Închide

Cine sunt „cei mai doriţi angajatori” din România?

EconomieTop News by Kristina Reştea - iul. 19, 2018 0 805

Primele 10 locuri din topul celor mai doriţi angajatori sunt ocupate de companii multinaționale, care şi-au deschis afaceri în România, conform unui studiu recent publicat. Angajatori care activează în industriile IT, Automotive, Finanţe, Bănci, Telecom sau Retail se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze. Pachetul salarial şi siguranţa locului de muncă rămân cele mai importante criterii atunci când candidaţii îşi caută loc de muncă.

Catalyst Solutions a lansat rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori, derulat în perioada martie-mai a acestui an. Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidații le au de la aceştia. „Ediția cu numărul 13 Cei Mai Doriți Angajatori relevă o competiție strânsă dusă între branduri de renume de pe piața din România”, constată realizatorii topului.

Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinaționale: Oracle, Continental România, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Google și Bosch România. Angajatori care activează în industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze. Prezența unei companii la nivel național, alături de numărul mare și diversitatea oportunităților de carieră sunt aspecte care pot influența locul ocupat de o companie în topul Cei Mai Doriți Angajatori.

Topul Cei Mai Doriți Angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 12.567 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților.

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriți Angajatori 2018

“Într-o piața foarte aglomerată cu oportunități de carieră și luând în calcul reducerea semnificativă a numărului de candidați, una dintre provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaților potriviți. În acest context, nevoia de diferențiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare”, spune Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions.

„Suntem în permanent contact cu potențialii noștri candidați, fie că vorbim despre începători – prin intermediul gamei largi de colaborări universitare pe care le derulăm, fie că vorbim despre persoane cu experiență – prin participarea la conferințe profesionale, hackathoane și alte evenimente de profil. Bineînțeles, activitatea online a crescut foarte mult în ultimii ani și ne asigurăm că suntem vizibili și pe aceste canale, prin site modern, pagini de social media și banere pe cele mai importante site-uri.”, explică abordarea companiei Maria Marcovici, de la Continental Romania.

Care sunt cele mai importante criterii care influențează opţiunea pentru un angajator sau altul?

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriți Angajatori 2018

În ceea ce priveşte criteriile care contează cel mai mult pentru candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă, pe primul loc rămâne, cu o importanță ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât și din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranța locului de muncă (67%). „Se remarcă totuși, o creștere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidații. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută și ca managementul companiei să încurajeze și să susțină dezvoltarea profesională”, arată realizatorii studiului.

Care sunt canalele folosite de respondenți atunci când vor să afle mai multe informații despre companii şi oportunităţile de carieră?

 Studiul analizează şi canalele de comunicare și frecvența cu care acestea sunt utilizate de candidați pentru a se informa cu privire la oportunități de carieră și angajatori. „Rezultatele studiului subliniază faptul că angajatorii trebuie să acorde o atenție specială paginilor de carieră proprii, acestea reprezentând principalele surse de informare pentru candidați (72%). Totodată, sunt motivați să investească din ce în ce mai multe resurse în a oferi o experiență cât mai plăcută și favorabilă dezvoltării angajaților, aceștia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi în cele mai sus cotate canale de informare (67%)”, menţionează reprezentanţii Catalyst. Site-urile de joburi rămân importante şi reprezintă al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidații aflați în căutarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci când aceștia intenționează să aplice pentru un loc de muncă. Cei aflaţi în căutare de loc de muncă mizează şi pe colegi sau prieteni, LinkedIn, dar și pe târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitățile profesionale online, dar și newsletterele/ mailurile de informare și evenimentele online (ca webinarii, târguri de joburi online) – ce par a contura viitorul din această perspectivă.

Mediul online de comunicare este unul vital în informarea și atragerea candidaților, însă interacțiunea directă, informală cu angajatorul este sursa ce le conferă cea mai mare încredere, conform rezultatelor studiului Cei Mai Doriți Angajatori.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara.

Citeşte şi:

Piața muncii din România. Studiu: Clujul concentrează un număr mare de specialiști și se numără printre județele cu potențial de inovare

 

 

 

Sursa foto: Târgul de Cariere

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare