Închide

Constructorul lucrărilor pe un tronson scurt din Autostrada Transilvania, între Chețani și Câmpia Turzii, a fost stabilit azi, după ce contractul a fost reziliat în urmă cu aproape un an

AdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 31, 2022 0 851

Constructorul lucrărilor pe un tronson scurt din Autostrada Transilvania, între Chețani și Câmpia Turzii, a fost stabilit azi, după ce contractul a fost reziliat în urmă cu aproape un an.

E vorba de o relicitare a contractului, derulată de Compania Națională de Autostrăzi, care a anunțat azi că acest contract – ”Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii – Relicitare” – a fost atribuit asocierii Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Trameco SA – Drumuri Bihor, cu prețul de peste 363,8 milioane de lei fără TVA, adică aproape 91 de milioane de euro. Durata contractului este de trei luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Tronsonul are o lungime de mai puțin de 16 kilometri, mai exact 15,7 km. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, arată CNAIR.

Contractul pentru lucrări, acum relicitat și reatribuit, a fost reziliat în urmă cu aproape un an, în martie 2021. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea atunci că în cinci luni progresul lucrărilor a fost de doar un procent.

”Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general”, a arătat el. ”Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”. (…) Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei”.

Tronsonul are o lungime de 15,7 kilometri, între Chețani și Câmpia Turzii. Contractul fusese semnat cu Straco în 2015 pentru 280 milioane de lei, adică jumătate din suma cu care erau evaluate lucrările.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu