Închide

Ce soluții are primarul din Florești, cea mai mare comună a țării, pentru traficul infernal din localitate

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 14, 2021 0 2091

Un studiu de trafic comandat Universității Tehnice ar urma să aducă soluții pentru traficul și dezvoltările imobiliare din cea mai mare comună din țară, Florești. Primarul Bogdan Pivariu a spus public că, pe lângă soluții de fluidizare propuse de specialiști în respectivul studiu, administrația locală vrea să relanseze și proiectul centurii de sud, începută în administrația Șulea, însă abandonată după rezilierea contractului și litigii în instanță.

„Avem contractat un studiu de trafic (la valoarea de 190.000 lei – n.red.) care şi-a început demersurile. Au început să fie numărate maşinile, valorile, încă din perioada pandemică, cu restricţii, tocmai pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai bună şi atunci şi acum, când avem o încărcătură mult mai mare, pentru a putea da soluţiile cele mai eficiente pentru fluidizarea traficului, în anumite intersecţii, pentru a vedea unde se pot implementa străzi cu sens unic, ca să mărim trotuarele şi numărul de parcări”, a declarat primarul din Florești Bogdan Pivariu, la emisiunea Ziua Live.

În afară de soluțiile aduse odată cu finalizarea studiului, Pivariu a anunțat că dorește relansarea proiectului centurii ocolitoare de sud, care trebuia să fie gata de circa patru ani, însă pentru care fosta administrație Șulea a reziliat contractul cu firma Diferit și s-a ajuns la litigii în instanță și l-a abandonarea șantierului.

„Există în proiectul centurii metropolitane un apendice care merge până la Spitalul Regional și eu consider că noi trebuie să ne conectăm la această centură metropolitană. Nu va mai fi o centură, ci un drum de sud care va deservi Floreștiul. Șoseaua va urca din Tăuți, pe Răzoare și la Vivo se va face încărcarea pe centura metropolitană. Nu va mai fi porțiunea pe Valea Gârbăului până la drumul Sfântul Ioan, ci se va merge pe centura metropolitană. De acolo se va putea ieși pe Sfântul Ioan. Eu spun că traficul va fi Sud – Nord spre centură și nu Est – Vest. Lucrăm pentru a reface studiul de fezabilitate pentru centura de sud. În acea zonă, în spatele Vivo, există în proiectul centurii metropolitane, un nod de intersecţie cu centura şi trebuie gândită o bandă de descărcare dedicată pentru mijloacele de transport în comun. Tot ce facem acum în Floreşti, facem pentru a prioritiza transportul în comun. Avem în plan şi introducerea unei noi linii de autobuz, dar avem încă câteva probleme urbanistice de rezolvat”, a mai declarat Pivariu.

Primarul din Florești a mai spus că estimează că strada Eroilor va fi modernizată până la finalul anului 2022 la 3 benzi de circulație, proiect care va aduce și el „bune” pentru traficul din comună.

Studiile de acum câțiva ani arătau că ruta de intrare în Cluj-Napoca dinspre Florești era cea mai aglomerată din România, chiar mai aglomerată decât șoseaua București-Otopeni.

Comuna Florești de lângă Cluj-Napoca are 70.000 de locuitori și un buget de 90,3 milioane de lei din care capitolul investiții însumează peste 38,2 milioane lei.

Anul acesta au fost bugetate, după cum a explicat public la începutul acestei luni primarul Bogdan Pivariu, mai multe proiecte care să rezolve problemele comunei: un studiu de trafic, un Plan Urbanistic Zonal reparatoriu pentru zonele de locuințe colective, un studiu care să releve problemele și soluțiile pentru rețelele de apă, un studiu urbanistic pentru promenada din zona Someșului, studii de fezabilitate pentru crearea unui adăpost de câini, a unei hale agroalimentare sau a unui sistem de piste de biciclete în satul Florești sau un studiu pentru a identifica potențialul de ape termale al comunei care să dicteze dacă se poate construi un aquapark.

De asemenea, se vor mobiliza fonduri pentru dezvoltarea unei rețele de supraveghere a traficului dar și a depozitelor necontrolate de deșeuri din comună sau cele de pe malul Someșului. O noutate este alocarea sumei de 1 milion de lei pentru proiecte propuse de floreșteni, în cadrul unei proceduri de bugetare participativă care funcționează și în Cluj-Napoca.

Primăria mizează și pe o serie de proiecte cu finanțare de la Compania de Investiții, e preocupată să susțină proiectul Centurii Metropolitane. Fonduri consistente vor fi  direcționate și pe partea de infrastructură rutieră. Digitalizarea este o altă direcție în care Primăria și-a propus să investească.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu