Închide

Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea se mișcă doar în declarațiile politicienilor. Asociația Pro Infrastructură susține că deformarea realității nu rezolvă problema exproprierilor, a licitațiilor nelansate și a proiectelor blocate

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 01, 2020 0 1424

Față de luna noiembrie, situația Autostrăzii Transilvania între Cluj Napoca și Oradea este aceeași ca în luna septembrie, deși politicienii declară că tronsonul este în linie dreaptă. Asociația Pro Infrastrctură susține că, din păcate, declarațiile politicianiste ce deformează realitatea nu rezolvă problema exproprierilor, a licitațiilor nelansate și a proiectelor blocate. Criticile vin după ce ministrul Transporturilor Lucian Bode a mers într-o vizită la Oradea să evalueze situația drumurilor județene din Bihor și s-a făcut că uită de autostrada Transilvania.
„Tronsonul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) a fost contractat cu UMB în septembrie pentru 1,4 miliarde de lei, nefiind încă emis ordinul de începere. Licitația pentru realizarea exproprierilor și pentru scoaterea suprafețelor împădurite din circuitul forestier în județul Sălaj nu este finalizată, existând șanse minime pentru a parcurge toate etapele în timp util, astfel încât la startul sezonului 2021 în construcții UMB să primească posesia terenului și să se apuce de treabă.
Pe următorul sector Zimbor-Poarta Sălajului (12,2 km) contractat tot cu UMB în iunie pentru 680 de milioane de lei CNAIR a emis ordinul de începere, însă l-a suspendat cu 120 de zile, cel mai probabil din cauza acelorași exproprieri întârziate. Și aici este greu de crezut că lucrările vor începe în primăvară (că despre minciunile conducerii Ministerului Transporturilor cu startul lucrărilor în 2020 nu poate fi vorba).
Despre tronsonul Poarta Sălajului-Meseș-Zalău-Nușfalău (41 km) am scris dimineață. Următorul sector Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,5 km) a fost adjudecat de turcii de la NUROL INSAAT în septembrie pentru 384 de milioane de lei, însă și aici lipsa exproprierilor blochează emiterea ordinului de începere.
De la Suplacu de Barcău la Chiribiș (cu vestitul viaduct de la Suplacu de Barcău de 1,8 km muzeu în aer liber) tronsonul de 26 km este în aer după anularea licitației din ianuarie, nefiind încă relansată, iar de la Chiribiș la Biharia (28,5 km) contractul este în etapa de proiectare, fiind identificate o serie de lucrări executate de Bechtel și care vor trebui refăcute”, a semnalat asociația pe Facebook.
Criticile vin după vizita din 30 noiembrie a ministrul Transporturilor Lucian Bode la Oradea, după ce acesta a mai fost în 4 septembrie tot în Bihor, cu ocazia deschiderii lotului Biharia – Borş al Autostrăzii Transilvania. De data aceasta, scrie presa din Bihor, ministrul a evaluat drumurile județene.
Flancat de prefectul Dumitru Ţiplea, de preşedintele Consiliului Judeţean, Ilie Bolojan, de şeful DRDP Cluj, Eugen Cecan, şi de directorul Secţiei Drumuri Naţionale Oradea, Traian Bulzan, ministrul Lucian Bode a afirmat, citat de bihoreanul.ro, că „anul 2020 a fost un an bun pentru tot ce înseamnă infrastructură rutieră în Bihor”, deoarece „din cei aproximativ 500 km cât însumează reţeaua de drumuri naţionale în Bihor am reuşit să avem în acest an în reabilitare aproape 200 km”.
Cu autostrada, Ministrul nu a fost la fel de omenos în declarații. Detalii: Ministrul Transporturilor a venit în Bihor să vadă (aproape) gata drumurile pe care și-a „rupt” mașina vreme de 7 ani (FOTO / VIDEO)
Ce scria Asociația în 4 septembrie, la vizita precedentă a ministrului Transporturilor în Bihor:

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu