, el poate fi posibil, dar într-un viitor, mai mult sau mai puțin apropiat, având în vedere că prin proiect există prevăzute retrageri. „Nu știu cine va putea să își asume o astfel de investiție, în crearea unei bretele de acces din zona sensului giratoriu. Doar un PUG ar putea. Construcția propusă de noi  nu incomodează dezvoltarea. Problema este cine realizează investiția? Beneficiarul nostru nu are această capacitate. Ca retrageri și aliniamente este fiabilă, cândva, odată”, a arătat proiectanta.

Arhitectul Vlad Negru din comisie a arătat și el că este  bucuros că aceste drumuri naționale, odată degrevate de trafic prin prezența autostrăzi, generează dezvoltare și că tronsonul în cauză suscită interes și se mobilează. El a mai atras atenția că, dacă în avizul de oportunitate eliberat pentru PUZ nu a apărut necesitatea unei bretele și a unui acces din zona de girație, atunci exigența inițială impusă de comisie ar trebui respectată.

În sprijinul investiției a venit și președintele Alin Tișe, cel care conduce ședința, care a arătat că, în condițiile în care Compania Națională de Autostrăzi și Investiții a avizat un acces direct din drumul național spre viitorul magazin și depozit, atunci nu sunt justificate alte cerințe suplimentare.

Cu aceste obiecții, Iustinian Orza nu și-a mai susținut propunerea către proiectanți de a tatona împreună cu ceilalți investiori din zonă realizarea bretelei de acces din zona sensului giratoriu iar proiectul a fost avizat de comisia de urbanism, urmând să fie redactat avizul arhitectului șef în acest sens.

Beneficiarul investiției, compania Romstal, activeaza pe pietele din România, Moldova, Ucraina, Serbia si Bulgaria, fiind specializată în comercializarea echipamentelor de instalații pentru construcții.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare