Închide

Proiectanții care lucrează cu Primăria Cluj „se bat” să studieze pista velo de circa 75 de kilometri de-a lungul Someșului

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iul. 18, 2022 0 597

Două oferte a primit Primăria Cluj-Napoca la licitația denumită „Servicii de elaborare PUZ, expertiză tehnică, SF, studii specifice și DTAC pentru amenajarea coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul Someșului Mic”, în urma căreia ar urma să fie studiată o pistă de 75 de kilometri pe malul someșului de la Gilău, prin Florești, Cluj-Napoca și până în Apahida. Acestea au fost făcute de N-V Construct (cu subcontractant și biroul Mossfern) și  de asocierea Someș-Top-Grup Srl (Leader) – Planwerk Arhitectură și Urbanism – Costin și Vlad Birou de Proiectare – Vlad Sebastian Rudu Biroul Individual de Arhitectură – Studio 82. 

 

Coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someșul Mic a intrat în faza de licitație în luna mai,  după ce primarii din cele patru localități pe unde ar urma să fie configurat traseul de 75 de kilometri, Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida, au semnat un protocol de colaborare pentru realizarea în comun a studiilor. Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație serviciile de elaborare a documentației de urbanism, a studiului de fezabilitate, a expertizei tehnice și a detaliilor tehnice pentru obținerea autorizației de construire, în cadrul unui contract estimat la peste 7 milioane lei. Potrivit temei de proiectare, administrația locală cere un traseu sigur, atractiv, integrat în peisaj, cu puncte de repaos și prin ajutor, dar și unul conectat la sistemul de transport public și la cel feroviar.

Criteriul de atribuire este cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic, prețul ofertei contând doar în proporție de 35%. Se punctează experiența experților cheie din echipa de proiectare (48%) dar și performanțele din echipa de proiectare (expertul cheie trebuie să fi obținut un premiu în cadrul unui concurs de soluții).

La licitație s-au depus două oferte din partea N-V Construct (cu subcontractant și biroul Mossfern) și  de asocierea Someș-Top-Grup Srl (Leader) – Planwerk Arhitectură și Urbanism – Costin și Vlad Birou de Proiectare – Vlad Sebastian Rudu Biroul Individual de Arhitectură – Studio 82. 

Primul dintre ofertanți se ocupă, tot în echipă cu biroul Mossfern, de studiile pentru culoarul de mobilitate de-a lungul căii ferate pe un traseu de 3 kilometri între Podul Oașului-Răsăritului și străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod Ira. Arhitectul Arnold Makalic și echipa sa din cadrul biroului Mossfern a făcut proiectul de amenajare a celor zece străzi din zona centrală din Cluj-Napoca (zona Kogălniceanu), aflată în prezent în șantier de modernizare, proiect câștigat în urma unui concurs de soluții organizat de Primărie în parteneriat cu Ordinul Arhitecților. Mai mult, biroul de proiectare a anunțat că prin respectivul proiect și-a propus să inoveze în materie de pavaje și de procurarea acestora susținând că lucrarea e o premieră în Cluj pentru felului în care se realizează pavajele în lucrările publice din oraș.

Someș Top Grup este specializată în lucrări de proiectare drumuri și poduri și are contracte publice cu primării din comune clujene dar și, spre exemplu, cu municipalități din județul Bihor. Planwerk a fost primul birou de proiectare din Cluj care a câștigat un concurs de soluții public, cel pentru amenajarea B-dului Eroilor și a pieței Unirii și a lucrat cu municipalitatea clujeană la amenajarea zonei. Este firma care a propus amenajarea străzii Molnar Piuariu, strada denumită de mass media ca prima smart din țară, lucrare pusă în operă de municipalitate. A făcut actualul PUG al Clujului dar și alte propuneri de amenajare a unor parcuri și zone pietonale din cartierele clujene. De asemenea, biroul a lucrat și pe alte proiecte de amenajarea a unor spații publice cu primării din țară. Costin și Vlad Birou de Proiectare  a lucrat la proiectul nou al podului Porțelanului pentru Primăria Cluj și are contracte și cu alte primării ale unor comune din Cluj plus cu municipalități din Bihor, Alba sau Baia Mare. Arhitectul Vlad Sebastian Rusu a câștigat mai multe concursuri de soluții pentru proiectele publice în Cluj (Turnul Pompierilor, masterplanul cartierului Sopor, Parcul Feroviarilor) și a lucrat și la proiectele de modernizare a unor artere din zona centrală a Clujului (zona Regele Ferdinand) dar și la conceptele pentru modernizarea parcului I.L. Caragiale la pachet cu descoperirea Canalului Morii. Studio 82, biroul arhitectului Octav Olănescu, membru în comisiile de urbanism ale Primăriei și Consiliului Județean Cluj, lucrează în echipă cu Vlad Rusu și a propus conceptul de amenajare a zonei centrale din cartierul Mănăștur. 

În prezent licitația este în faza de evaluare a calificării și a ofertelor tehnice.

Municipalitatea din Cluj-Napoca a decis anul acesta să pornească acest proiect, al pistei de biciclete, în parteneriat cu administrațiile comunelor din zona metropolitană, pe unde s-a propus  respectivul traseu velo și pietonal. Așa cum a lucrat cu proiectul metroului și cu cel am centurii metropolitane.

Potrivit primarului Emil Boc, coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și este unul dintre marile proiecte de infrastructură, alături de metrou și centură metropolitană.

Pista de biciclete a fost propusă de asociația SOS Cluj, condusă de fostul deputat Adrian Dohotaru, ulterior fiind susținută și de alte organizații civice preocupate de a aduce Someșul în viața orașului. La ea s-au conectat planurile strategice ale orașului elaborate de experți ai Băncii Mondiale sau investitori cu proiecte majore în Cluj-Napoca care au anunțat că sunt dispuși să susțină investiția.

„Zona de intervenție a proiectului se întinde pe o lungime totală de aproximativ 75 kilometri, segmentată în opt tronsoane, cu variante și cu legături, care se succed de la vest la est. Logica traseului propus se sprijină pe următoarele trei principii: Ori de câte ori este posibil, traseul propus urmărește îndeaproape cursul Someșului, evitând totuși să afecteze substanțial terenurile și construcțiile private de-a lungul lui. El oferă cât mai multe puncte de contact între traseele dedicate ciclismului, alergării și drumețiilor și zonele de interes istoric, turistic și natural din Zona Metropolitană Cluj (ZMC). Mai mult, el este gândit ca parte a unui sistem regional de trasee dedicate ciclismului, alergării și drumețiilor, menit să valorifice zonele de interes istoric, turistic și natural din Județul Cluj. De asemenea, primul lui tronson asigură legătura cu sistemul regional de trasee dedicate sportului și agrementului de pe Valea Arieșului”, se arată în tema de proiectare stabilită de Primărie.

“Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta Municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. Pe lângă utilitatea oferită în materie de mobilitate urbană, coridorul va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Implementarea proiectului va extinde rețeaua de alei, de promenadă, pistele velo și spațiile verzi, urmărind principiile dezvoltării sustenabile, în care deplasările pe jos sau cu bicicleta au prioritate în fața traficului motorizat și care se desfășoară de-a lungul unui coridor natural atractiv și neafectat de poluare. Râul Someș va fi transformat într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului”, a mai afirmat primarul Emil Boc despre proiect.

Ofertantele complete: 
1. NV CONSTRUCT 
Subsontractați:
MELNYTOPO S.R.L.

MUZEUL NAȚIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI

AQUA PROCIV PROIECT S.R.L.

MOSSFERN

QUANTUM INSTAL

PROTELCO

Total Business Land SRL

EXPERTUS

CONSTRUCTII FEROVIARE MURES S.A.

DANAVI

2. Asocierea Sc Somes-Top-Grup Srl (Leader),PLANWERK ARHITECTURA SI URBANISM,COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL,Vlad Sebastian Rusu Birou Individual de Arhitectură,STUDIO 82,

Subcontactanți:

ASIZA BIROU DE ARHITECTURA SRL

Cit Drum Proiect

GEO-TECH

HYDRO STREAM

GTM CO

VEXILLUM

TOPO EXPLORER SRL

TOPOCAD CRIS S.R.L.

ABED NEGO COM

MONTREPCOM S.R.L.

WALHALLA INVEST PRODCOMIMPEX SRL

Complex Muzeal Bistrița-Năsăud

Nici un comentariu

Scrie un comentariu