Închide

Culoarul de mobilitate de circa 75 de kilometri de-a lungul Someșului, între Florești și Apahida, intră în proiectare

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 03, 2023 0 1074

Primăria Cluj-Napoca a atribuit licitația denumită „Servicii de elaborare PUZ, expertiză tehnică, SF, studii specifice și DTAC pentru amenajarea coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul Someșului Mic”, în urma căreia ar urma să fie studiată o pistă de 75 de kilometri pe malul someșului de la Gilău, prin Florești, Cluj-Napoca și până în Apahida. Potrivit unui anuț de atribuire publicat în 30 decembrie 2022, contractul a fost încheiat cu N-V Construct (cu subcontractant și biroul Mossfern), firma care se ocupă și de studiile pentru coloarul dem obilitate nord, de-a lungul căii ferate. Valoarea contractului este de peste 5,7 milioane lei, fără TVA iar tremenul de realizare al studiilor este de 18 luni.

 

Coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someșul Mic a intrat în faza de licitație în luna mai 2022,  după ce primarii din cele patru localități pe unde ar urma să fie configurat traseul de 75 de kilometri, Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida, au semnat un protocol de colaborare pentru realizarea în comun a studiilor. Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație serviciile de elaborare a documentației de urbanism, a studiului de fezabilitate, a expertizei tehnice și a detaliilor tehnice pentru obținerea autorizației de construire, în cadrul unui contract estimat la peste 7 milioane lei. Potrivit temei de proiectare, administrația locală cere un traseu sigur, atractiv, integrat în peisaj, cu puncte de repaos și prin ajutor, dar și unul conectat la sistemul de transport public și la cel feroviar.

Criteriul de atribuire a vizat cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic, prețul ofertei contând doar în proporție de 35%. Se punctează experiența experților cheie din echipa de proiectare (48%) dar și performanțele din echipa de proiectare (expertul cheie trebuie să fi obținut un premiu în cadrul unui concurs de soluții).

La licitație s-au depus două oferte din partea N-V Construct (cu subcontractant și biroul Mossfern) și  de asocierea Someș-Top-Grup Srl (Leader) – Planwerk Arhitectură și Urbanism – Costin și Vlad Birou de Proiectare – Vlad Sebastian Rudu Biroul Individual de Arhitectură – Studio 82. 

Potrivit unui anunț de atribuire publicat de Primărie în SEAP în 30 decembrie 2022, contractul a fost atribuit către N-V Construct pentru 5.775.000 lei, fără TVA. 

Contractul implică: Servicii de elaborare a Planului Urbanistic Zonal, expertizei tehnice, studiilor specifice tipului de investiție, Studiului de fezabilitate (SF), cu elemente ale documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) și a documentației tehnice de autorizare a lucrărilor de construire (DTAC), documentația tehnică de autorizare a lucrărilor de desființare (DTAD) și documentația tehnică de organizare a execuției (DTOE) pentru obiectivul de investiţii ,,Amenajare coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș”. Durata contractului este de 18 luni. Potrivit aceluiași anunț, contractul a fost încheiat în data de 12 decembrie cu ofertantul desemnat câștigătot, respectiv N-V Construct.

Culoarul velo de-a lungul Someșului a fost cerut de societatea civilă din Cluj

Municipalitatea din Cluj-Napoca a decis în 2022 să pornească acest proiect, al pistei de biciclete, în parteneriat cu administrațiile comunelor din zona metropolitană, pe unde s-a propus  respectivul traseu velo și pietonal. Așa cum a lucrat cu proiectul metroului și cu cel am centurii metropolitane.

Potrivit primarului Emil Boc, coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și este unul dintre marile proiecte de infrastructură, alături de metrou și centură metropolitană.

Pista de biciclete a fost propusă de asociația SOS Cluj, condusă de fostul deputat Adrian Dohotaru, ulterior fiind susținută și de alte organizații civice preocupate de a aduce Someșul în viața orașului. La ea s-au conectat planurile strategice ale orașului elaborate de experți ai Băncii Mondiale sau investitori cu proiecte majore în Cluj-Napoca care au anunțat că sunt dispuși să susțină investiția.

„Zona de intervenție a proiectului se întinde pe o lungime totală de aproximativ 75 kilometri, segmentată în opt tronsoane, cu variante și cu legături, care se succed de la vest la est. Logica traseului propus se sprijină pe următoarele trei principii: Ori de câte ori este posibil, traseul propus urmărește îndeaproape cursul Someșului, evitând totuși să afecteze substanțial terenurile și construcțiile private de-a lungul lui. El oferă cât mai multe puncte de contact între traseele dedicate ciclismului, alergării și drumețiilor și zonele de interes istoric, turistic și natural din Zona Metropolitană Cluj (ZMC). Mai mult, el este gândit ca parte a unui sistem regional de trasee dedicate ciclismului, alergării și drumețiilor, menit să valorifice zonele de interes istoric, turistic și natural din Județul Cluj. De asemenea, primul lui tronson asigură legătura cu sistemul regional de trasee dedicate sportului și agrementului de pe Valea Arieșului”, se arată în tema de proiectare stabilită de Primărie.

“Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta Municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. Pe lângă utilitatea oferită în materie de mobilitate urbană, coridorul va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Implementarea proiectului va extinde rețeaua de alei, de promenadă, pistele velo și spațiile verzi, urmărind principiile dezvoltării sustenabile, în care deplasările pe jos sau cu bicicleta au prioritate în fața traficului motorizat și care se desfășoară de-a lungul unui coridor natural atractiv și neafectat de poluare. Râul Someș va fi transformat într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului”, a mai afirmat primarul Emil Boc despre proiect.

Cine va lucra la studiile pistei velo și pietonale, de-a lungul Someșului: 
1. NV CONSTRUCT 
Subsontractați:
MELNYTOPO S.R.L.

MUZEUL NAȚIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI

AQUA PROCIV PROIECT S.R.L.

MOSSFERN

QUANTUM INSTAL

PROTELCO

Total Business Land SRL

EXPERTUS

CONSTRUCTII FEROVIARE MURES S.A.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare