Închide

Ce abateri a avut primul proiect discutat public pe noul PUG. Alei fără trotuare și fără posibilitate de întoarcere pentru pompieri și salvare.

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 27, 2015 0 465

Alei fără trotuare, prea mici ca să întoarcă mașinile de intervenție – pompierii și salvarea și prelungiri de străzi fără marcare profilelor. Acestea au fost recomandările trasate de speciaștii din Comisia de Urbanism a primăriei arhitectului Sorin Scripcariu, cel care a susținut un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru parcelarea unor trenuri în zona Câmpului – D.D. Roșca.

Primul proiect care a spart „gheațape noul Plan Urbanistic General (PUG)în prima ședință publică a comisiei de urbanism a primit totuși OK-ul cu condiția reașezării drumurilor pe palnșe.

Este vorba despre un teren de peste 1,1 hectare din zona străzii D.D. Roșca, delimitat de strada Câmpului, pârâul Țiganilor și trei proprietăți private. Acesta este cuprins într-un PUZ mai vechi care prevede locuințe colective mici (L3c). Am propus o parcelare pentru realizarea de locuințe semicolective și s-au prevăzut accesele pentru un grup de patru-cinci parcele”, a explicat arhitectul Sorin Scripcariu în prima ședință a comisiei de urbanism (CTATU) de la intrarea în vigoare a noului PUG. 

Primarul Emil Boc a preluat rolul de moderator al ședinței și a cerut membrilor CTATU să pună întrebările de bază: dacă respectă sau nu noul PUG, dacă a mai fost discutat la comisia mică și ce recomandări s-au făcut.

Arhitectul șef al municipiului, Ligia Subțirică, a luat atitudine și a afirmat că proiectanții au primit recomandarea să regândească drumul de patru metri care asigură accesul la parcele pentru că acesta este mult prea îngust, la o lungime de 30 de metri. „Drumul deservește trei parcele și a fost preluat din PUZ. Nu a fost deocamdată dezmembrat dar va fi”, a subliniat Scripcariu.

„Străzile înfundate n-au trotuare și ar trebui să aibă măcar pe o parte. Punctele de întoarcere sunt gândite doar pentru automobile. Gunoiul și salvarea, dacă intră cu fața n-au unde întoarce, trebuie să dea cu spatele”, a atras atenția arh. Mihaela Agachi, membră CTATU.

„Pentru preluarea prelungirii străzii D. D. Roșca trebuie să preluați pe planșe profilul tranversal al străzii. Atunci lucrurile sunt fizate și clare referitor la trotuare, profil și benzi plantate. Pentru că aceste aspecte sunt menționate clar pe planșa noului PUG”, a recomandat și arhitectul Șerban Țigănaș.

Așa că, primarul a cerut sinteza concluziilor: ce se cere în plus. Având în vedere că arhitectul-șef era prinsă într-o discuție privată cu fostul șef de proiect al PUG-ului, Adrian Borda, sarcina de a repeta recomandările a revenit directorului de la urbanism, Corina Ciuban, care după câteva consultări și cu un mic ajutor de la ceilalți membri ai comisiei a tranșat: trebuie să detalieze profilul aleilor care ar trebuie să fie mai late, dar și cel al străzilor care trebuie preluat, ca să nu fie probleme în teren sau să apară artere subdimensionate.

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.