Închide

Centura de Sud a celei mai mari comune din țară nu are nici lățimea minimă de 7 metri. Pe pod nu pot trece două mașini în paralel

AdministrațieTop News by Actual de Cluj - mai 30, 2020 0 1271

Un clujean inginer în construcții și care ar vrea să-l înlocuiască pe actualul primar al celei mai mari comune din țară Florești, Horea Șulea, spune că centura de sud a comunei, ce ar trebui să degreveze traficul, e făcută prost, atâta câtă e.

Sergiu Leuce e inginer în construcții și lucrează de zece ani în domeniu. Acesta spune că deși foarte importantă pentru degrevarea traficului celei mai mari comune din țară, centura de sud a Floreștiului e făcută prost. ”Centura Sud Florești are trei tronsoane. Primul tronson trebuia să înceapă din drumul Sfântul Ion din Cluj, să treacă pe lângă viitorul spital regional și să se intersecteze cu strada Tăuți, printr-un sens giratoriu. Tronsonul doi ar trebui să lege strada Tăuți cu strada Eroilor, iar tronsonul trei ar trebui să continue de pe strada Eroilor pana la drumul DN1, undeva în apropiere de sensul giratoriu de la Luna de Sus.

Pentru primul tronson au fost nenumărate promisiuni de finalizare înaintate de Șulea. Cea mai veche datează din 2015. Cu toții ne aducem aminte ce s-a întâmplat în 2016, chiar înainte de alegerile locale. Semne cu „Drum în lucru” instalate, buldozere și promisiunile domnului Șulea că în 6 luni este gata Centura Sud Florești, tronson 1. O mare minciună spusă ca să mai prindă un mandat. Acum, absolut pur întâmplător chiar înainte de alegeri, pentru că nu a livrat nimic pe frontul centurii, a trebuit să miște ceva, să vină cu orice, că poate, poate mai prinde un mandat. Doar că ce s-a făcut acolo nu este deloc ceea ce s-a promis. Este doar o spoială, un lucru făcut în grabă, o lucrare care, cel mai probabil, va trebui refăcută în anii următori fix pe cheltuiala noastră”, susține el.

Acesta spune că fundația drumului a fost făcută prost, chiar dacă în proiect aceasta figura corect, cu trei straturi de asfalt. ” Proiectul inițial așa a și fost gândit, doar că acum s-a executat altceva. S-a dat rapid cu o enzimă direct pe terenul natural. Cei care locuiesc pe acolo, o știu bine, au înghițit-o suficient ca să nu o uite. După care un strat subțire de balast (5-8 cm) și peste, niște asfalt tras rapid, că vin alegerile”, susține Leuce.
O altă problemă a drumului e lățimea insuficientă, aceasta trebuia să aibă șapte metri dar în realitate aceasta are ”cu indulgență” șase metri. În consecință introducerea unei linii de transport în comun pe acest drum este imposibilă, ”un autobuz mic CTP cu lungime de 12 metri se blochează în intersecții”. O altă problemă a drumului e podul de la intrarea pe una dintre străzi, Crizantemelor – nu doar că e drumul îngust, dar podul e și mai îngust și prezintă și fisuri. ”Podul de la intrarea pe strada Crizantemelor este îngust și nu pot să treacă două mașini în paralel. Traficul va fi gâtuit în acel punct. O altă problemă semnalată este faptul ca podul are semne de degradare, prezintă fisuri. Cel mai probabil podul nu a fost proiectat pentru un trafic intens și nici pentru circulația autobuzelor”, susține Leuce.

Proiectul centurii Sud a comunei Florești e finalizat de șase ani.

Citește și:

Soarta ”drumului minciunilor” din Floreşti a ajuns în mâinile instanței

Nici un comentariu

Scrie un comentariu