„Problema e reală. Dimineața e mai rău (deși situația e doar până ieși/lași copilul). Eu o duc pe prințesa mea la Elf și de fiecare dată mă impresionează eficiența cu care se mișcă oamenii. Partea cu ”putem să stăm liniștiți pe avarii” mă duce cu gândul la ”rezolvarea” – să vină poliția să amendeze (poate greșesc). Asta mi s-ar părea o mare greșeală, atâta timp cât Primăria nu are o alternativă viabilă. Costurile orelor care ar fi pierdute de toți părinții sunt mult mai valoroase decât problemele pe care le cauzează. Iar cei care au senzația că atunci când vor fi părinți vor merge pe jos cu copiii la școală se înșeală. Decât dacă ai norocul să locuiești la foarte mică distanță de școală. Oricum, fain experimentul și mai ales modul în care m-ai facut și pe mine ‘participant” la el. Deși ca să ajung la o stație de autobuz eu ar trebui sa fac pe jos 40 de minute. Busul nu e o opțiune, totuși locuiesc în Cluj. Situația de la Elf (unde e o parcare) deci nu prea e împiedicată circulația cred ca e de urmărit ca soluție pe termen scurt-mediu „, a spus Cătălin Balog Bellu, medic stomatolog și părinte.
Cum ajung copiii la școală. Experiment în traficul din oraș. „Bicicleta e cea mai eficientă, dar nu suficient de atractivă la capitolul siguranță”/ „În Cluj, mașina personală e de aproape două ori mai eficientă decât autobuzul”
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 15, 2020 0 440
Au testat mașina și autobuzl simultan, într-un experiment între Florești și centrul Clujului, pentru a vedea care dintre ele este cea mai eficientă pentru părinți ca să-și ia copiii de la școală.
Din centrul Clujulu până în Florești au testat bicicleta. Aceasta în contextul în care traficul generat de școlile din centru pune încă probleme circulației din oraș, mai ales că la ore de vârf există artere complet blocate de mașinile părinților care vin să își ia copiii care termină cursurile. La final, au ajuns la concluzia potrivit căreia bicicleta ar fi cea mai eficientă modalitate de deplasare, idee despre care un specialist arhitect din Comisia de Urbanism a Județului a sugerat că, cu copii reali sau pe timp de ploaie, nu ar putea să funcționeze.
„Sunt cu Mădă (Hruban – n.red.) la Piața Floreşti. Plecăm cu maşina, respectiv busul, să ne luăm copiii imaginari de la Bathory, de pe Universității Încercăm să ne dăm seama ce funcționează cel mai bine, busul sau maşina. La ora 12.00 iese micuța Daiszler de la şcoala Bathory, trebuie s-o iau. E exact ora la care am surprins strada Universității blocată marți/miercuri. Deci sunt unul dintre părinții care străbate oraşul după copilul la şcoala din centru şi se riscă 30 minute pe avarii că tot e mai rapid decât busul. Am întrebat câți părinți am găsit așteptând în mașinile parcate ilegal ieșirea copiiilor de la școală. Erau din toate cartierele orașului, inclusiv Florești și Baciu, deci scenariul meu probat astăzi există și e real”;așa a început experimentul făcut de Andi Daiszler, managerul de marketing al Daisler Print House.
Experimentul său a ajuns pe Facebook, unde a creat o întreagă dezbatere cu privire la subiect. S-a adus în discuție utilizarea autobuzelor școlare dar și faptul că, de obicei, copiii mai au și alte activități și nu merg direct acasă, motiv pentru care tot mașina rămâne soluția viabilă pentru deplasare.
Concluzia experimentului a fost că mașina e de două ori mai eficientă decât transportul în comun. Cu mențiunea că ar exista îngăduință pentru mașinile care parchează ilegal în centrul orașului. „Am făcut 25 de minute de la Piața Florești până pe Universității la Bathory, de unde să o iau pe aia mică. Am plecat la 11.15. Mădă a plecat tot atunci din Piața Florești, dar a venit cu busul. A schimbat două bus-uri pentru a ajunge după copilul ei. Ăia mici au ieșit la 11.55, deci Mădă a întârziat după al ei, n-a fost problemă că s-a jucat cu aia mică a mea. Dar Mădă a făcut 45 de minute, aproape de 2 ori ca timp dintr-o parte în alta. Asta demonstrează că atâta timp cât eu voi putea să stau liniștit pe avarii în fața școlii și jumătate de oră voi veni în continuare cu mașina personală pentru că nu merită să vin cu busul. Așa cum am arătat mai sus, oamenii care-și așteaptă copiii la școala din centru din experimentul nostru, cu mașinile pe avarii pe Universității, străbat orașul venind din cartiere precum Andrei Mureșanu, Zorilor, Mănăștur, Baciu, Florești, Dâmbu Rotund ș.a.m.d. nu știu, nu cunosc cum e la ora 8. Nu faci 2 ore cu busul dintr-un cartier până în centrul orașului și retur, faci doar o oră jumate, dar pentru un părinte care fuge să-l ia pe ăla micu de la școală în pauza de prânz, o oră jumate e tot prea mult. În Cluj, mașina personală e de aproape 2 ori mai eficientă decât autobuzul, câtă vreme pot să stau pe avarii și o jumătate de oră fără să mă întrebe nimeni nimic. Marius a pornit acum să vadă în cât timp ar putea să ajungă cu cel mic al lui înapoi acasă în zona Piața Florești pe bicicletă, ne va pune el timerul când ajunge”, a sintetizat Daiszler.
„Ai pus un sac de cartofi pe bicicletă, în locul scăunelului? Ai mers fără să răstorni sacul? Nu de alta, dar trebuie să vezi și cum e să duci copilul pe bicicletă… la și de la școală, mai ales dacă și plouă. Dar oricum felicitări pentru test”, a scris arhitectul Dan Domșa.
Cei care au mai luat atitudine cu privire la experiment au mai semnalat problemele de necolaborare la nivelul Zonei Metropolitane, faptul că traseele de autobuz din Florești sunt încă neatractive din cauza modului în care sunt configurate, ca legături și stațiil, dar și situația autobuzelor școlare, și ele cu multe minusuri. Cât despre bicicletă, ea nu a fost privită ca o soluție posibilă, mai ales că infrasctructura disponibilă este departe de a oferi siguranță pentru bicicliști.
Vezi și:
O analiză făcută de sociologi de la UBB pentru Consiliul Județean Cluj și prezentată în Comisia de Urbanism a juețului a arătat că Centura Metropolitană va rezolva problemele privind dezvoltarea orașului, dar că municipiul trebuie să lucreze la nivelul Zonei Metropolitane, cu localitățile limitrofe, pentru a-și rezolva problemele de trafic. Mai ales că aceeași analiză a stabilit că autobuzele școlare nu funcționează în oraș pentru a convinge părinții să renunțe la transportul copiilor la școală cu mașinile persoanale.
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
EXCLUSIV Boc vrea să forțeze aprobarea unor proiecte legate de patrimoniu în ultima ședință a actualului for legislativ, când mai poate smulge voturile a două treimi dintre consilieri: Vânzarea locuințelor ANL, care o implică pe liberala Loredana Pop, proiectul controversat care ar trebui să treacă înainte de învestirea noului CL
sept. 17, 2024 0
-
Cei trei minori acuzați de tâlhărie după ce au jefuit o tânără în Gheorgheni au fost arestați
sept. 17, 2024 0