Câte mijloace de transport noi vrea Primăria ca să îi convingă pe clujeni să își lase mașinile personale acasă
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - apr. 30, 2018 1 1936
Peste 100 de milioane de euro vrea să acceseze Primăria Cluj din bani europeni pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș. Suma ar urma să garanteze că orașul va avea, în decurs de câțiva ani, un număr de 30 de noi autobuze electrice, 50 de troleibuze și 24 de tramvaie. Municipalitatea a anunțat că deja s-au depus cererile de finanțare și că licitații pentru alegerea furnizorilor sunt în derulare.
Potrivit municipalității, Cluj-Napoca are alocată prin Axa 4 din Programul Operațional Regional 2014-2020 suma de 45 milioane euro. „Până acum, am depus cereri de finanțare în procent de aproximativ 220%, conform precizărilor că vor fi alocate sume suplimentare în baza documentelor europene și guvernamentale care permit supracontractarea cu până la 200%. De asemenea, suntem pregătiți pentru situatia în care se vor realoca bani de pe alte programe operaționale sau în eventualitatea în care nu se depun suficiente proiecte la nivel național. Cererile de finanțare intră în faza de evaluare la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest urmând ca, după ce acestea trec de toate etapele de evaluare, să fie transmise către Autoritatea de Management a POR pentru semnarea contractelor de finanțare”, a anunțat primarul Emil Boc.
Deja Primăria a mai cumpărat 11 autobuze electrice de la Solaris Bus, furnizor contractat printr-o licitație organizată de municipalitatea. Pentru tramvaie și pentru troleibuze, aministrația are deja în derulare două licitații pentru acorduri cadru de furnizare a respectivelor mijloace de transport în comun.
După cum a precizat publici primarului Emil Boc, municipalitatea și Compania de Transport Public vor susține și din resurse proprii, pe lângă fondurile europene disponibile, trecerea la un transport public nepoluant în oraș, după modelul orașelor europene cu politici publice de susținere a transportului public nepoluant.
La pachet cu benzile dedicate mijloacelor de transport în comun, achizițiile de noi mijloace de transport în comun fac parte din strategia Primăriei de a convinge clujenii să își lase mașinile personale și să folosească transportul în comun.
Un studiu al Univesității Tehnice arată că în trei ani, introducerea în transportul local, spre exemplu, a 30 de autobuze electrice vor duce la creșterea cu 2% a volumului de călători transportați. Teoretic, introducerea celor 15 autobuze articulate Mercedes vor aduce o creștere cu 1% a volumului de călători până în 2021, dacă luăm în calcul analiza specialiștilor.
Mijloacele de transport în comun se adaugă celor 40 de autobuze Euro 6 livrate de compania Solaris și puse în circulație în Cluj în 2016, plus încă 24 de autobuze de la Iveco, tot Euro 6. Totalul de autobuze deținut de Compania de Transport Local a Primăriei este de 236.
Noile mijloace de transport în comun vor înlocui vechile autobuze, probabil o parte din cele Euro 2. Asta înseamnă că undeva la 33% din parcul de autobuze al Companiei Locale de Transport va fi Euro 6.
Vezi și:
Cu cât va crește în 3 ani numărul de călători care vor circula cu autobuzele Mercedes în detrimentul mașinilor personale
CTP Cluj-Napoca SA operează la ora actuală pe 47 linii de autobuze, 7 linii de troleibuz, respectiv 4 linii de tramvai. Autobuzele asigură transportul unui procent de 65% din numărul total de călători transportați, troleibuzele asigură transportul unui procent de 23 % din numărul total de călători transportați, iar tramvaiele asigură transportul unui procent de 12 % din numărul total de călători transportați. Datele comunicate de către CTP Cluj-Napoca SA, menționează existența în parcul auto al companiei a unui număr de 236 de autobuze clasice cu motor diesel și normă de poluate cuprinsă între Euro 0 și Euro 6, din care sunt utilizate la vârf într-o zi lucrătoare un număr de 175 de autobuze, respectiv 85 de autobuze într-o zi nelucrătoare, 92 de troleibuze, din care sunt utilizate la vârf într-o zi lucrătoare un număr de 61 de troleibuze, respectiv 32 de troleibuze într-o zi nelucrătoare și un număr de 28 de tramvaie, din care sunt utilizate la vârf într-o zi lucrătoare un număr de 20 de tramvaie, respectiv 9 tramvaie într-o zi nelucrătoare.
total gresita abordarea primariei.
prima data ar trebui sa regandeasca liniile de transport in comun pentru ca nevoile orasului s-au schimbat de acum 30 de ani.
noi nu avem linii catre tetarom 1, insuficente din cartiere spre zona iulius, linii directe intre cartiere
sa nu mai zic ca liniile metropolitane au capete aiurea.
autobuzele ar trebui sa urmeze traficul, daca avem aglomerat floresti – grigorescu atunci de ce nu apare un autobuz pe aceasta linie?
CTP e total in urma nevoilor orasului. 1% crestere e total aberant.
propun linii noi experimentale