Închide

Ce urmează după „cuștile” cu chirie pentru biciclete în parkingurile orașului

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - aug. 16, 2019 0 557

Primăria sondează piața pentru propuneri de amenajare a spațiilor speciale de parcare pentru bicicletele pe care le-a anunțat în parkingurile din oraș. Deocamdată vor fi două astfel de ”cuști” pentru biciclete în parkingurile Primăverii și Băișoara. Viceprimarul Dan Tarcea spune că este posibil ca sistemul cu rasteluri sigure pentru biciclete să se extindă și în cartierele din oraș, odată cu înaintarea procesului de demolare a garajelor.

Primăria a făcut o dezbatere, din scurt (anunțată luni pentru ziua de miercuri), săptămâna aceasta referitoare la intenția de modificare a regulamentului local de închiriere a locurilor de parcare din oraș prin introducerea unei secțiuni speciale dedicate locurilor de parcare sigure pentru biciclete.

Cum a fost cam de pe o zi pe alta, evenimentul „s-a bucurat” de prezența a trei clujeni, dintre care doar doi au avut propuneri cu privire la parcările pentru biciclete. Unul dintre ei a cerut extinderea spațiilor speciale pentru biciclete și în cartier, mai ales că, a spus el, locuiește pe Titulescu și a fost somat să demonteze garajul pe care îl deținea pe domeniul public. „Eu țin în garaj patru biciclete. Este nevoie de o soluție pentru toți cei care foloseam garajul chiar în scopuri utile, nu pentru murături”, a mai spus el.

Celălalt participant, Alexandru Pop, a semnalat că prețul propus pentru un abonament de biciclete este mult prea mare comparativ cu spațiul pe care o bicicletă îl ocupa în parkingurile primăriei.

Primăria intenționează, după ce clujenii au propus un proiect finalist la bugetare participativă, să facă parcări sigure pentru biciclete în parkingurile din oraș. Intenția este ca în locul a două locuri de parcare pentru mașini de la parter să se facă un spațiu special pentru parcarea a 40 de biciclete. În toate cele 7 parkinguri aflate în construcție se vor amenaja astfel de spații. În plus, se vor face primele parcări pentru biciclete în parkingurile Băișoara și Primăverii, unde Primăria are locuri de parcare pentru vizitatori și este mai ușor de implementat soluția. Urmează să se caute soluții și pentru parkingurile Fabricii, Negoiu și Mehadinți contractate deja pentru toate locurile de riverani.

Viceprimarul Dan Tarcea a spus că, deocamdată, nu se știe exact cum vor arată noile spații deoarece în țară nu există astfel de locații, nici modele de sisteme. Serviciul de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor a inițiat o consultare pe Sistemul Electronic de Achiziții pentru a găsi o soluție optimă. „Intenția este de a se amenaja un fel de cușcă în care bicicletele să se parcheze una peste alta într-un rastel pe un sistem cu scripete care să poată fi accesat și de utilizatorii mai tineri. Ne-am uitat în Olanda cum arată astfel de sisteme”, a mai spus Tarcea. Șeful Serviciului Parcări – Florin Bugnar – a mai spus că accesul se va face pe bază de card de acces care se va elibera o dată cu cel pentru parcare și că spațiul pentru biciclete va fi îngrădit cu plasă metalică. „Într-o săptămână vom afla exact cum va fi sistemul și vom iniția procedurile pentru implementarea lui în primele parkinguri”, a spus Bugnar.

Tarcea a mai spus că prețul de 50 de lei pe an pentru un abonament înseamnă 4 lei pe lună, în condițiile în care Primăria oferă un spațiu acoperit, dotat cu sistem de supraveghere video și cu acces controlat. Deci că nu este exorbitant pentru o familie, chiar în condițiile în care deține mai multe biciclete.

Viceprimarul din Cluj a spus că nu exclude extinderea locurilor sigure pentru biciclete și în cartierele orașului, după procesul care vizează demolarea garajelor, totul depinzând de o analiză asupra felului în care vor arată noile spații dar și asupra utilizatorilor care ar fi interesați să-și parcheze bicicletele. Pentru moment a indicat Serviciului Parcări să monteze un rastel pentru biciclete în zona Titulescu pentru a vedea exact cum este el primit de riverani, ca un fel de proiect pilot.

Potrivit Primăriei, cele mai multe propuneri primite în etapa de consultare publică organizată odată cu inițierea modificării regulamentului de parcare din oraș au vizat extinderea sistemului și în alte zone din cartierele Clujului. De asemenea, alți clujeni s-au plâns cu privire la prețul propus de Primărie, despre care a spus că este foarte mare și că o familie cu două biciclete plătește pe an cât pentru un autoturism, ceea ce înseamnă că municipalitatea nu face mai mult ca să încurajeze transportul nepoluant, velo, în Cluj-Napoca.

Propunerea de amenajare a locurilor de parcare sigure și cu chirie pentru biciclete  urmează să fie implementată prin modificarea regulamentului local privind închirierea locurilor de parcare în parkingurile din oraș. Varinata finală va ajunge pe masa Consiliului Local pentru votul de intrare în vigoare la ședința din luna septembrie.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.