Închide

Ce necunoscută are încă șantierul pietonalei din Piața Unirii

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - feb. 19, 2017 0 716

Latura de nord a pieței Unirii rămâne cu parcarea cu barieră. În schimb, aceasta va fi reconfigurată pentru a putea face funcțională noua pietonală care se pregătește pe latura de vest. În prezent, accesul în parcarea de 110 locuri se face pe latura de est a pieței, iar mașinile ies pe latura de vest. Specialiștii au critica încă din 2010 inițiativa primăriei de a menține parcarea din Piața Unirii pentru că aceasta încurajează, de fapt, mașinile să vină în centrul Clujului.

Oficialii primăriei au anunțat că au semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea ultimei bucățele din Piața Unirii – latura de vest care urmează să devină pietonală. Șantierul urmează să se instaleze în 20 februarie, iar termul de finalizare este 21 mai.

AICI DETALII: Începe șantierul din centru. Mașinile scoase de pe o latură a pieței Unirii după 10 ani de la facerea proiectului

Deocamdată, spun reprezentanții primăriei, încă nu s-a decis dacă mașinile vor ieși din parking spre Memorandumului sau pe partea cu intersecția cu Regele Ferdinand. „Vom mai discuta aceste aspecte la comisia de circulație. Inclinăm ca și ieșirea să se facă pe latura pieței pe care se face accesul în această parcare cu barieră. Amenajarea laturei de vest ca pietonală nu afectează foarte mult parcarea. Se va renunțat doar la câteva locuri pentru a se reconfigura intrarea/ieșirea. Parcarea cu barieră va rămâne ca alternativă pentru șoferii care au treabă în centrul orașului. Oricum tarifele de parcare în centru au crescut și parcarea cu barieră este foarte solicitată și generează venituri foarte mari la bugetul local”, au spus reprezentanții primăriei.

Parcarea cu barieră din Piața Unirii se va păstra în ciuda recomandărilor specialiștilor de a se renunța la aceasta. Proiectanții de la Planwerk, cei care s-au ocupat de readaptarea proiectului zonei pietonale din Unirii, pe care tot aceștia l-au câștigat în urma  unui concurs de soluții în 2006, au spus că ei s-au ocupat doar de reconfigurări pe latura de vest care urmează să devină pietonală. Traficul din această parcare va fi redirecționat pe B-dul 21 Decembrie, după pietonalizarea laturii de vest a pieței.

Deși în proiectul inițial de reamenajare a pieței Unirii, parcarea cu bariereră nu figura, aceasta va rămâne, având în vedere că în zona centrală sunt locuri de parcare insuficiente. Optica îmbrățișată de primărie de a menține chiat la kilometrul 0 o parcare a fost și este criticată de specialiști, mai ales că este anapoda față de practicile europene. Menținerea parcării fragmentează și mai mult spațiul pietonal pitic din centrul Clujului. În proiectul zonei pietonale Unirii-Eroilor, în locul parcării apărea o zonă peietonală generoasă, unde urmau să se relocheze stațiile de autobuz de pe strada Memorandumului. Așa, oamenii erau încurajați să folosească piața și spațiile pietonale.

În plus, din 2010 de când primăria a anunțat că studiile de trafic atestă că este nevoie de 500 de locuri de parcare pentru zona centrală, lucrurile s-au mai schimbat. S-au făcut parcări la polivalentă și stadion, se conturează un proiect privat de parking pe Avram Iancu. Iar parkingul privat Leu din Piața Mihai Viteazul este utilizat mult sub capacitatea.

 

 

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu

    Articole similare