Închide

Autostrada Transilvania: CNAIR nu poate semna contractul cu Erbașu pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș / Nurol și Precon au depus contestații la CNSC

EconomieTop News by Actual de Cluj - sept. 16, 2023 0 459

Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribș de pe Autostrada Transilvania nu poate fi semnat cu Erbașu după ce constructorii Nurol (Turcia) și Precon (România) au depus vineri contestații la CNSC.

Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu, arată economedia.ro.

Pe traseu vor fi construite 19 poduri, pasaje și viaducte, a transmis luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Constructorul Erbașu a câștigat contractul cu o ofertă de 884 milioane lei (937 milioane lei estimarea CNAIR), dar contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații, a spus și șeful CNAIR Cristian Pistol. „Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș (Autostrada Transilvania )! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.

 Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.
 Pe acest sector zace vestitul viaduct de 1,8km peste lacul Suplacu de Barcău (foto) care a costat la acea vreme o sută de milioane euro și terminat de Bechtel în 2012, în urmă cu mai bine de zece ani.
Asociaţia Pro Infrastructură arată că în România s-a înregistrat un  ”record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri ”blestemaţi”, începuți în urmă cu 18 ani și încă nefinalizați. Anul trecut asociația Pro Infrastructura anunța că pentru acest tronson din autostradă a fost bifat un ”record mondial negativ”: ”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”. De atunci și până acum a urmat și a cincea licitație, cea pentru care a fost desemnat constructorul acum. Câștigătorul e Construcții Erbașu SA.
  

Citește și:

Un tronson din Autostrada Transilvania, lângă Cluj, care costă un miliard de lei, are constructor, contractul se semnează în 10 zile dacă nu sunt contestații

Nici un comentariu

Scrie un comentariu