Închide

Ce termen are Boc pentru pasajul de la Tăietura Turcului despre care spune că Primăria l-a pasat Regionalei CFR

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 21, 2020 1 4723

Pasajul rutier peste Calea Ferată anunțat de Primăria Cluj ca variantă pentru descongestionarea traficului între Baciu și Cluj-Napoca va fi făcut de CFR. Primarul Boc a spus public că Primăria ar fi predat studiul de fezabilitate deja făcut pentru respectivul pasaj Companiei care l-ar putea realiza din bani europeni. Termenul este 2023, a spus primarul Boc.

”Este normal ca atunci când există un proiect integrat să se adune toate proiectele colaterale și să se facă o singură investiție. CFR are în derulare electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, pe fonduri europene. Asta înseamnă că pasajul de la Tăietura Turcului poate fi inclus în acest proiect finanțat din bani europeni. Primăria Cluj a răspuns pozitiv la invitația CFR de a include și planurile noastre pentru acest pasaj în proiectul lor. Vom economisi bani de la bugetul local pentru că pasajul se va face din bani europeni. Acești bani trebuie cheltuiți până în 31 decembrie 2023. Am apreciat deschiderea ministerului și a companiei de a colabora cu noi. Noi am făcut studiul de fezabilitate, l-am predat și l-au integrat în planul pe care îl au”, a anunțat primarul Emil Boc la Ziualive.

sursa foto: https://forum.peundemerg.ro/

(propunerea de pasaj rutier peste calea ferată, Tăietura Turcului)

Primăria estima că pasajul de supratraversare a căii ferate în zona Tăietura Turcului – Tudor Vladimirescu  va intra în șantier cel mai probabil din 2020. Respectivul pasaj a fost promovat ca investiție întrucât urmează să degreveze circulația din cartierul Grigorescu pe o arteră importantă de legătură a parcului industrial al județului cu orașul dar și cu una dintre comunele satelit, Baciu.

Anul trecut, viceprimarul Dan Tarcea spunea că SF-ul va fi gata oficial în primul trimestru din 2020 și că există șanse mari să fie preluat de CFR.

Proiecte de 200 de milioane lei 

„Pe Tăietura Turcului trebuie să facem un pasaj peste calea ferată. Vorbim de un proiect destul de complex pentru că are multe legături. Este un drum de legătură care vine prin Baciu pe lângă calea ferată şi trebuie să asigurăm legătura cu viitorul pasaj. Avem legătura cu Romulus Vuia și cu Maşiniștilor şi trebuie să rezolvăm această structură. O să fie un drum care va duce spre zona centrală, iar cel de-al doilea drum va fi pe lângă calea ferată care trebuie să facă legătura cu Podul Oaşului. Dacă cineva vrea să meargă din Baciu în Mărăşti să folosească acest drum de legătură. Vor fi 6-7 drumuri care vor fi conectate la acest pasaj suprateran. E un proiect extrem de scump, iar la o primă estimare ne va costa 200 de milioane de lei, dar nu avem momentan toate datele de la proiectanţi.”, declara public Tarcea.

Vezi și: Firma care vrea împreună cu Bene o felie din cel mai scump parking face pasajele rutiere anunțate de Boc pentru calmarea traficului

Județul, cel care gestionează parcul industrial Tetarom I din zona Tăietura Turcului are și el o propunere pentru descogestionarea traficului între Baciu și Cluj-Napoca.

Detalii: VIDEO Variantă de trafic pentru deblocarea proiectelor imobiliare din Baciu. Județul caută investori dispuși să se alăture proiectului

sursa foto: https://forum.peundemerg.ro/

Un comentariu

  1. ..o aberație ‘catastrofala:
    Se va aglomera și mai mult, cea mai veche(..emblematică) str.Tăietura Turcului –f îngustă,
    astfel se va ‘nenoroci prin trafic str Donat de la Tăietură pînă la Studioul RadioTV Cluj.
    Legătura dintre Mănastutul și Floreștiul cu artera calea Baciului _Str Coposu_str Maramureșului_Str Muncii_Apahida
    ar trebui facută printr-un pasaj și o ‘Tăietură –prin dreptul fostului Poligon al Armatei(..spre capătul Hoii dinspre Baci).

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare