Închide

Clujenii au ridiculizat Boc TV/Primarul a deschis circulația în proiectul Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă vorbind singur pe stradă, în timp ce angajații săi îl filmau/Proiectul cu care se laudă că s-a terminat mai repede este făcut doar pe jumătate, se plâng șoferii

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - nov. 05, 2023 0 193

Punerea în funcțiune a noii instalații de semaforizare de la intersecția Oțetului – Ilie Măcelaru – Uzinei Electrice și deschiderea noului pod peste Canalul Morii (din proiectul de 6 milioane de euro de regenerare urbană a străzilor Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă) a fost prilej pentru clujeni de a ridiculiza noua practică a primarului Emil Boc care a început să vorbească singur pe stradă în timp ce e filmat cu telefonul mobil și cu camera, mulțumind tuturor în timp ce se uită la ecranele cu care angajații săi îl imortalizează, după cum a arătat stiridecluj.ro. Boc a ajuns să joace în propriile filme, decorurile fiind pregătite minuțios de angajați. Boc și viceprimarul Dan Tarcea au ajuns să se creadă actori și fac figurație pentru imagini care să dea cât mai bine pentru public (își dau mâna, stau împreună pe bancă și privesc inteligent în zare etc). În cazul străzii Oțetului primarul Boc a ținut să arate succesul unui proiect (și pe rețelele sociale și în fața Consiliului Local) despre care clujenii spun că nu a fost făcut decât pe jumătate, având în vedere că Primăria nu a lărgit strada Mărginașă decât la un capăt iar în prezent circulația se gâtuiește la partea superioară unde strada abia are 3 metri și pe unde ar trebuie să se asigure o legătură înspre și dinspre cartierul Zorilor prin care șoferii să fie încurajați să evite centrul Clujului.

În fața consilierilor locali, Emil Boc a justifcat că imaginile de pe teren arată ceea ce primarul și angajații fac atunci când, ei consilierii, nu îi văd în cadrul ședințelor.

 

Potrivit Primăriei, prin noua instalație de semaforizare de pe străzile Oțetului-Ilie Măcelaru-Uzinei Electrice pusă în funcțiune în 3 noiembrie se va permite circulația atât dinspre strada Uzinei Electrice, cât și dinspre strada Ilie Măcelaru spre strada Oțetului, către Calea Mănăștur.

Primarul a marcat pe teren deschiderea noului pod peste Canalul Morii de pe strada Oțetului, dar și în fața Consiliului Local, prezentând imagini de la vizita pe teren.

Clujenii l-au ridiculizat că, asistat de viceprimarul Dan Tarcea și de șeful poliției locale, Marcel Bonțidean, a vorbit singur pe strada Oțetului, în timp ce alți angajați ai Primăriei l-au filmat cu telefonul mobil și cu camera. Stiridecluj.ro au prezentat respectivelele imagini surprinse de clujeni și a mai arătat că în Cluj s-a ajuns mai rău ca pe vremea lui Adrian Năstase pentru vizitele căruia se pregătea decorul mai ceva ca pe vremea lui Ceaușescu când se legau merele cu ață în copaci.

Despre proiectul de 6 milioane de euro de pe Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă, primarul a mai ținut să anunțe că s-a terminat cu aproape o lună mai repede.

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Ambiția proiectului este și de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, au mai transmis oficialii Primăriei.

De asemenea, miza este continuarea traseului de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun care, în prezent, lipsește de pe Calea Moților sau Calea Mănăștur.

Deși s-a pornit de la ideea reducerii benzilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație.

Dar tocmai legătura cu cartierul Zorilor este cea care a fost lăsată să se gâtuiască, arată clujenii, iar strada Mărginașă nu a fost lărgită și la celălalt capăt, spre strada Pajiștei din cartierul Zorilor, ca să aducă o fluență reală pentru trafic.

Șantierul care a enervat șoferii două veri la rând se termină la finalul anului/Pe Calea Mănăștur se va circula din 1 septembrie

Date despre proiectul de regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă

Contractor: SC ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ SA

Valoare contract de proiectare și execuție (actualizat): 29.478.260,67 lei fără TVA

Durata de proiectare și execuţie a lucrării: 23 luni (lucrările au început în data de 10 ianuarie 2022)

Sursa de finanţare: buget local

„Prin acest obiectiv s-a prevăzut modernizarea străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților-intersecție cu strada George Coșbuc, strada Uzinei Electrice, strada Oțetului și Strada Mărginașă. Modernizarea coridorului pe axa est-vest s-a realizat prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulaţie cu gabarit redus, având fiecare lăţimea de 3 m. Pentru axa nord-sud s-a prevăzut realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală in mod direct, pe traseul Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă, prin realizarea exproprierilor necesare și construirea unui pod peste Pârâul Morii, însoțite de extinderea străzii Oțetului la 4 benzi de circulație, introducerea de benzi ciclabile pe ambele sensuri de circulație și extinderea spațiilor destinate trotuarelor. Pe strada Mărginașă s-a prevăzut lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moţilor, pentru asigurarea lățimilor minime necesare circulației auto în siguranță și pentru realizarea spațiului de încadrare pentru preselectarea direcției de circulație (stânga-dreapta). Toate interesecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora s-a intervenit prin proiect au fost semaforizate, într-un sistem inteligent de management trafic, adaptiv și prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public față de circulațiile auto private”, a informat Primăria.

Lucrări din proiect:

• plantare arbori noi cu grătare de protecție: 179 bucăţi

• plantare arbuști și plante perene: 6869 bucăţi

• suprafața totală spațiu verde: 885,19 mp

• realizare piste biciclete pe Calea Mănăștur-Calea Moților-str. Oțetului-str.Uzinei Electrice cu o lungime totală de 2608 ml

• mobiler urban (bănci, coșuri de gunoi, copertine stație bus Agronomie)

• pod nou peste Canalul Morii cu două benzi carosabile pe sens, trotuare și piste de biciclete

 

Foto Cover: Colaj cu Boc care face figurație pe teren cu viceprimarul Dan Tarcea și cu șeful polției locale, Marcel Bonțidean/poze 3 noiembrie, sursa stiridecluj.ro și Emil Boc/Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu